Veckans fråga: Vilken mediaspelare använder du för musik?

Permalänk
Medlem

"Applikation eller webbsida för strömmad musik" mao Spotify. Vart med där i princip från början och skaffade premium ganska tidigt. Dom borde skicka mig ett plakat!

Jag har nästan inga musikfiler själv längre. Ett fåtal bara. Dessa spelar jag genom Spotify också.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

VLC på speldatorn, men kör KODI på HTPC'n. (När det inte är Spotify vill säga)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Resonic Pro. Avsedd att användas för ljud effekts bibliotek men funkar fint för musik också.

Permalänk

Använt foobar2000 i uppåt 10 år nu och gillar den skarpt. På mobilen kör jag musicolet.
För den musik jag inte har lokalt blir det youtube.
Aldrig använt spotify eller liknande prenumerationsskit och kommer heller aldrig göra det.

Permalänk
Medlem

Youtube och Spotify. Finlyssning via analog vinylspelare.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Ingen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör folket fortfarande foobar2000? Coolaste nyheten på länge. Trodde det dött som firefox för de flesta

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Roon för lyssning hemma och Plexamp på språng. När man har tid att sitta ner ta det lugnt så är vinyl inte fel, om man nu får kalla det för mediaspelare

Permalänk
Medlem

Jag kör MPV för lokala filter och Spotify för streamat. Tycker det funkar riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Foobar för lokal egenrippad musik.
Lyssnar rätt mycket på laut.fm/dark-bites i övrigt (framförallt på jobbet).

Spotify och liknande används inte alls.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Ok, svarade iTunes men kanske skulle svarat App, det är Apple Music-appen jag använder uteslutande. De gånger (kan räkna på ena handen) jag spelat musik på datorn har det varit iTunes.

Permalänk
Musikälskare

Foobar2000 + FLAC-filer <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

MPC-HC faktiskt. Ful ovana, och borde lära mig något annat med tanke på hur mycket musik jag har i flac.

Permalänk
Medlem

Foobar på dator. Plexamp på mobilen, använde tidigare Google Play Music till den skrotades och skräpet Youtube Music tog över. Strömningstjänster är ointressant för min del.

Permalänk
Medlem

Lyssnar extremt sällan på musik. Men blir ibland nostalgisk och vill höra någon gammal låt eller artist och då brukar jag söka upp den på YouTube.

Permalänk
Medlem

Podcast addict för Poddar (Android)
Poweramp för musik (Android)
MX player pro för film (Android)

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag köpte mig en ifi Zen igår och sitter nu och leker runt med olika spelare och försöker hitta var min gräns för: "Kan jag höra skillnad?" går.

Just nu testar jag Tidal och Pine Player. Tips för hur man på bästa sätt nyttjar en ifi Zen på MacOS mottages gärna

Tidal MQA som du matar din Zen med via USB. Men skulle säga att det blir ett lyft vad du än matar den med.

Skrivet av LeVvE:

FB2K, har väl inte finaste layouten men funkar för mig. På telefonen använder jag Poweramp.

https://i.imgur.com/dM73OiW.png

Nä, usch vilket hemskt GUI. Men funktionellt antar jag.

Skrivet av Ragin Pig:

Idag kör jag nog 99% spotify men använde faktiskt winamp in i det längsta - ~2016.

XMMS körde jag för många år sedan på linux sidan men ersattes sedan av audacious som också hade winamp liknande skin.

https://community.linuxmint.com/img/screenshots/audacious.png

2010 ringde och ville ha sitt skinn tillbaka.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Audacious med Winamp skin.

XMMS ersattes av Audacious för många många år sedan så varför den är med på omröstningen men inte Audacious är lite konstigt.

Annars kör jag Winamp 2.50 då den är helt gratis och fungerar prima på Windows 95/2000/XP för mina retro burkar.

Permalänk
Medlem

Spotify eller Foobar2000 beroende på omständighet. Händer väl ibland att jag kör mpega på amigorna också.

Såvida jag inte helt enkelt slänger in en CD i stereon eller slänger på någon gammal vinylplatta förstås.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Snusfri

Spotify för streaming.
Winamp for FLAC/WAV.
MPC-HC för Mvids.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Apple Music främst på mobilen/klockan, eller i bilen och ibland på Apple TV, men aldrig på datorn.

Permalänk
Medlem

På datorn och telefon/surfplatta används i stort sett bara VLC, Spotify och Youtube.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Spotify gratis i iPhonen. Hemma antingen Spotify eller internetradio i Sonos-högtalaren.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kör Audacious sen jag bytte till linux, tidigare var det Foobar2000 som gällde (vilket jag faktiskt saknar lite)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

AIMP på både dator och mobil.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Körde Foobar2000 men det var nog minst 10år sedan sist nuförtiden är det bara Spotify som gäller.

Smidigheten överväger mot att man kanske tappar lite ljudkvalitet mot rippade cd's.

Permalänk
Medlem

Tidal och Spotify i de fall att det jag vill höra inte finns på Tidal.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Om det bara är skvalmusik i bakgrunden så blir det 100% Spotify.

Men om det ska Lyssnas på riktigt så blir det;

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Spotify dagligdags.
Om jag ska finlyssna så kör jag MediaMonkey.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Spotify och iBroadcast för det som inte finns på Spotify.
https://www.ibroadcast.com