Permalänk
Medlem

Tilgin HG351 bakom router

Tjenare tjenare!
Har haft Tilgin HG351 mellan fiberconvertern och routern, men skulle vilja ha den efter routern (då Tilginen inte låter mig port forwarda). Vilka portar måste jag öppna för att få den att fungera innanför min brandvägg? Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

@thejonte Välkommen till Sweclockers! Jag har flyttat tråden till rätt forumdel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thejonte:

Tjenare tjenare!
Har haft Tilgin HG351 mellan fiberconvertern och routern, men skulle vilja ha den efter routern (då Tilginen inte låter mig port forwarda). Vilka portar måste jag öppna för att få den att fungera innanför min brandvägg? Tack!

Det som behövs för rätt funktion.
Och vad är grundproblemet, iptelefoni går ofta på ett eget vlan och har då inget med internetaccessen att göra utan telefoniadaptern ska kopplas i telefonporten på tjänstefördelaren.
Du behöver beskriva vilka apparater du har, hur du kopplat och vilka operatörer det handlar om så kanske någon vet hur det är konfat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Öppnade några vanliga Voip-portar och det magiskt bara funkade. Håller just nu på att ta bort dem steg en efter en för att lista ut vilka jag inte behöver. Dessa är dem jag har öppnat just nu:
* 5060 - BOTH
* 5061 - BOTH
* 5068 - BOTH
* 8500-59999 - UDP
* 9000-14000 - UDP
* 50000-60000 - UDP

Borde kunna lista ut detta on my own, sorry för time wasted.