Bra app för styrketräning

Permalänk

Bra app för styrketräning

Hej!
Använder idag Styrkelabbets strengt log för logga mina träningsprogram men precis som alla andra tjänster idag är det en prenumerationstjänst som kostar 129 sek per månad.
Missförstå mig inte jag betalar gärna för det jag använder men tycker 129 sek per månad är lite dyrt för de funktionerna jag faktiskt använder.

Så tänker höra om någon annan har ett tips på träningsappar till iOS.

Jag önskar följande funktioner
Sätta upp mina egna träningsprogram
Logga vikter och reps (gärna att appen själv ökar vikt/reps när jag når utsatt mål)
Timer för vila mellan övingar
Lägga till egna övningar.

Jag ser ju såklart gärna att det är gratis men som jag skrev tidigare kan jag absolut betala men då gärna en mindre summa än 129 Sek per månad (alternativt en app man köper och inte är en prenumerationtjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi erbjuder tre olika prenumerationer:

1 månad för 129 kr – perfekt för dig som vill utvärdera premium i en månad.
3 månader för 289 kr (cirka 96 kr/mån) – populärast!
12 månader för 895 kr (cirka 75 kr/mån) – lägst månadskostnad.

https://www.styrkelabbet.se/app/

Om nu Strength log är trivsam så, varför inte satsa på 3mån eller en helårs sub?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Hej!
Använder idag Styrkelabbets strengt log för logga mina träningsprogram men precis som alla andra tjänster idag är det en prenumerationstjänst som kostar 129 sek per månad.
Missförstå mig inte jag betalar gärna för det jag använder men tycker 129 sek per månad är lite dyrt för de funktionerna jag faktiskt använder.

Så tänker höra om någon annan har ett tips på träningsappar till iOS.

Jag önskar följande funktioner
Sätta upp mina egna träningsprogram
Logga vikter och reps (gärna att appen själv ökar vikt/reps när jag når utsatt mål)
Timer för vila mellan övingar
Lägga till egna övningar.

Jag ser ju såklart gärna att det är gratis men som jag skrev tidigare kan jag absolut betala men då gärna en mindre summa än 129 Sek per månad (alternativt en app man köper och inte är en prenumerationtjänst)

Jag använder Fitnotes i min Android telefon till styrketräning. Vet inte om du kan göra egna träningsprogram, men resten av funktionerna uppfyller den.

Den är gratis, men har en pro version också. Så att prova kostar inte

Läste lite på Styrkelabbets- app. I gratis utförande verkar du få väldigt mycket.Skummade snabbt igenom och undrar om inte dina behov täcks av den? Har själv inte nyttja den så kanske missar något?

Permalänk
Skrivet av Edgar:

Jag använder Fitnotes i min Android telefon till styrketräning. Vet inte om du kan göra egna träningsprogram, men resten av funktionerna uppfyller den.

Den är gratis, men har en pro version också. Så att prova kostar inte

Läste lite på Styrkelabbets- app. I gratis utförande verkar du få väldigt mycket.Skummade snabbt igenom och undrar om inte dina behov täcks av den? Har själv inte nyttja den så kanske missar något?

Hej!
Tack verkar helt perfekt - simpel och gör det jag önskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absinthe66:

Hej!
Tack verkar helt perfekt - simpel och gör det jag önskar!

Toppen, vad kul att du gillar den! 😃👍

Permalänk
Medlem

Inte för att det är min polares men har alltid använt repcount. Mycket för att jag har ett inflytande i vad jag tycker är mindre bra eller bra. Utvecklaren är väldigt mån om sina kunder och framförallt vad de vill ha

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Jag kör Jefit. Funkar perfekt för mig.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Jag kör med träningsklocka från Garmin. Den räknar reps, vila etc. och gissar sig till vilken övning man gjort, men det är inte jätteexakt för alla övningar så man får justera i efterhand. Antal reps och vikt kan man justera lätt i klockan efter varje set om det skulle vara fel.
Ska gå att göra träningsprogram, jag har dock bara testat för konditionsträning.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Jag gillar appen Strong för att det går snabbt att mata in utförda set,finns timer för setvila och det är rätt enkelt att lägga in nya övningar som inte finns färdiga i appen. Den enda nackdelen är att det i gratisversionen är begränsat hur många träningscheman som går att spara. Det kommer man lätt runt genom att gå in på historiken och återupprepa tidigare pass.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk

Jag använder Liftin' (https://apps.apple.com/se/app/liftin-workout-tracker/id144504...), den är jag väldigt nöjd med. Enkel och clean.