SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

Permalänk
Geeks
SweClockers

SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

KRYSSNINGEN FÖR ALLA SOM ÄLSKAR SPEL OCH HÅRDVARA

Putsa handkontrollen och damma av modermodemet, för snart går den allra första resan med MODERSKEPPET.

Den 20 oktober intar vi det berömda fartyget Viking Cinderella och samlar det bästa från SweClockers och FZ på en härlig dygnskryssning Stockholm-Mariehamn – fylld med kall bärs, god mat, nördiga aktiviteter och massvis av trevligt sällskap.

Träffas och umgås med likasinnade i vår egen konferensvåning och ta del av det senaste inom spel, datorer och hårdvara. Redaktionerna förgyller resan med ett fullspäckat innehållsprogram och får sällskap av särskilt inbjudna utställare och gäster. Dessutom ingår en fantastisk middagsbuffé och en storslagen nördquiz med riktigt fina tävlingsvinster.

Ta med dina vänner och prova drinkar i barerna, njut av läckerheter i restaurangerna, festa in på småtimmarna i nattklubben och shoppa loss i den välfyllda taxfreebutiken. På Moderskeppet finns mycket av livets goda och alltid till ett bra pris. Hytt, mat och dryck – ja, en hel del ingår faktiskt i priset.

Vill du samåka, hitta en hyttkompis eller kanske bara är nyfiken på vilka som kommer? I denna tråd samlar vi försnacket inför den stora resan. Varmt välkommen ombord!

Prisexempel

Squad Conquest

Three Player Co-op

Classic Split Screen

Single-player Campaign

  • Hytt för 4 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Hytt för 3 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Hytt för 2 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Egen hytt

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

från 732 kr/person

från 750 kr/person

från 787 kr/person

från 897 kr/person

Länkar

Moderskeppet är nu fullbokat och slutsålt för i år
Missat boka biljett? Anmäl dig på intresselistan!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hmm, nästan så man blev lite sugen

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Nu blir din våta dröm sann! @THB

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Vore inte fel. Inte fel alls. Jag uppskattar verkligen initiativet!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Fasen va kul!

Permalänk
Medlem

Farligt att stoppa så mycket spetskompetens på en och samma båt, tänk på samhällskonsekvenserna om den sjunker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Farligt att stoppa så mycket spetskompetens på en och samma båt, tänk på samhällskonsekvenserna om den sjunker!

För att inte tala om utebliven försäljning av nördprylar

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Hade varit kul men vi har sådan personalbrist på jobbet att det inte finns en chans jag får ledigt en torsdag och fredag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Någon som vill dela hytt?

Ja, letar alltså hyttkompia. 2/3 eller 4-personers hytt intressant. Delar helst med kvinnliga resenärer då det oftast blir minsta drama, men öppen för allt. Förutom kanske flurries 🤣

Kan även tänka mig samåka från Värmland, men då ska det vara både billigare och bekvämare än tåg 🙂

Hojta till om någon är intresserad att dela med en, erm, medelålders kille som fortfarande både spelar och bygger riggar 😎

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Ja, letar alltså hyttkompia. 2/3 eller 4-personers hytt intressant. Delar helst med kvinnliga resenärer då det oftast blir minsta drama, men öppen för allt. Förutom kanske flurries 🤣

Kan även tänka mig samåka från Värmland, men då ska det vara både billigare och bekvämare än tåg 🙂

Hojta till om någon är intresserad att dela med en, erm, medelålders kille som fortfarande både spelar och bygger riggar 😎

Om mina två vänner som jag frågat inte kan följa med så hade jag tänkt mig dela hytt med fanboys från andra läger, tänkte mig att det blir minst drama på så sätt

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig åka med om det finns fler från Växjötrakten som ska åka. Är annars ganska omöjligt dyrt (och tråkigt) att ta sig dit och hem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av issue:

Om mina två vänner som jag frågat inte kan följa med så hade jag tänkt mig dela hytt med fanboys från andra läger, tänkte mig att det blir minst drama på så sätt

rofl

Det lär väl bli MEST drama och möjligtvis leda till att någon "faller" överbord 🤣

Jag är öppen för både och, eller en mix, men då jag gjort liknande resor och meetups tidigare brukar det oftast fungera bäst såhär. Man ger varandra mer plats på nått vänster och det blir inget tjafsande. Har givetvis att göra med personen i sig också, men overall har jag haft bättre konferenser där jag blivit påtvingat ett rum med någon helt okänd tjej.

Men det är klart att det blir ramaskri når man går ut och frågar typ.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Haha, en del kommentarer i den här tråden är ju bara för roliga! 😂

Riktigt kul initiativ annars! 👍🏻

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Bussović:

Nu blir din våta dröm sann! @THB

Ska du äta en massa lök? ❤️❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av NordhNet:

Ska du äta en massa lök? ❤️❤️

NEJ!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag vill åka från GBG fram och tillbaka, dessvärre verkar det vara banarbete så nästan inga tåg går.

Ingen bil men körkort sen tio år tillbaka så kan turas om att köra. Kör som en gubbe.
Betalar såklart min del av kostnaden att åka upp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Jacob:

Alltså, lite cred ska fan @jacob och jag ha. Vi försökte ju dra igång detta innan/under corona!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend

Fan, dessutom… jag är redan bakfull. Lets do this. S*x & Dr*gs & Rock & Roll

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Fan, dessutom… jag är redan bakfull. Lets do this. S*x & Dr*gs & Rock & Roll

Nej nej, handtralla, hårdvara och spel!!!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Det va ändå rätt humana priser!

Jag är sugen. Någon från skåne som skall upp? I så fall kan man dela på soppa osv. Plus att jag inte har någon att åka med så det är ett bra sätt att smälta isen.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Låter fan episkt roligt faktiskt! Fantastiskt initiativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Det va ändå rätt humana priser!

Jag är sugen. Någon från skåne som skall upp? I så fall kan man dela på soppa osv. Plus att jag inte har någon att åka med så det är ett bra sätt att smälta isen.

Jag allt bra i livet börjar med egen träning innan en får gå på det riktiga.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av serverfel:

Det va ändå rätt humana priser!

Jag är sugen. Någon från skåne som skall upp? I så fall kan man dela på soppa osv. Plus att jag inte har någon att åka med så det är ett bra sätt att smälta isen.

@themadpanda funderade på att åka upp med tåg från Skåneland. Hänger nog på om jag hittar någon resväg från GBG för att han ska orka ta sig upp! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Oj detta såg riktigt kul ut, men har dåligt med semester dagar kvar tyvärr. Och jobbigt att o åka 50mil från oslo - stockholm. Riktigt bra priser oxå! Ni som åker kommer få riktigt kul!

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Sugen helt klart, ska kolla upp om det passar kalendern

Permalänk
Sötast

Riktigt ballt faktiskt, och bra priser!

Ni får fixa en färja en gång som går från skåne till norrland och tillbaka så att vi alla kan hoppa på i farten!

Permalänk
Medlem

Är Moderskeppet med på Moderskeppet?
https://moderskeppet.se

Permalänk
Medlem

Nja, jag var ju på min andra Polenkryssning precis i helgen och det var bökigt nog att ta sig till K-krona & tbx.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.