Nu är jag inte helt insatt i Epsons sortiment, men jag ska göra ett försök.
Detta utgår ifrån att skrivaren fungerar och att den kommer med färgpatroner som går att använda. Inte nödvändigtvis nya patroner, men som fungerar så att man kan förvissa sig om att allt fungerar. Vissa bläckstråleskrivare som står länge kan kräva rätt mycket jobb för att få igång. Om skrivaren inte fungerar som den ska kommer det att dra ner priset väldigt mycket.
Jag ser att Epson har en modell som heter P900 som verkar liknande. Jag tänker att om någon vill köpa din skrivare så jämför man kanske med denna. P900 går att köpa för strax under 13000kr. Fotoskrivare som klarar A2 från andra tillverkare, tex Canon imagePrograf PRO-1000 som jag själv har ligger också där i pris.
När jag själv köper begagnat så förväntar jag mig runt halva priset mot nytt som en utgångspunkt. Om jag ska frångå den regeln så skulle det vara för att det är stor omsättning på just dessa enheter till ett helt annat pris. Så utgår jag från detta så skulle jag sätta ett pris på kanske 7000kr om jag skulle försöka sälja skrivaren. Då inkluderar jag viss prutmån. Detta priset duckar även under nypris på andra, billigare A2-skrivare om det är en begagnad A2-skrivare man letar efter.