Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

reklamation Inet

Jag köpte en laptop på Inet 2020 Juli till min dotter med autism. Redan dag ett var det buggig och
varm och en del saker funkade inte som inloggning med cam.
Hon vägrade lämna tillbaks den efter längtat så länge efter denna laptop.Sedan tog flera timmar
installera den klar med spel med mera.
Men jag valde då anmäla felen 2021 15 Nov och trodde då jag kunde få henna lämna in den. Men
så blev det inte och gjorde anmälan 25 Månader igen och lämna in då det finns 3 års reklamations
rätt och detta sa Inet och jag skicka in den.
Svaret var idag att bara för jag anmälde den 2021 15 Nov så har det gått för lång tid. Men då det
finns 3 års reklamation så gäller inte den heller för jag inte lämna in den inom 2 Månader på Inet
då den gjordes 2021 15 Nov.
Detta sades inget om och jag fick hon med möda skicka in den nu när hon fått en ny dator.
Jag är så besviken på Inet och då framför allt jag varit med från början och handlat allt där i från
sedan dom starta på Ring Ön i Gbg.
Så om ni reklamerar och inte lämnar in den inom 2 månader har all granti och reklamationsrätt
försvunnit enligt Inet. Den kostade 12 tusen och länkar den.
För övrigt har jag också autism och anser logiken i det Inet säger är rena bedrägeriet.

https://www.inet.se/produkt/1964696/lenovo-yoga-slim-7-14-ryz...

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AMD73:

Jag köpte en laptop på Inet 2020 Juli till min dotter med autism. Redan dag ett var det buggig och
varm och en del saker funkade inte som inloggning med cam.
Hon vägrade lämna tillbaks den efter längtat så länge efter denna laptop.Sedan tog flera timmar
installera den klar med spel med mera.
Men jag valde då anmäla felen 2021 15 Nov och trodde då jag kunde få henna lämna in den. Men
så blev det inte och gjorde anmälan 25 Månader igen och lämna in då det finns 3 års reklamations
rätt och detta sa Inet och jag skicka in den.
Svaret var idag att bara för jag anmälde den 2021 15 Nov så har det gått för lång tid. Men då det
finns 3 års reklamation så gäller inte den heller för jag inte lämna in den inom 2 Månader på Inet
då den gjordes 2021 15 Nov.
Detta sades inget om och jag fick hon med möda skicka in den nu när hon fått en ny dator.
Jag är så besviken på Inet och då framför allt jag varit med från början och handlat allt där i från
sedan dom starta på Ring Ön i Gbg.
Så om ni reklamerar och inte lämnar in den inom 2 månader har all granti och reklamationsrätt
försvunnit enligt Inet. Den kostade 12 tusen och länkar den.
För övrigt har jag också autism och anser logiken i det Inet säger är rena bedrägeriet.

https://www.inet.se/produkt/1964696/lenovo-yoga-slim-7-14-ryz...

Det låter ju inte så konstigt?
Du är skyldig att inom rimlig tid anmäla (reklamera) fel och lämna in till ÅF för att de ska kunna titta på det.
Om du dröjer så förverkas reklamationsrätten och du bedöms acceptera skicket.

Generellt så brukar ett par månader vara höjden av "skälig tid". (två-tre månader, inte 25).

Du kan kika på konsumentköplagen där detta regleras. Förut 1990:932, nu heter den något annat men på det stora hela samma lag och innehåll. Ditt köp reglerades enligt 1990:932.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

När det kommer till reklamationsrätt så kan det vara så att du tog för lång tid att lämna in den från att felet är upptäckt.

Från Konsumentköplagen:
Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Så här säger konsumentköplagen:
"Reklamation
2 § Konsumenten får åberopa att varan är felaktig endast om han eller hon lämnar näringsidkaren ett meddelande om felet inom skälig tid efter det att konsumenten borde ha märkt felet (reklamation).
...
En reklamation som görs inom två månader efter det att konsumenten märkt felet ska alltid anses ha gjorts i rätt tid."

Så rent juridiskt har Inet följt konsumentköplagen, kanske att man skulle kunna se autism som en förmildrande omständighet.. men det är ju inget som lagen hanterar vad vet. Det blir isf upp till Inet att ta det på goodwill.

Permalänk
Medlem

Autism eller inte så är detta något du kunde ha fixat redan 2020. Starta en reklamation och diskutera med Inet så att det fungerar för både dig, din dotter och Inet.
Tråkigt men tyvärr inte mycket att göra åt idag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag har själv reklamerat en Lenovo Yoga för många år sen via just Inet. Mitt ärende sköttes exemplariskt och det slutade med att jag fick tillbaka pengarna för att datorn helt enkelt var fel från fabrik.

Den springande punkten här är att du har dröjt mellan själva reklamationstillfället och inlämningstillfället. Om du reklamerar en vara så måste du givetvis också lämna in den till ÅF för att de ska ha en chans att undersöka samt eventuellt åtgärda bristerna.

Det är mycket tråkigt att din dotters autism har hamnat i vägen för det här. Hoppas att det löser sig för er båda!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen sympatisera med din situation men det låter ju onekligen som att ÅF har lagen på sin sida i det här fallet. Man kanske kan be om goodwill på grund av speciella omständigheter, det är nog enda vägen framåt.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Så här säger konsumentköplagen:
"Reklamation
2 § Konsumenten får åberopa att varan är felaktig endast om han eller hon lämnar näringsidkaren ett meddelande om felet inom skälig tid efter det att konsumenten borde ha märkt felet (reklamation).
...
En reklamation som görs inom två månader efter det att konsumenten märkt felet ska alltid anses ha gjorts i rätt tid."

Så rent juridiskt har Inet följt konsumentköplagen, kanske att man skulle kunna se autism som en förmildrande omständighet.. men det är ju inget som lagen hanterar vad vet. Det blir isf upp till Inet att ta det på goodwill.

Tänker ungefär likadant, med tillägget att det möjligen kan gå hem juridiskt också. I normalfallet hade det inte varit så mycket snack om att Inet skött det korrekt, men dottern har ett diagnosticerat tillstånd, som erkänt kan allt mellan komplicera och omöjliggöra förändringar i vardag och rutin. Finner det inte omöjligt att det kan hålla som orsak till vad som i normalfallet skulle betraktas som en oskälig fördröjning.

Berättar man storyn på rätt sätt kan man nog vinna det beslutande organets stöd i frågan, trots det väldigt senfärdiga agerandet.

Tillägg: det kan dock vara problematiskt att såväl föräldrar som ungdomar i stor utsträckning har missbrukat diagnoser i autistspektrat som verktyg för att plocka russin ur kakor och som svepskäl för svineri kors och tvärs under 2000-talet. Det finns en viss risk att handläggarna är luttrade när det kommer till sådant, och betraktar ett fall som det aktuella som ännu ett i raden av dessa.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Då har du en nyttig lessons learned mao.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Att dröja med att lämna in så lång tid efter reklamation är ju något som lätt kunnat missbrukas. Dvs. om de hade varit tvugna att fortfarande ta emot det hade du ju fått tillgång till gratis* dator under i flera år, knappast vad reklamationsrätten avser ge dig.

*Givet att de inte gör avdrag pga. annat slitage

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Jag köpte en laptop på Inet 2020 Juli till min dotter med autism. Redan dag ett var det buggig och
varm och en del saker funkade inte som inloggning med cam.
Hon vägrade lämna tillbaks den efter längtat så länge efter denna laptop.Sedan tog flera timmar
installera den klar med spel med mera.
Men jag valde då anmäla felen 2021 15 Nov och trodde då jag kunde få henna lämna in den. Men
så blev det inte och gjorde anmälan 25 Månader igen och lämna in då det finns 3 års reklamations
rätt och detta sa Inet och jag skicka in den.
Svaret var idag att bara för jag anmälde den 2021 15 Nov så har det gått för lång tid. Men då det
finns 3 års reklamation så gäller inte den heller för jag inte lämna in den inom 2 Månader på Inet
då den gjordes 2021 15 Nov.
Detta sades inget om och jag fick hon med möda skicka in den nu när hon fått en ny dator.
Jag är så besviken på Inet och då framför allt jag varit med från början och handlat allt där i från
sedan dom starta på Ring Ön i Gbg.
Så om ni reklamerar och inte lämnar in den inom 2 månader har all granti och reklamationsrätt
försvunnit enligt Inet. Den kostade 12 tusen och länkar den.
För övrigt har jag också autism och anser logiken i det Inet säger är rena bedrägeriet.

https://www.inet.se/produkt/1964696/lenovo-yoga-slim-7-14-ryz...

Precis som företag så måste även privatpersoner hålla sig inom rimliga ramar, det var 10 månader sen du anmälde felet. Men vad är felet? Det kanske är mjukvara som vi här kan hjälpa till med.

Permalänk
Sötast

Jag förstår hur knepig ens personliga och familjesituation kan vara på grund av olika omständigheter.
Som tur är, och som är irriterande i ditt fall, så behöver företag inte ta hänsyn till sådana komplikationer.

Annars hade företagen till slut varit ansvariga för samtiga kunders i i förlängningen dess familjemedlemmars välmående.
De är trots allt bara en leverantör av produkter till kunder, styrda delvis av interna regler samt delvis av lagar som t.ex konsumentköpslag.

Laptopen i sig är dock en ganska trevlig modell.
Har du gjort någon felsökning och eller har något antagande till vad felet är?
Ofta är det helt enkelt mjukvaran som fått sig en törn.

T.ex en ominstallation av Windows kan göra enorm skillnad beroende på vad problemet är.
Testat? Vi kan hjälpa dig annars med hur!

Permalänk
Medlem

Det är ju du som köpt datorn, inte dottern. Så att hon har autism har ju inget med köpet eller din ansvar att rapportera i tid att göra.

Permalänk
Medlem

Din dotter, du och alla andra har samma rättigheter och skyldigheter enligt KöPL och KKöpL som alla andra. Kan du bevisa att det är ett ursprungligt fel och något som hade täckts av reklamationsrätten kan de säkert gå med på något, men de är inte skyldiga att göra det om det handlar om samma fel som tidigare. Stöd har man givetvis rätt till som sjuk eller funktionsnedsatt, men då handlar det typ om att prata om sånt här med en kontaktperson eller kurator så att ni kan reflektera och kanske få hjälp av en förvaltare eller god man att komma till skott med sånt som ändå påverkar ekonomin.

Kan förstå denna regel då komponenter för reparation kanske hinner försvinna om du väntar för länge vilket betyder att du i princip skulle behöva få en ny maskin, någon helt annan modell på säljarens bekostnad. Tillverkaren behöver inte stå för reklamation, de kan tvärvägra att hjälpa butiken.

Permalänk
Medlem

Det är ju givetvis en komplex och knepig familjesituation när dottern har autism och det är givetvis underbart med glädjen,längtan och möjligheterna med att hon har en dator. Men det har absolut ingenting med reklamationsrätt och/eller Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Jag har själv reklamerat en Lenovo Yoga för många år sen via just Inet. Mitt ärende sköttes exemplariskt och det slutade med att jag fick tillbaka pengarna för att datorn helt enkelt var fel från fabrik.

Den springande punkten här är att du har dröjt mellan själva reklamationstillfället och inlämningstillfället. Om du reklamerar en vara så måste du givetvis också lämna in den till ÅF för att de ska ha en chans att undersöka samt eventuellt åtgärda bristerna.

Det är mycket tråkigt att din dotters autism har hamnat i vägen för det här. Hoppas att det löser sig för er båda!

Jag lämna in min laptop då usb c var glapp i laddkablen. Dom löste ut mig och för 2 tusen mindre en den
var köpt för 1 år sedan. Detta trotts då jag köpte den var lägsta pris dom sålt den för hävdade dom i en
modell som kom efter min såldes 1 st för 2 tusen mindre. Så ja du kanske tycker detta är rätt och exemplariskt?

Att lämna tillbaka en sak som helt är sönder direkt. Nu gick det använda denna dator vilket hon gjort
hela tiden. blev väl 50+ grader varm under till med i lätt surfning.

Nu till din söndriga exempel. Om du väntat över 2 månader så skulle inet inte ta emot den. Var väl bra du han
med lämna in så du kan skriva hur exemplariskt bra Inet är.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

25 månader? 1 år? Pratar du om samma dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det är ju givetvis en komplex och knepig familjesituation när dottern har autism och det är givetvis underbart med glädjen,längtan och möjligheterna med att hon har en dator. Men det har absolut ingenting med reklamationsrätt och/eller Inet.

JA JAG FÖRSTÅR OM NÅGON REKLAMERAR FEL PÅ KÖPT DATOR PÅ INET PÅ 40 TUSEN TEX. Så lämnar dom inte
inte den inom 2 månader så får dom skylla sig själva. Jag såg inte att det stod eller ens sades till mig. Men jag ska
kunna koncumentlagarna och läsa på så man inte går på något litet kryphål säljaren möjligen kan skylla på.

Om du vet något om autism skulle du nog inte skriva som du gör. Väntade 7 Månader på datorn. Super glad dagen
får den, och när allt installerat klart visar sig mer en inloggningen med cam som inte ville fungera alla andra fel.
Att då efter lång längtan och sedan få den tagen ur dina händer. Nej det gick inte skicka in den samma dag som jag
alltid och alla andra gör men några få undantag. Här har du ett av dessa
Så när jag väl äntligen trodde hon skulle klara lämna in den 2021 Nov 15 så gick inte det. Kunde man inte få veta
av Inet att nu är snart tiden ute för att all garanti och teckning är borta????????????????????????????????
Jag ska veta att all garanti och rättigheter försvinner om jag inte lämnar in den inom 2 månader efter reklamerat fel
på varan. Ja vissa nöjer sig med skit. men det gör inte jag. Inet är inte så bra som dom en gång varit.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Avstängd

Det är lite svårt att hänga med på tidslinjen, du kanske kan testa skriva igen vilka datum som vad skedde och hur lång tid det hade gått?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är lite svårt att hänga med på tidslinjen, du kanske kan testa skriva igen vilka datum som vad skedde och hur lång tid det hade gått?

Som jag tolkar det:
Datorn köptes juli 2020, fel upptäcktes direkt. Datorn felanmäldes 15/11 2021 men lämnades ej in. Ny felanmälan och inlämning gjordes i augusti 2022 (25 månader efter köp).

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan inte alltid företag se till autism eller dylika problem för att ge förmildrande omständigheter åt kunder. Vad du hade kunnat göra är att kontrollera om du möjligen kunde fått en lånedator under tiden och då anmält tidigare och allt varit frid och fröjd.
Men vad sa dom exakt när du hörde av dig och du fick reda på att din reklamation hade blivit nekad?

Permalänk
Medlem

Löste de ut datorn för 10 000 kr kan du skratta hela vägen till banken, gäller det en annan dator bör det framgå men du kan ändå skratta hela vägen till banken om du efter ett års användande och efter den ettåriga garantin upphört får denna tid för 2000 kr, självklart får de ta till nyttoavdrag om du väljer att häva köpet, du har då valt att inte kräva felavhjälpning genom reparation eller ersättningsvara.

Pratar du om samma dator så var det ju två år.

P.S. Jag uppfattade inte inlägget av @Dhanjel som en attack eller stridslysten på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Så när jag väl äntligen trodde hon skulle klara lämna in den 2021 Nov 15 så gick inte det. Kunde man inte få veta
av Inet att nu är snart tiden ute för att all garanti och teckning är borta????????????????????????????????
Jag ska veta att all garanti och rättigheter försvinner om jag inte lämnar in den inom 2 månader efter reklamerat fel
på varan. Ja vissa nöjer sig med skit. men det gör inte jag. Inet är inte så bra som dom en gång varit.

Inte för att vara otrevlig men hur tycker du att en butik ska göra? Ska de lära dig om konsumentköplagen men samtidigt kontakta alla köpare av alla produkter när garantin snart löper ut?

Jag kan lova dig att absolut inget företag i hela världen kan leva upp till de förväntningar du har på dem.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Från det OP skrivit verkar säljaren ha varit ganska schysst. Ett fel upptäcktes direkt men meddelades till säljaren först 16 månader senare (praxis är 2 månader), ändå verkar säljaren varit beredd att ta in produkten för felsökning. Produkten skickades in 9 månader senare, och säljaren har nu misslyckats att upprätthålla sin del av reklamationsrätten två gånger.
Jag anser väl att individer har ansvar att själv utbilda sig angående sina rättigheter och skyldigheter, oavsett om det gäller distansköp eller när hen exempelvis befinner sig i trafiken.
I detta fall har även säljaren länk till sina försäljningsvillkor i orderbekräftelsen där reklamation och skälig tid behandlas.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl säga att då det ändå finns dokumentation på att man upplevt fel från start, att det går att härleda till ett ursprungligt fel. Det är inget som plötsligt har uppstått, utan man har ändå kontaktat företaget. En del pratar "praxis" om två månader, men det är inte samma sak. Går problemet att härleda till ett ursprungligt fel så tycker jag att du har på fötterna om du har dokumenterat det. Lagern ger dig möjlighet att inom 3 år reklamera och bevisbördan är såklart något som kan tynga dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag skulle väl säga att då det ändå finns dokumentation på att man upplevt fel från start, att det går att härleda till ett ursprungligt fel. Det är inget som plötsligt har uppstått, utan man har ändå kontaktat företaget. En del pratar "praxis" om två månader, men det är inte samma sak. Går problemet att härleda till ett ursprungligt fel så tycker jag att du har på fötterna om du har dokumenterat det. Lagern ger dig möjlighet att inom 3 år reklamera och bevisbördan är såklart något som kan tynga dig.

Tack. Ja det är det jag menar också.
Ja jag var säker hon skulle klara lämna in den när jag anmälde den Nov 15 2021.
Men det gick tyvärr inte. Grejen är detta är zen 2 cpu första som skulle kommit Januari kanske febuari. Hon vänta från dec till Juli ungefär.Detta på grund redan då var allt galet med covid.Så lång väntan för henne och sedan besvikelsen över
den bugga och inte fungera korrekt och blir väldigt varm. Sedan till kom tangentbords problem som till slut gjort den inte
gick att använda. Hon haft billig laptop och aldrig varit problem med tangentbord med års användning.
Jag var ledsen och skrev i affekt igår och önskar jag kunde skriva bättre och tydligare också.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

Inet hört av sig igen, och blev så jag sa ja till den skickas till Lenovo för felsökning och jag riskerar upp till 2600kr nu
i felsökningsavgift fall det blir nej till reklamation.

Detta är väl perfekt informations tråd om vad man dels inte ska göra ,och vad som gäller och så vidare. ha ha

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med din konsumentombudsman i din kommun också för stöd och råd.

Trevlig helg, hoppas det löser sig!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Ta kontakt med din konsumentombudsman i din kommun också för stöd och råd.

Trevlig helg, hoppas det löser sig!

Inet måste ha läst här igår eftersom dom redan i går kl 16 drygt messade mig om att ringa
upp igen trotts det blev bestämt den skulle skickas tillbaks till oss.
Så får se fall Lenovo tar tillbaka något som varit sönder från dag ett då inga uppdatering
under hela tiden har fixat något av problemen. Jag har själv en lenovo thinkpad T14 Gen 1 Amd.
Völdigt lik i spec och samma tp cpu och min är buggfri och helt okej sval. Något som inte är med
dotterns alls. Som natt och dag och ofta konstigt långsam.
Oj glömde skriva tack och trevlig helg till dig också. mvh

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Inet måste ha läst här igår eftersom dom redan i går kl 16 drygt messade mig om att ringa
upp igen trotts det blev bestämt den skulle skickas tillbaks till oss.
Så får se fall Lenovo tar tillbaka något som varit sönder från dag ett då inga uppdatering
under hela tiden har fixat något av problemen. Jag har själv en lenovo thinkpad T14 Gen 1 Amd.
Völdigt lik i spec och samma tp cpu och min är buggfri och helt okej sval. Något som inte är med
dotterns alls. Som natt och dag och ofta konstigt långsam.
Oj glömde skriva tack och trevlig helg till dig också. mvh

Ja det är nog både anställda och chefen som läser på Sweclockers, vilket är bra. Hoppas att de hjälper dig med ditt problem.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide