SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk

Har snöat in mig på Pagani homage

Just nu har jag en Pagani hulk på armen, riktigt nice för det prisert safir-glas, NH35A automatisk och keramisk bezel.

Ska nog köpa en Pagani 007 och sätta på samma armband som denna har Omega seamaster

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jättenöjd med min nya klocka!
Billig, strax under 300 kr, bekväm och har precis det jag behöver.
Notiser, väder, stegräknare osv, men även pulsmätare och annat gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

<Uppladdad bildlänk>

Ser riktigt trevlig ut, bra köp!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

<Uppladdad bildlänk>

Var hittade du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av somethingsrunning:

Var hittade du den?

Jag köpte min på Soldfy, jättebra och snabb frakt!
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5600405

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

<Uppladdad bildlänk>

Tack för tipset! Fick hem min idag, köpte den gröna. Sjukt nöjd kommer ersätta min Casio ga2100 emellanåt 😁 ska sätta den på laddning och kolla igenom den.

👍👍

Visa signatur

| 5800x3d | 4070 Super | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

Tack för tipset! Fick hem min idag, köpte den gröna. Sjukt nöjd kommer ersätta min Casio ga2100 emellanåt 😁 ska sätta den på laddning och kolla igenom den.

👍👍

Vad roligt! Jag är jättenöjd. Stegmätaren och distansmätaren är väldigt noga och pulsen inom 5-10% av rätta värdet. Batteritiden är bra trots att jag har kontinuerlig heart monitor påslaget. Den har gått ner till 50% från att jag köpte den.

Det enda jag måste klaga på är att dess träningsprogram inte mäter höjdskillnader när du är ute och cyklar / springer. Det är otroligt märkligt, efter som den utför alla program med hjälp av mobilen och GPS.

Men det finns en lösning, om du synkar enheten med en app some heter Strava så kopieras dina aktiviteter över till den appen, som av ett mirakel visar all höjd-data. Konstigt, eller hur?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Vad roligt! Jag är jättenöjd. Stegmätaren och distansmätaren är väldigt noga och pulsen inom 5-10% av rätta värdet. Batteritiden är bra trots att jag har kontinuerlig heart monitor påslaget. Den har gått ner till 50% från att jag köpte den.

Det enda jag måste klaga på är att dess träningsprogram inte mäter höjdskillnader när du är ute och cyklar / springer. Det är otroligt märkligt, efter som den utför alla program med hjälp av mobilen och GPS.

Men det finns en lösning, om du synkar enheten med en app some heter Strava så kopieras dina aktiviteter över till den appen, som av ett mirakel visar all höjd-data. Konstigt, eller hur?

Strava lägger ut din rutt på en karta och antar höjddata därifrån. Annars hade du behövt ha en trycksensor i klockan, gps är inte tillräckligt exakt i höjdled.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Strava lägger ut din rutt på en karta och antar höjddata därifrån. Annars hade du behövt ha en trycksensor i klockan, gps är inte tillräckligt exakt i höjdled.

Åh, okej. Trodde GPS-systemen hade blivit tillräckligt exakta nu för tiden...
Men imponerande att Strava löser det då. Tack för informationen!

Permalänk
Medlem

Blev Speedmaster idag dagen till ära. Speedy Tuesday trots allt.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Fick denna som julklapp på mitt gamla jobb för typ 10 år sedan. Fortfarande oanvänd och kommer nog aldrig bli använd heller. Inget fan av BMW.😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Fick denna som julklapp på mitt gamla jobb för typ 10 år sedan. Fortfarande oanvänd och kommer nog aldrig bli använd heller. Inget fan av BMW.😀<Uppladdad bildlänk>

Den kan du antagligen sälja för en slant om du vill

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Den kan du antagligen sälja för en slant om du vill

Mvh

Tror inte man får så värst mycket för den. Man kanske skulle vänta i 20 år till.🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Fick denna som julklapp på mitt gamla jobb för typ 10 år sedan. Fortfarande oanvänd och kommer nog aldrig bli använd heller. Inget fan av BMW.😀<Uppladdad bildlänk>

Det ser ut som deras Ice-watch. Finns på brittiska Amazon för £125. Jag har inte en aning om värdet om 20, men värdet nu kan vara bra att veta om the krisar och du måste sälja.

https://www.amazon.co.uk/Ice-Watch-Motorsport-Wristwatch-Sili...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Den heter väl Samsung Galaxy smartwatch 4 eller något i den stilen. Köpte den i december-21 på webbhallens rea. Kostade 3200kr. Den har LTE, dvs 4G, men har inte aktiverat den. (Så i princip är den en väldigt liten telefon). Rätt okej, men behöver laddas efter 56 timmar.

Går att styra TV-apparaterna (bland annat) med, visar YT och Netflix, och kan styra dessa via Chromecast. Har Google assistent också, men Samsung verkar inte brytt sig att aktivera svenskt språkstöd på den. Kör Android "wearables" eller vad varianten heter.

Klockan ersatte en Samsung Galaxy Smartwatch 2, som körde Tizen. Bytte den för att batteriet (efter bara 18 månader) gjorde den klockan överhettad. Funkade som en "handledsvärmare"..
Dör den här också efter 18 månader, så lägger jag ner Samsung när det gäller klockor.

Rätt bra funktion (vintertid) är att kunna svara (och ringa) telefonsamtal på klockan, när den är kopplad till mobilen. Mobilen man inte hinner få fram från innerfickan när det ringer. (Under alla lager av plagg man har). Kan också läsa e-post och SMS. Skriva går också, men det blir rätt jobbigt på den lilla skärmen. Trots att jag har den större skärmen på klockan.

Funkar också som fjärrkontroll när man spelar spotify på smarta högtalare. Kul grej på stranden etc. (Kunna byta låt när man är i plurret.) Har en liten JBL med mig i ryggsäcken ofta. Den högtalaren behöver man ingen fjärr till, då den är "voice activated" och har Spotify inbyggt. Men ändå, kul grej. Haft den i flera år. Stor som en ölburk men låter löjligt bra. Vattentät, så den går också att bada med..

Permalänk
Snusfri

Skulle vilja ha en Casio G-Shock fast med några smartwatch funktioner som temp, väder, styrning av spotify typ.
Inte flera hundra onödiga saker som andra smartwatches.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Skulle vilja ha en Casio G-Shock fast med några smartwatch funktioner som temp, väder, styrning av spotify typ.
Inte flera hundra onödiga saker som andra smartwatches.

Titta på garmin instinct serien, jag säger dig. Det var ungefär därför jag köpte en, sen drogs jag in i löparträsket av alla roliga stats den kunde visa.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Fick efter en del letande äntligen tag i den modell jag letat efter. G-SHOCK GWG-1000

Size comparison mot min gamla 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Urtavlan kommer till sin rätt i detta ljus men visarna gillar jag inte helt. Det var några som hade blivit över. Någon dag ska jag byta när jag orkar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

👍👍

Är du nöjd med klockan?

Permalänk
Medlem

Idag fick denna billiga skönhet luftas lite <3

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är du nöjd med klockan?

Sent svar!
Ja jag är nöjd, suttit på armen sedan köpet. Förvånad över batteritiden bara en plupp ner på typ 2 dagar xD

Pulsmätaren är en rolig grej 😁 spännande när man kan synka den sen och kolla sina sömnmönster osv.

Så roligt att jag börjat kolla på dyrare modell så man kan få mer exakt värde.

Blir kanske en Fenix eller liknande inte bestämt mig ännu.

Men en klocka som kommer hänga med, helt klart värd ett köp!
Har 2 vänner till som klickade hem varsin

Visa signatur

| 5800x3d | 4070 Super | Predator xb3 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maaxan:

Jag tror aldrig jag sett en klocka som sett så arg ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Jag tror aldrig jag sett en klocka som sett så arg ut!

Nu när du säger det så den väldans arg ut.😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

Sent svar!
Ja jag är nöjd, suttit på armen sedan köpet. Förvånad över batteritiden bara en plupp ner på typ 2 dagar xD

Pulsmätaren är en rolig grej 😁 spännande när man kan synka den sen och kolla sina sömnmönster osv.

Så roligt att jag börjat kolla på dyrare modell så man kan få mer exakt värde.

Blir kanske en Fenix eller liknande inte bestämt mig ännu.

Men en klocka som kommer hänga med, helt klart värd ett köp!
Har 2 vänner till som klickade hem varsin

Åh va roligt att ni gillar dom Jag är helt såld, gillar gränssnittet och att den är så lätt jämfört med så många andra klockor.

Jag tjötade lite kring pulsmätaren med en kompis som är fitness tränare, tydligen är det inte helt optimalt med pulsmätare på handleden utan det ligger mellan 3% och 6% jämfört med om du mäter på bröstet.

Dock tycker jag 6% är helt acceptabelt för mig och mitt bruk.

Steget till en Fenix är inte illa... den såg ut som ett riktigt monster! Lite för stor för min smak dock xD

Permalänk
Medlem

Skaffade mig nyligen en Mido Ocean Star Diver 600, sjukt nöjd! Första "riktiga" klocka jag haft.
M026.608.37.051.00 för referens.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Har kört med en Apple Watch 5 som daily driver sen de kom, men de saknar ju "själ", så nu blev jag väldigt sugen på att skaffa en riktig klocka.
Har ägt en Skagen, minns ej modell, samt en Fossil me3052. Den första var lite liten och den andra alldeles för stor, så efter lite googlande och tubande så fastnade jag för denna Seiko (SRPE45J1). Beställde även hem en Hamilton (H70455533).. samt skrivit en lång önskelista på band annat Nomos och Junghans, vars design jag fastnade lite för...

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15

Permalänk

Lyckades få tag på en moonswatch under min senaste tjänsteresa. Val av modell blev utifrån ”detta är den enda vi har kvar, vill du ha den eller inte?”. Tycker ändå att Mars modellen är relativt snygg och det röda ”poppar” verkligen emot det vita. Ang materialet så upplever jag att klockan känns väldigt lätt och plastig. Men tror att det är armbandet som främst upplevs som billigt.

Ingen klocka jag kommer att ha som vardagsklocka men ett fint tillskott i samligen

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av lill_tunnan:

Lyckades få tag på en moonswatch under min senaste tjänsteresa. Val av modell blev utifrån ”detta är den enda vi har kvar, vill du ha den eller inte?”. Tycker ändå att Mars modellen är relativt snygg och det röda ”poppar” verkligen emot det vita. Ang materialet så upplever jag att klockan känns väldigt lätt och plastig. Men tror att det är armbandet som främst upplevs som billigt.

Ingen klocka jag kommer att ha som vardagsklocka men ett fint tillskott i samligen
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Oj den var *väldigt* röd. Kanske om du har en sån där model red iphone och supreme-kläder på dig så passar den

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Oj den var *väldigt* röd. Kanske om du har en sån där model red iphone och supreme-kläder på dig så passar den

Haha, ja det är en klocka som starkt begränsar ens val av outfit