Hur länge har ni fått vänta på pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Tack snälla för informationen 😊

Vi fick svar sen eftermiddag idag på vårt mail vi skickade igår.
Enligt polisen väntar dem på att bli tillverkade och han tror att dem blir färdiga på måndag eller senast på tisdag.

Permalänk
Medlem

Ansökte 18'e Maj.
Fick SMS idag 1'a Juli, att jag kan hämta.
6 veckor, 2 dagar.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Vi fick svar sen eftermiddag idag på vårt mail vi skickade igår.
Enligt polisen väntar dem på att bli tillverkade och han tror att dem blir färdiga på måndag eller senast på tisdag.

Härligt 😊 Sen tar det 2-3 dagar innan dem kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Härligt 😊 Sen tar det 2-3 dagar innan dem kommer?

Nej. Han sa att vi borde få dem på måndag eller tisdag 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Nej. Han sa att vi borde få dem på måndag eller tisdag 😁

Ahaa då är jag med👍😁

Permalänk
Medlem

Tror ni dem skickar passen som togs samma dag från samma polisstation samtidigt? 😄 tänker att de som tog 19 maj i min stad får samma dag 🙄 Önsketänkande från min sida 🙏
Har bekanta som tog 1 timme innan oss. Dem får tydligen passen imorgon efter 11. Den information fick de i fredags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Har ditt pass kommit? 🙄

Yepp. Kom den 29:e juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Yepp. Kom den 29:e juni

Härligt, då kan du slappna av 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne215:

Börja bli lite stressad då våra pass ännu inte kommit och vi åker iväg nästa vecka. Är inne på fjärde veckan sedan jag var hos polisen och ännu inget pass. På stationen sa dem 3 veckors leveranstid.

Bokade tid 25 februari
Tid hos polisen: 10 Maj

Hur länge har ni fått vänta på era pass?

Det tog ett par veckor från tiden hos polisen 10 mars. Minns att det var samma månad. ID-kortet tog en vecka kortare. Men detta var förstås innan den stora anstormningen, även om det redan då var svårt att boka (jag lyckades norpa en ny ledig tid som släpptes pga skriverier i tidningen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Ahaa då är jag med👍😁

Har ni fått passen? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Har ni fått passen? 😊

Nej tyvärr. Väntar för fullt här.
Tror dock mer på tisdag eller onsdag...
Ni då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Nej tyvärr. Väntar för fullt här.
Tror dock mer på tisdag eller onsdag...
Ni då?

Nä inget ännu. Våra vänner som tog samma dag som oss i samma stad, de fick idag 🙄

Permalänk
Medlem

Skulle eg vart i vegas nu med ett kompisgäng, istället sitter man och väntar på sina lunchvårrullar på arbetstid.

Sökte i skövde 19e maj och då sa killen 3 veckor så man trodde ju att man hade sitt på det torra. Tur man hade allt återbetalningsbart...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Nä inget ännu. Våra vänner som tog samma dag som oss i samma stad, de fick idag 🙄

Håller tummarna att ni också får dem snart!

Fick de sms eller gick de till polisen och frågade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Håller tummarna att ni också får dem snart!

Fick de sms eller gick de till polisen och frågade?

Sms tror jag 😊
Ja denna eviga väntan. Så jobbigt med den här ovissheten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Håller tummarna att ni också får dem snart!

Fick de sms eller gick de till polisen och frågade?

Vi fick sms nu. 2 stycken. Men vi ska ha tre 🙃 Nästa bekymmer kommer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Vi fick sms nu. 2 stycken. Men vi ska ha tre 🙃 Nästa bekymmer kommer nu.

Ojoj! Grattis till 2 pass iaf 😂
Vi har inte hört ett ljud om våra pass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Ojoj! Grattis till 2 pass iaf 😂
Vi har inte hört ett ljud om våra pass...

Tack 😊
Sista passet fick vi också. Så nu har vi alla tack och lov 🙏
Polisen hade glömt att skicka sms på den sista.

Era pass kommer nog imorgon 👍😊

Nu väntar 5 ljuvliga veckor i Turkiet 🇹🇷

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Tack 😊
Sista passet fick vi också. Så nu har vi alla tack och lov 🙏
Polisen hade glömt att skicka sms på den sista.

Era pass kommer nog imorgon 👍😊

Nu väntar 5 ljuvliga veckor i Turkiet 🇹🇷

Underbart! Glad för er skull!
Ha en underbar semester!
Hoppas också vi får passen imorgon, blir bilsemester till Grekland så fort dem kommer 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Underbart! Glad för er skull!
Ha en underbar semester!
Hoppas också vi får passen imorgon, blir bilsemester till Grekland så fort dem kommer 😇

Detsamma till er 😊
Vad spännande. Vi ska med bila ner 🙏

Permalänk
Medlem

Sökte 3st pass i Värnamo 19 Maj kl 13:10 för utlämning i Eksjö. Precis fått meddelande att klara för hämtning

Permalänk
Medlem

Hmm. Var och gjorde passet idag. 11 veckor sa hon att det skulle ta. Låter horribelt, får väl passet lagom till jul.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Gjorde passet 4:e juni och fick beskedet att jag får det efter 5-6 veckor prelimininärt. Lugnt tänkte jag, ska flyga om 7 veckor så t.om. lite luftrum för förseningar! ._.

Nu ser det ganska mörkt ut, vecka 32 beräknas det bli klart. Flygresa bokad och snål som man är struntade jag i avbeställningsskydd. Så galet dumt att jag litade på 5-6 veckor, men så är läget och nu har man lärt sig.

Vad har jag för alternativ nu? Flyget går kl. 06:00 på morgonen från Arlanda, har inga problem med att dra dit kvällen innan för att försöka få ett provisoriskt pass, men även det verkar vara väldigt osäkert just nu. Om jag avbokar får jag ingen ersättning, har dock hemförsäkring hos LF med utökat reseskydd men tvivlar starkt på att det ingår, står inget specifikt om det i avtalet...

Permalänk
Skrivet av lsociety:

Gjorde passet 4:e juni och fick beskedet att jag får det efter 5-6 veckor prelimininärt. Lugnt tänkte jag, ska flyga om 7 veckor så t.om. lite luftrum för förseningar! ._.

Nu ser det ganska mörkt ut, vecka 32 beräknas det bli klart. Flygresa bokad och snål som man är struntade jag i avbeställningsskydd. Så galet dumt att jag litade på 5-6 veckor, men så är läget och nu har man lärt sig.

Vad har jag för alternativ nu? Flyget går kl. 06:00 på morgonen från Arlanda, har inga problem med att dra dit kvällen innan för att försöka få ett provisoriskt pass, men även det verkar vara väldigt osäkert just nu. Om jag avbokar får jag ingen ersättning, har dock hemförsäkring hos LF med utökat reseskydd men tvivlar starkt på att det ingår, står inget specifikt om det i avtalet...

Måste du ha pass? Vart ska du åka? Om du ska inom Schengen kan du väl leta ny tid för Nationellt Id?

Jag hittade en ny tid dagen efter jag gjort pass. Tog 6 arbetsdagar att få ID kortet.

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Måste du ha pass? Vart ska du åka? Om du ska inom Schengen kan du väl leta ny tid för Nationellt Id?

Jag hittade en ny tid dagen efter jag gjort pass. Tog 6 arbetsdagar att få ID kortet.

/Andreas

Storbritannien, så ja pass krävs numera tyvärr. Såg nu även att Storbritannien kräver att man skickar in info om sitt pass minst 72 timmar innan avfärd vilket innebär att provisoriskt pass inte är möjligt. Det är kört.

Permalänk
Skrivet av lsociety:

Storbritannien, så ja pass krävs numera tyvärr. Såg nu även att Storbritannien kräver att man skickar in info om sitt pass minst 72 timmar innan avfärd vilket innebär att provisoriskt pass inte är möjligt. Det är kört.

Ah ok 😟

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Storbritannien, så ja pass krävs numera tyvärr. Såg nu även att Storbritannien kräver att man skickar in info om sitt pass minst 72 timmar innan avfärd vilket innebär att provisoriskt pass inte är möjligt. Det är kört.

Var hittar du den informationen?
När jag kollade upp om vi skulle åka med provisoriskt pass hittade inte jag något om att dem krävde passuppgifterna i 72 timmar i förväg. (vi åkte inte utan åker med vanliga passen senare)

Permalänk
Medlem

Sambon gjorde pass med barnen. Konstigt nog så hade vi ingen tid, men fick ändå smset då påminner att man har en passtid. Fick göra passen iaf som sagt och 10 veckors leveranstid. Det blir typ mitten av september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Tog fotot osv för pass och nationellt id-kort den 18e maj. Id-kortet tog en vecka och passet har jag inte hört något om.

Fick SMS om att hämta ut det den 30e. Så det tog lite mer än 6 veckor sedan jag tog passfotot.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne215:

Var hittar du den informationen?
När jag kollade upp om vi skulle åka med provisoriskt pass hittade inte jag något om att dem krävde passuppgifterna i 72 timmar i förväg. (vi åkte inte utan åker med vanliga passen senare)

Enligt Norwegian krävs det för vissa länder, antar att Storbritannien vill ha minst 72 timmar på sig att göra en ordentlig bakgrundskoll innan någon kommer in i landet.

Vet inte vad som händer om man glömmer det dock, jag såg det av en ren slump när jag loggade in på Norwegians hemsida och kontrollerade biljetterna. Fick ingen påminnelse eller notis av något slag när jag bokade biljetten.