Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Latifi is out, inte en dag för sent 😁

Källa

Menar du inte en dag för tidigt eller vill du ha han kvar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Han har väl såpass mycket pengar med sig att de har svårt motstå.

Skrivet av Zmt:

Verkar ju också vara lite brist på alternativ som faktiskt skulle vara bättre.

Skrivet av Hejss:

När dealen med Redbull-Porsche inte blev av känns det ju troligt att man fortsätter med Honda i någon form, även om det officiellt kallas Red Bull Powertrain. Då ser det väl bra ut om Tsunoda är kvar.

Det är ju svårt att avgöra Tsunodas kaliber i år, med tanke på hur kass bilen tycks vara. Gasly har i vissa sammanhang visat att han i alla fall har erfarenhet nog till att kvala högre upp etc.

De mer granskande utav Tsunoda tycks känna att han tagit några kliv uppåt/mognat som förare. Han verkar rätt rolig så, jag hoppas det löser sig med bilen och han kan därefter skina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Menar du inte en dag för tidigt eller vill du ha han kvar?

🤔 haha, så sant. Vad hände där egentligen? Nykter och allt och svenska språket svek mig 😁

Inte en dag för tidigt så klart😊

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det den officiell F1 ticket store som är det bästa stället för att köpa biljetter om man vill se på plats. Tänkte ta med farsan som fyllt jämt, men är generellt inte en konsert etc kille så är riktigt dålig på att köpa biljetter.

Finns det någonslags indikation på när biljetter för 2023 släpps. Kollade och såg bara att det gick att köpa för Monaco där tre dagar redan var slut och det andra som fanns var guld VIP tjotafräs för typ 2000....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuff:

Hej!

Är det den officiell F1 ticket store som är det bästa stället för att köpa biljetter om man vill se på plats. Tänkte ta med farsan som fyllt jämt, men är generellt inte en konsert etc kille så är riktigt dålig på att köpa biljetter.

Finns det någonslags indikation på när biljetter för 2023 släpps. Kollade och såg bara att det gick att köpa för Monaco där tre dagar redan var slut och det andra som fanns var guld VIP tjotafräs för typ 2000....

Jag har inte åkt själv men när jag kollat runt så verkar det som att F1 själva säljer en del biljetter och banan själv säljer andra biljetter, det verkar vara ganska stor prisskillnad också. Så försök hitta banans hemsida och se vilka biljetter dom har.

Permalänk
Medlem

Budapest är en av de billigare tävlingarna att titta på. Köper man på rätt läktare så ser man väldigt mycket av banan också.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vi åkte till spa i år, Silver 2 läktare. ~9000 inkl resa+hotell, fredag-lördag.

Bokade via nickes, värt att kolla. Smidigt att få de fixar via dom. Går även att ta utan resa bara hotell+biljett om bussresa inte är så lockande.

Tycker de har varit bökigt andra gånger via f1 store sedan försöka hitta hotell. Då priserna skenar rätt ordentligt i närområdet av banan.

Permalänk
Medlem

Finns f1 podden bara på podme? 79kr/mån... Hmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Finns f1 podden bara på podme? 79kr/mån... Hmmm

Kan rekommendera att skaffa en Aftonbladet Plus prenumeration, då får man gratis Podme, och annat.
Avslutar man sin prenumeration efter man startat den, så kan man starta den på nytt sen när den löpt ut, och erbjudandet är alltid 29kr för första månaden. Ibland kommer något erbjudande för typ 3 månader för 49kr eller så dessutom.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Finns f1 podden bara på podme? 79kr/mån... Hmmm

Kan rekommendera wtf1 podcast. Finns gratis på flera tjänster

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Annars får man väl då hitta någon att dela med. Eftersom jag bara är enbart intresserad av f1 podden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av genes:

Finns f1 podden bara på podme? 79kr/mån... Hmmm

Ja, tyvärr. Det brukade ju vara en normal podd tidigare.
Jag förutsätter att de har en betydligt mindre lyssnarskara än tidigare, men det kanske betalar sig ändå...

Skrivet av Hejss:

Kan rekommendera wtf1 podcast. Finns gratis på flera tjänster

Skulle även föreslå The Race F1 Podcast + The Race F1 Tech Show.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Skulle även rekommendera The Race F1 Podcast föredrar den framför WTF1 men lyssnar på båda.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Aha, loppet försenas med en timme.

Förhoppningsvis kan Alonso hålla armbågarna utåt och hamna på en pallplats, efter en gammelgubbefajjt med Hamilton om banposition. Knappast troligt, men who knows.

Får la se om Russell kan erbjuda någon show i och med att han startar från pitlane.

Verstappen P1, tro han lär visa blåskåpet efter gårdagens kval. Litar inte på meme-Ferrari.

Edit: Oh, Verstappens start spann/sprang(?) iväg. Kan bli en kul show när banan torkar upp.
Edit 2: blaskrykte "De Vries signs contract with AlphaTauri" - https://racingnews365.com/de-vries-signs-contract-with-alphat... dvs måste Gasly vara klar för Alpine?

Permalänk
Medlem

Holy shit vilket jäklar lopp! Jag är helt utmattad efter detta race. Redbull fan här.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att se loppet. Synd man har Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Hade varit kul att se loppet. Synd man har Telia.

Jag betalar specifikt för att kunna se F1 i appen, mina bästa spenderade pengar på streaming tjänster mågonsing

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Dezpite:

Hade varit kul att se loppet. Synd man har Telia.

fixa IPTV så slipper man sådana bekymmer.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Holy shit vilket jäklar lopp! Jag är helt utmattad efter detta race. Redbull fan här.

Wow, satt på nålar mot slutet där om Perez skulle lyckas klara av att dra iväg och tjäna in 5 sekunder 😬 kul att han lyckades.

Mycket action idag😁

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Var inte så engagerad idag. Undrar vad som händer med Russell. Karln verkar helt ur slag. Nu fick han ju förvisso strategin förstörd men det är ju mycket beroende på att han är ur slag och kvalade för dåligt. Eller så har Lewis sin vana trogen aktiverat phantom mode under andra halvan av säsongen och bara kör skiten ur usel bil.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Latifi igen. Lyckas inte förstå hur han hamnat i F1 över huvud taget.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Wow, satt på nålar mot slutet där om Perez skulle lyckas klara av att dra iväg och tjäna in 5 sekunder 😬 kul att han lyckades.

Mycket action idag😁

Eller hur! Att han lyckades få de straffen på sig i slutet efter att ha lett hela racet. Han förtjänade inget annat än att vinna och bli driver of the day! Var så roligt när teamet sa att du kanske få ett 5sekunders straff, push it hahaha och det gjorde han

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Eller hur! Att han lyckades få de straffen på sig i slutet efter att ha lett hela racet. Han förtjänade inget annat än att vinna och bli driver of the day! Var så roligt när teamet sa att du kanske få ett 5sekunders straff, push it hahaha och det gjorde han

Han förtjänade verkligen vinsten, kul att det höll hela vägen Det är mäktigt att stå emot pressen, speciellt i det väglaget.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Latifi igen. Lyckas inte förstå hur han hamnat i F1 över huvud taget.

På mjölkpaketen brukar det stå "Bäst före, ofta bra efter". I Latifis fall känns det snarare som "Aldrig bra, drick ej".

Jag skämtade med frugan innan racet och sa "Latifi kommer garanterat krascha i inledningen och ta nån med sig i fallet". Han höll visserligen lite längre än jag trodde men han tog iallafall nån med sig i fallet som jag trodde 5 grid penalty inför Japan som tack för det. Han lär väl inte kvalificera sig bättre än sist ändå så det känns inte riktigt som ett straff 😂

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Jag undrar var Max hade hamnat om han inte varit så triggerhappy i omstarten?? När han fick in och byta däck igen trodde jag aldrig han skulle pressa sig igenom fältet som han gjorde. Riktigt imponerande också faktiskt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

FIA ogillar att ändra resultat i efterhand.
Hade Perez varit över 10s före Leclerc hade han fått 2x 5sec straff och hade han varit under 5s hade Perez kommit undan med varningar.

Hoppas Russell börjar bli lite ödmjuk snart för hans attityd gör att han snabbt tappar många fans. Pinsamt agerat i söndags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

FIA ogillar att ändra resultat i efterhand.
Hade Perez varit över 10s före Leclerc hade han fått 2x 5sec straff och hade han varit under 5s hade Perez kommit undan med varningar.

Hoppas Russell börjar bli lite ödmjuk snart för hans attityd gör att han snabbt tappar många fans. Pinsamt agerat i söndags.

Sås: r/formuladank

Äh, stallet har några divor. Dvs Russell försöker inte sticka ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

FIA ogillar att ändra resultat i efterhand.
Hade Perez varit över 10s före Leclerc hade han fått 2x 5sec straff och hade han varit under 5s hade Perez kommit undan med varningar.

Hoppas Russell börjar bli lite ödmjuk snart för hans attityd gör att han snabbt tappar många fans. Pinsamt agerat i söndags.

Jag missade Russel reaktion / vad du syftar på. Vad hände?
Jag tyckte mest Russel testade olika däck i söndags :).

Permalänk
Medlem

Klart man blir grinig när man inte är konkurrenskraftig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Jag missade Russel reaktion / vad du syftar på. Vad hände?
Jag tyckte mest Russel testade olika däck i söndags :).

Russel körde in i Schumacher och skyllde på Schumacher trots att det var Russels fel. Han hade väldigt tur att han inte blev straffad för det. Men jag håller med, Russel borde lära sig att hålla tyst tills han kollat reprisen, även tidigare var han helt övertygad om sin oskuld både i bilen och i intervju efteråt. För att inte tala om kraschen med Bottas på Imola.