microsoft edge, bakgrundsprocesser stängs inte

Permalänk

microsoft edge, bakgrundsprocesser stängs inte

microsoft edge, bakgrundsprocesser stängs inte när man stänger det programmet.

har inaktiverat; system och prestanda -->bakgrundstillägg

har ni samma problem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det handlar inte bara om Microsofts vanliga fusk med att förladda program så att de ska verka snabba att starta?

Permalänk
Skrivet av KAD:

Det handlar inte bara om Microsofts vanliga fusk med att förladda program så att de ska verka snabba att starta?

eller jo vänta, ser att bakgrundsprocesserna är igång vid start av datorn med. skumt.

inaktiverade tjänsten "app readiness", edge är igång vid start trots all. har du en lösning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av relevantia:

eller jo vänta, ser att bakgrundsprocesserna är igång vid start av datorn med. skumt.

Jag hade aldrig godtagit något sådant. Jag bestämmer själv vad som ska startas, när jag väl startar om burken.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

microsoft edge, bakgrundsprocesser stängs inte när man stänger det programmet.

har inaktiverat; system och prestanda -->bakgrundstillägg

har ni samma problem?

Har du stängt av "Startboost" och "Fortsätt köra bakgrundstillägg och appar när Microsoft Edges stängs"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Permalänk
Skrivet av KAD:

Handlar mer om att de vill att Edge ska hålla sig uppdaterat.

Den där ska nog fixa biffen!