Tycker inte du kan jämföra infotainment på Q4 och Enyaq/ID4, det är ju total olika där Q4:an har samma MMI som övriga Audi, personligen ser jag det som en fördel att dom ligger kvar på det vanliga MMI och inte infört det nya som Enyaq/ID4 har.
Komforten i Q4 tycker jag också är bättre än i syskonen från Skoda och VW, sen har väl Q4 tyvärr lite billigare interiör än övriga Audi men inte sämre än Enyaq och ID4 utan snarare snäppet högre.
Q4 känns mer som att sätta sig i en vanlig bil och inte i en elbil med alla nya lösningar, det kan givetvis vara på gott och ont beroende på vad man är ute efter.
Nu har jag inte kört Q4:an så mycket (får min under nästa år, hoppas jag) men jag kan hålla med att den adaptiva farthållaren kunde varit bättre, om det inte är en vanesak eftersom den tog hänsyn till så mycket mer än vad jag är van vid.
Vilka var bristerna du tänker på?
Adaptiva farthållaren och inkrementen, kändes väldigt gammal i hur man styr den i jämförelse med t.ex V60/V90.
Hud har jag gillat förr men här var det ingen höjdare. Inredning kändes inte heller så bra som jag förväntar mig av en Audi. Jag kan ha för höga förväntningar på Audi.
Sen var jag inte helt nöjd med lastutrymmet och dess storlek när man tar bort kanten som blir utan ilägg.
Jag vill ha en elbil som för prislappen iaf känns i närheten av en fossilbil i samma klass. HUD, adaptiv farthållare och diverse stödsystem ska vara riktigt vassa där min måttstock är bättre än V60 som vi haft innan.
Får återkomma efter helgen då frugan ska hämta en ny IX3 som avbokades av någon stackare för några veckor sedan. Charged plus.
Får se ifall jag hittar något att anmärka på när det blir lite fler mil i samma bil.