Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HappySatan:

Som nybliven värmlänning på deltid måste jag ställa den mest givna av teknikfrågor. Vilka är de bästa fiskevattnen här i obyggden? För mig som vill överklocka en gädda eller två? (Efter två somrar invid Vänern har jag inset att sjön enbart bjuder på bottennapp. Och det är liksom fel slags napp.)

Välkommen ombord, förresten! Trevlig presentation att läsa!

Skrivet av spjakarn:

Välkommen! Värmland ligger mig varmt om hjärtat; har spenderat mycket tid att fiska i Stor-älgsjöområdet.

Tack för välkomnandet!

Det är alltid min far och min syster som stått för fiskandet, så jag citerar spjakarn åt dig istället och hoppas att det är bra tips.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

@Enlightener Hej och välkommen.

Ponera att du hux flux hamnar i en gummibåt mitt ute i atlanten. Vad är 3 saker du gärna har med dig?

Tackar så mycket!

Uppenbarligen en Nintendo Switch, en fylld Xbox series X-kyl och en extra ful solhatt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leverbrock:

Hej och välkommen Anders!
Heinz eller Felix??

Hej och tack så mycket!

Jag blev hjärntvättad av reklamen så jag lever efter devisen "Felix gör det goda godare"...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Defender:

Hej och välkommen.
Marmeladen under eller över osten ?

Hej och tackar för välkomnandet!

Värmland ligger väldigt nära Norge så jag har nugattin, inte marmeladen, under osten.
Dock kan, som någon annan påpekade, både nugattin och marmeladen ätas direkt ur burken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Välkommen!

Vad har du för dator?

Tackar!

Jag sitter med en hederlig gammal 5960X lagom klockad till 4,1 GHz, 32 GB RAM i 2800 MHz (5960X gillar verkligen inte överklockad RAM), 2080ti, ett gammalt Xonar Essence STX och lite blandad lagring (1 NVME, 2 SSD och 2 mekaniska).

Permalänk

Hej och välkommen! Skulle också vilja lira tv-spel i en biosalong någon gång innan jag dör.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kuuul! Välkommen till SweClockers! Tror det här kommer bli toppen!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Viking
Skrivet av Mäki:

Om jag säger 20 000 cuda cores vad säger du då?

Skrivet av Enlightener:

Då säger jag: "But can it run Crysis?"

uääääääähhh?! Va? 20 tusen cuda-kärnor!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Hej!

Du som har insikt i psykologbranchen, är det sant att man måste vara lite sjuk i huvudet själv för att bli psykolog? Var det kanske därför du aldrig fick ut din legitimation? Du uppfylde inte detta krav?

Välkommen! Lovande bakgrund så jag tror det här blir bra grejer det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mike27nomad:

Vilka är dina 3 främsta favoritspel / spelserier?

Jag har redan nämnt några tror jag, och att göra en definitiv topp 3-lista är svår så du får helt enkelt "3 spelserier som Anders tycker mycket om":

Dawn of War-spelen
Mount & Blade-spelen
Golden Sun-spelen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena, kingen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Du som har insikt i psykologbranchen, är det sant att man måste vara lite sjuk i huvudet själv för att bli psykolog? Var det kanske därför du aldrig fick ut din legitimation? Du uppfylde inte detta krav?

Allt du behöver är en skottkärra. Tror jag.

Grattis till jobbet. o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Allt du behöver är en skottkärra. Tror jag.

Aha det var så det låg till! Tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the squonk:

Förslag på första uppgift, hitta någon/några skribenter som kan och vill gå lite mer på djupet inom hårdvara/mjukvara. Dvs hur saker verkligen fungerar och varför för- och nackdelar och vad händer härnäst istället för bara rena recensioner. Kanske dessa är svåra att finna, kanske har det redan sökts med ljus och lykta, en del bra artiklar har kommit fram men gärna mer av det om det är möjligt att åstadkomma.

Tack för input! Jag vill nog påstå att både viljan, kompetensen och kunskapen som krävs för att gå mer på djupet inom olika komponenter eller ämnen finns på plats på redaktionen, eller åtminstone i vår närhet. Nu blir det min uppgift att se till att de får tiden och resurserna som krävs för att producera materialet också...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av radx:

Kul med fler som är biointresserade! Hoppas de på något sätt präglar lite av innehållet åt det hållet i framtiden

Det kan eventuellt vara så att jag har egna önskemål om att sätta ihop en djupdykning i tekniken som används i dagens digitala biografer... Eventuellt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pugilisten:

Hej! Gillar du Nicolas Cage?

Hej!

Jag tänker formulera svaret som att jag "uppskattar" Nicolas Cage. Han är ju uppenbarligen endera geni eller galning. Bara väldigt svårt att sluta sig till vilket av dem han faktiskt är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Hej och välkommen! Skulle också vilja lira tv-spel i en biosalong någon gång innan jag dör.

Tjatar du bara på den lokala biografchefen brukar de förr eller senare vara öppna för att hyra ut en salong. Så samla ihop ett par kompisar och börja tjata! Eller så kanske det är en idé värd att fundera på för ett kommande Meet & Geek eller annat event.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michael1:

Hej!

Du som har insikt i psykologbranchen, är det sant att man måste vara lite sjuk i huvudet själv för att bli psykolog? Var det kanske därför du aldrig fick ut din legitimation? Du uppfylde inte detta krav?

Välkommen! Lovande bakgrund så jag tror det här blir bra grejer det.

Hej och tack för välkomnandet!

Bland det första programansvarig lärare förklarade för oss när vi började på psykologprogrammet var "Det går rykten om att alla psykologstudenter har de värsta egna problemen... Och ja, det stämmer". Efter de fem åren jag läste är jag böjd att hålla med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Det kan eventuellt vara så att jag har egna önskemål om att sätta ihop en djupdykning i tekniken som används i dagens digitala biografer... Eventuellt.

Gillar du biografer kanske du får köra förbi Tullinge när du befinner dig i stockholm. Där i riksten så har vi biograf sländan som är ihopsatt av biograf entusiaster och har även ett biograf museum där de samlat främst gamla projektorer från alla världens hörn. Väldigt intressant att se på innan filmen börjar. Har du tur springer någon av ägarna runt där och dom ÄLSKAR att snacka om allt som har med bio att göra.

https://bio-slandan.se/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Nu blir det antagningsprov seru! Tänk dig att du får en Hönö-kaka i handen. På vilken sida brer du smöret? Rätt sida eller snålsidan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Gillar du biografer kanske du får köra förbi Tullinge när du befinner dig i stockholm. Där i riksten så har vi biograf sländan som är ihopsatt av biograf entusiaster och har även ett biograf museum där de samlat främst gamla projektorer från alla världens hörn. Väldigt intressant att se på innan filmen börjar. Har du tur springer någon av ägarna runt där och dom ÄLSKAR att snacka om allt som har med bio att göra.

https://bio-slandan.se/

Tack för tipset! Jag lär uppskatta det! Saknar verkligen de gamla projektorerna för 35 och 70 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Hej och tack så mycket!

Jag blev hjärntvättad av reklamen så jag lever efter devisen "Felix gör det goda godare"...

Objektivt fel svar alla kategorier

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Objektivt fel svar alla kategorier

Det säger jag absolut inte emot! Jag berättar bara hur det ligger till. Tänkte att det kanske var ett bättre svar än att erkänna att jag inte använder ketchup alls...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tBiorrith:

Välkommen!

Nu blir det antagningsprov seru! Tänk dig att du får en Hönö-kaka i handen. På vilken sida brer du smöret? Rätt sida eller snålsidan?

Tackar!

Nu är jag inte säker på vilken sida som är "snålsidan", men jag brer på den "flata" sidan för bättre spridning av smöret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Det säger jag absolut inte emot! Jag berättar bara hur det ligger till. Tänkte att det kanske var ett bättre svar än att erkänna att jag inte använder ketchup alls...

Haha, spelar alla lagen samtidigt, gillar det! Att undvika ketchup är för mig helt okej, lite som söt-sur-sås, går att leva utan

Skrivet av Enlightener:

Tackar!

Nu är jag inte säker på vilken sida som är "snålsidan", men jag brer på den "flata" sidan för bättre spridning av smöret.

Mindre gropar, mindre använt smör, snålt

Vissa tycker det i alla fall

Testa ’citera flera’-knappen genom att välja mer än ett inläggs kryssruta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Tackar!

Nu är jag inte säker på vilken sida som är "snålsidan", men jag brer på den "flata" sidan för bättre spridning av smöret.

Föredrar också den flata sidan, annars kan man lika gärna äta smör med sked

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Tack för välkomnandet!

Det är alltid min far och min syster som stått för fiskandet, så jag citerar spjakarn åt dig istället och hoppas att det är bra tips.

Snyggt, tack till både dig och @spjakarn!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Snyggt, tack till både dig och @spjakarn!

Ingen orsak! en varning dock om du tar dig till den sjön: de la ut väldigt mycket vasar under vintrarna förr, och tillsammans med en hel del fallträd över åren så har det gillrat perfekta fällor för något djupgående beten. Finns ”handritad” djupkarta via CHFF (där du också kan köpa fiskekort för andra sjöområden).

Permalänk
Medlem

Välkommen. Hälsningar från Forshaga

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |