Ska försöka hitta en Androidplatta under 2k som fungerar ok för Facebook och andra enkla saker, tacksam för tips

Permalänk

Ska försöka hitta en Androidplatta under 2k som fungerar ok för Facebook och andra enkla saker, tacksam för tips

Ska försöka hitta en Androidplatta under 2k som fungerar ok för Facebook och andra enkla saker, tacksam för tips.
Det ska vara en platta med så ny uppdatering som möjlig4. Mvh

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att kolla på Lenovos budget segment

Vann från företaget för 2 år sedan en 1500kr Lenovo smart tab m8 2gb ram 32gb lagring iron-grey
https://www.inet.se/produkt/1965080/lenovo-tab-m8-2nd-gen-pla...
Fast med docka..

Och varit nöjd. Hade lite problem med burnin då jag lät skärmen vara igång hela tiden. Fick det utbytt på garantin och satt åt skärmen att släcka sig.

Går det kolla i svenska butiker om det finns någon nyare version av denna?

Pros:
Bättre högtalare än förväntat
Duger för youtube 720p 2x hastighet
Medföljda docken/laddstativet är bra, men begränsad vinkel.
Säkerhetsuppdateringar levereras som de ska hittils var/varannan månad eller så.
"One-Hand mode" och "desktop mode" är väldigt smidigt. Använder det alltid.
Priset sett till vad man får.

Cons:
Då det är 2gb ram så finns inte alla appar, då det anses inte nå upp till kravspecifikationerna. (Specifikt spel)
Ligger bakom i uppdatering
800p, lite geggigt visuellt när man swipar. Men fortfarande responsivt.
Android 10, inte nyare, som du hade önskat.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk

Det duger bra, hon är synskadad så jag vill upp till 10" iaf.
Ska kolla den, det ska bli en 70års present, Android har jag faktiskt fått henne att förstå sedan Galaxy S2😊

Men är fortfarande daglig kostnadsfri support så fort det är något hon inte känner igen.
Fast jag har nog skrämt henne med mina förklaringar om phishing och alla andra hot😓.

Permalänk
Medlem

Lenovo har ju inte fantastisk support för framtida uppgraderingar. Tex den Lenovo M8 är End of Life 3/31/2023 och får därefter inga säkerhetsuppdateringar. Källa: https://support.lenovo.com/dk/en/solutions/ht501098-android-u...

Kan rekommendera att kika på denna tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1654717-bast-surf-plat...
Jag köpte Nokia T20 till äldre släkting just för att de lovar säkerhetsuppdateringar längre tid.

Permalänk

Nokia T20 är också mitt förslag. Uppdateringar i tre år tror jag de utlovat. I andra hand Samsung Galaxy Tab A8 10.5. Båda är dock ca 300 kr över pristaket.

Ska du ha fodral till blir det ytterligare några hundralappar.

Urvalet begränsas hårt av budgeten. Till den grad att det knappt finns några alternativ.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Lenovo Tab M10, vilken version som finns där du brukar handla.
Nokia t20 har fått bra betyg också i tester..

Fodral vill du no ha, tex så du kan ställa den på ett bord. Blir 300-500kr till.