Sony kan ha PC-launcher på ingång

Permalänk
Melding Plague

Sony kan ha PC-launcher på ingång

Indikationer om att Sony har en Playstation-launcher på gång till PC har hittats i samband med nya Spider-Man Remastered.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte. En. Till.

De flesta launchers är så jefla undermåliga att man kreverar. Steam fungerar fint, men det kan också bero på att den funnits sedan min morsa började röka igen.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk

Jag kan överleva en launcher till OM det innebär att jag får spela Bloodborne på PC.

Permalänk
Medlem

Please no.

(Åtminstone om de tänker konkurrera med Steam, köra timed exclusives och skit som Epic gör, osv - släpper de sina spel på flera plattformar samtidigt så kör på.)

Permalänk
Medlem

Spelar horrizon Zero Dawn nu och funkar jättebra på steam....så varför skulle jag behöva en ny launcher?
Mer än att de vill ha mer intäkter utan Steams cut

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Spelar ett litet strategispel från Matrix/Slitherine games och till och med de har en launcher. Man kan dock skippa den genom att göra en länk till spelets exe direkt och inte starta via Steam.

Permalänk
Musikälskare

Jag har provat en del launchers men det slutar alltid med att man bara startar steam och glömmer bort dom andra imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas att det bara blir en 2k launcher så att man kan bypassa den i steam launch options...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Tycker att det kan vara en bra idé om det görs på rätt sätt. Till exempel att redan köpta spel på andra butiker kan länkas till Playstations och att spel man köpt till konsoll kan spelas utom gratis eller till ett billigare pris på dator och tvärt om.

Permalänk
Medlem

Att det finns femtioelva olika launchers är helt och hållet Valves fel.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Lever inte i min spel-launcher så kan lätt tänka mig att installera femton till

Lite unket dock att man får ta som vana att gå in i inställningar och stänga av "launch with windows" för varenda en.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Får GFWL vibbar, på den tiden när Microsoft körde sina titlar via PC från Xbox 360.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sedan när blev Steam något positivt? Minns när den kom, alla spydde galla och ingen ville ha den -- nu verkar det som om "oj, steam är jetebra, den vill vi ha!". Eh... INGA launchers borde få existera. Punkt.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Huruvida detta är bra eller inte tror jag kommer hänga på rätt mycket på dels HUR den implementeras och på ett individuellt plan hur investerad man är i Playstations tjänster.
Skulle det vara så att man kan bära över sin PSN-profil med någon form av "play-anywhere" funktion där licenserna för Playstation Studios titlar bärs över från konsol till PC vore det gött. Skulle det dessutom vara så att Sony planerar att likt Microsoft även ta med sig PS-plus till PC så är jag helt för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Sedan när blev Steam något positivt? Minns när den kom, alla spydde galla och ingen ville ha den -- nu verkar det som om "oj, steam är jetebra, den vill vi ha!". Eh... INGA launchers borde få existera. Punkt.

Kommentar från 2010? Eller hur har du lyckats undgå att märka att Steam är populärt. Om inga launchers får existera är varje spel man har en egen launcher. Att ha de flesta spel man gillar på ett ställe underlättar, som t.ex. Steam.

Permalänk
Medlem

Steam för min del. Finns inte spelet där så får det vara och mina pengar får gå till något annat spel. Har visat sig spara mig enormt mycket huvudvärk

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Sedan när blev Steam något positivt? Minns när den kom, alla spydde galla och ingen ville ha den -- nu verkar det som om "oj, steam är jetebra, den vill vi ha!". Eh... INGA launchers borde få existera. Punkt.

Är du seriös? Steam kom väl typ 2003. Många hade problem med Steam, just för att t.ex. Half-Life 2 krävde internetanslutning.
Jämför du vad en andel användare tyckte om en mjukvara för snart 20 år sedan och likställer det med hur det ser ut idag?

https://store.steampowered.com/stats/ Omkring 25 miljoner inloggade samtidigt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att de letar sig bort från steam. 30% av försäljningen tar de väl. Hoppas att steam sänker sin andel så fler spelfötetag kan gå runt.

När jag ändå gnäller på steam... mapstrukturen är en labyrint för mig. Och sen så lägger de sparningar på onedrive. Jag blir lika irriterad varge gång jag ska modda spel eller ändra i en sparning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Kommentar från 2010? Eller hur har du lyckats undgå att märka att Steam är populärt. Om inga launchers får existera är varje spel man har en egen launcher. Att ha de flesta spel man gillar på ett ställe underlättar, som t.ex. Steam.

Varje spel är en egen launcher. Varför ska det krävas en extra wrapper för varje spel?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Om Gaben inte skulle ta en andel på 30% skulle vi inte ha alla dessa launchers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorjin:

Jag förstår att de letar sig bort från steam. 30% av försäljningen tar de väl. Hoppas att steam sänker sin andel så fler spelfötetag kan gå runt.

När jag ändå gnäller på steam... mapstrukturen är en labyrint för mig. Och sen så lägger de sparningar på onedrive. Jag blir lika irriterad varge gång jag ska modda spel eller ändra i en sparning.

Det är väl inte Steams fel? Halva felet är microsoft som tycker default My documents ska vara onedrive syncat samt spelutvecklaren som använder mydocuments istället för den långt ingrävna %appdata. Har bara fåtal spel som sparar i my documents. 90% sparar i appdata
Spara i mydocuments har varit standard i någon form sen jag började med PC spel i början av detta milenium oavsett steam...tycker även steam är bättre på att INTE spara i my documents, de spel jag har utanför steam sparar de nästan alltid i my documents

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Sedan när blev Steam något positivt? Minns när den kom, alla spydde galla och ingen ville ha den -- nu verkar det som om "oj, steam är jetebra, den vill vi ha!". Eh... INGA launchers borde få existera. Punkt.

Hur tänker du att man ska distribuera spel år 2022?

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en launcher vore bra om man får del spelen på konsolen

Permalänk
Medlem

Slutar dom sälja spelen via Steam är dom extremt korkade.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Någon dedikerad sketen launcher vill jag inte ha, men portning av PS-lir till PC är trevligt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vidirigt

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Hur tänker du att man ska distribuera spel år 2022?

Via GOG, med sin launcherfrivillighet och offlinemöjlighet och underbara DRM-frihet.

Om alla spel fanns på GOG skulle jag lämna Steam.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Känns mest naturligt, Sony har ju en egen tjänst som fungerar bra varför skall de ge Steam en del av kakan när de kan sköta hela distributionen själva.
Steam var bara en quick fix för att kolla läget på marknaden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

Har inget emot launchers, men finns spel på flera olika, så ska de kunna spela tillsammans. Och stänger man av en launcher ska den inte ha nå tjänster eller bakgrundsprocesser som arbetar.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850