Elon Musk är nu VD på Twitter

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Jag kan tänka mig att verifieringen blir liknande som idag men att det helt enkelt blir en betaltjänst. M.a.o kan inte vem som helst köpa en verifiering för vem som helst

Hm, makes sense. Tror faktiskt det blir otroligt många som kommer vilja köpa det så får väl se hur dom lyckas hålla igång det. Känns ju som att idén inte* är fullt genomtänkt än iaf.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Indefinite:

Hm, makes sense. Tror faktiskt det blir otroligt många som kommer vilja köpa det så får väl se hur dom lyckas hålla igång det. Känns ju som att idén inte* är fullt genomtänkt än iaf.

Nä, som jag tolkat det hela så är detta taget från ett internt idéspottande, något som är ganska vanligt för stora plattformar. Så helt färdigt är det nog inte

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vereus:

Vilket jag försökte precisera, då det inte stämmer.

Bara om man ska vara väldigt pedantisk. Förbud av faktayttranden sker alltid i form av begränsandet av åsiktsfriheten.

Permalänk
Medlem

Jack Dorsey stöttar Musk – blir kvar som storägare..
https://omni.se/jack-dorsey-stottar-musk-blir-kvar-som-storag...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

OpenAI är anledningen till att kan köpte twitter, kan kommer använda användar datan till AI träning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-62688532

Han berättar hela storyn själv i Joe rogan podcasten. Summa summarum, FBI närmar sig zuckerberg om att ryssland inlett en "definformations kampanj" gällande Joe biden och hans son.

Visar sig senare att FBI undanhöll informationen om "Hunter biden laptop" till efter valet, då de var oroliga att det skulle skada demokraternas chanser i valet.

Återigen, att tro att myndigheter inte påverkar sociala medier är naivt.

Klart myndigheter påverkar sociala medier. Det är till och med rimligt.

Men jag kanske har kass engelska här men hur tolkar du detta:
"He said the FBI did not warn Facebook about the Biden story in particular - only that Facebook thought it "fit that pattern"."

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Klart myndigheter påverkar sociala medier. Det är till och med rimligt.

Men jag kanske har kass engelska här men hur tolkar du detta:
"He said the FBI did not warn Facebook about the Biden story in particular - only that Facebook thought it "fit that pattern"."

Det är bara folk med extrema åsikter som förvränger händelseförloppet.
FBI varnade för att det fanns risk att det skulle dyka upp historier som skulle användas för att försöka påverka valutgången.
Facebook tog inga order från FBI. Facebook ansåg att den här historien lät suspekt, och den skulle inte gå att verifiera, så om något så var dom inte rädda för att FBI skulle knacka på, utan snarare att sprida något som sen visade sig totalt falskt skulle kunna leda till att kongressen rev upp section 230.
Det skulle ju inte räcka med att verifiera själva historien om datorn, och sen låta informationen flöda, utan dom skulle behöva verifiera historierna.
Datorhistorien verkar man idag köpa som sann. Att det inte är en utplacerad dator med innehåll som någon underrättelsetjänst kommit över som dom placerat på hårddisken för att få det att verka som en legitim dator. Problemet är att dom konspirationer och påstådda bevis för diverse saker som folk vill hävda finns på datorn, inte stöds av dom som objektivt granskat innehåll. Det är inte Hunter Biden som skriver något om the big man, utan det är någon annan som skriver det i ett mail till honom. Och det finns inga bevis för att det är Joe Biden som åsyftas. Att Hunter fick toppjobb i Ukraina, var säkerligen för att det bolaget trodde det skulle ge dom politiska kontakter, men det finns inga bevis för att dom fått något ut av det, så troligtvis var det ett misslyckat försök. Att Hunter fick det jobbet på grund av vem han är, går att gissa sig till utan någon dator, och datorn innehåller inga ytterligare bevis för att han fick det på grund av vem han var.
Hunter Biden har inget med Joe Bidens presidentskap att göra, och utan några faktiska bevis för att Joe Biden skulle vara inblandat i något är det meningslöst. Det fanns betydligt mer trovärdiga uppgifter om att Trump hade intressen när det kommer till hans lån och tillståndsprocesser för byggen i exempelvis Ryssland, som skulle kunna påverka hans omdöme. Även om pissbandet tros vara baserat på vilseledande information, så är det ju inte som att Trump var helt isolerad från exponering för påverkan. När det gäller Rysslands inbladning i valet 2016, så är det få av dom som menar att Ryssland var inblandat, som tror att Ryssland påverkade några maskiner, utan dom hänvisar till påverkanskampanjer inför valet. Trump vann valet när det gäller röster till elektorskollegiet. Däremot så har Trumpanhängare och i folk i hans kampanjer försökt och med viss framgång förstökt att utmåla det som att hela den historien handlar om något helt annat än vad den egentligen gör. Att allt var en bluff. Fast FBI undersökningen kontaterade att det fanns suspekta kontakter. Trumps utsedda huvud för DOJ, begränsade utredningen, så att den inte tittate på ekonomiska påverkansmöjligheter mot Trump, så den biten är aldrig utredd.

Hunter Bidens laptop-historien verkade suspekt, så plattformar tog sitt ansvar och agerande avvaktande. Den gick inte att verifier alls vid den tidpunkten.
Och likt Hillarys mail-historen, så har innehållet inte bevisat något.
Laptop historien, fast den verkar sann, var irrelevant, och förtjänade inte det medieutrymme som dom som ville se Joe Biden förlora tycker/tyckte den förtjänade.
Det var ingen mörkläggning. Det var skepticism mot något som verkade suspekt. Och som dessutom inte kan anses styrka den historien som många som ville att det skulle bli en stor nyhetsgrej, ville skulle bli historien kring datorn.
Hunter Biden fick ett jobb han inte förtjänade, för att han var som till Joe Biden. Inget nytt under solen. Det finns inga bekräftade kopplingar till någon grupp som skulle kunna påverka Joe Biden på den datorn. Joe Biden, påverkas dock av inhemska lobbyister, men det är inget som man vet från datorn, utan sådant man vet från andra omständigheter.

Laptoppen förtjänade inte att bli en nyhet.
Ville folk angripa Joe Biden för att hans son fått ett jobb som sonen inte borde tack vare sina kopplingar till sin pappa så hade dom kunnat skrika ut det, istället för att försöka kränga den historien genom laptoppen.
Många ogillar nepotism, vänskapskorruption, det behöver inte finnas några bevis för korruption i form av pengatransaktioner eller bevis för några komprimander för att folk ska ogilla det.

Det är inte säkert att Elon Musk kommer vilja sprida varje på ytan suspekt historia inför varje val heller. Det handlar inte om rädsla för FBI, utan att det kan leda till att kongressen river upp section 230.
FBI mörkade inte historien. Datorn innehöll inget bevisbart. Det är inte säkert att FBI alls visste vad som fanns på den, eller om den var äkta.

Korruption vet vi att det förekommer. Och Elon Musk och Mark Zuckerberg lobbar politiker. Så dom står inte utanför det systemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Klart myndigheter påverkar sociala medier. Det är till och med rimligt.

Men jag kanske har kass engelska här men hur tolkar du detta:
"He said the FBI did not warn Facebook about the Biden story in particular - only that Facebook thought it "fit that pattern"."

Skit i bbc, lyssna direkt på vad han själv säger:
https://www.youtube.com/watch?v=BN3PIGLDscQ&t=77s&ab_channel=...

Börjar från 5:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Återstår nu att se hur långt tid det tar för honom att köra det i marken.
Samt hur länge alla länder kommer tillåta det, fortsätter han med rasism & lögner så känns det som att EU kommer bannlysa det. I alla fall från att använda det själva i officiell kapacitet.

Även nyfiken på hur många som arbetar på kloner nu för att ta över...

1. Köra i marken?
2. Rasism och lögner?
3. EU bannlysa fria ordet?

Osäker på om ens ett av påståendena ovan stämmer eller kommer att falla in.

Skrivet av FredrikMH:

Tänker inte försvara eller lyfta Musks tweets men tanken om att man får säga vad som helst bara för man har yttrandefrihet är ju en av de största vanföreställningar som vissa verkar ha svårt att släppa.

Att man får säga nästan ingenting så länge någon tar illa upp är ju också en villfarelse fast åt andra hållet. Bara för att en åsikt får någon att börja gråta så är den inte förbjuden. Det ska ganska mycket till innan hets mot folkgrupp, förtal med mer kliver in. Att uttrycka en simpel politisk åsikt som någon sedan tolkar eget enligt manus är inte och kommer aldrig vara varken förtal eller hets mot folkgrupp.

Om jag skriver "Det är svårt med invandrare från Somalia eftersom de inte har någon västerländsk utbildning" så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag "hetsar mot folkgrupp" även om det är ren och skär fakta. Att jag uttrycker en åsikt om Covid vacciner i sociala medier betyder inte att jag varken förtalat, ljugit eller hetsat mot någon, ändå så slängs inlägg och "bann-hammaren" är framme.

Det är i dessa fall som sociala medier och folk i allmänhet blivit helt paralyserade och bara skriker "FÖRBJUD OCH BANNLYS".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Att man får säga nästan ingenting så länge någon tar illa upp är ju också en villfarelse fast åt andra hållet. Bara för att en åsikt får någon att börja gråta så är den inte förbjuden.

Öh, jo! Kör på!

Det finns massor av rimliga fall där det är helt rimligt att säga det man tycker även om andra tar illa vid sig. Det är något helt annat. Ricky Gervais är ju ett bra exempel på det i humor-format. Men det kan även vara politiskt och seriöst.

Sen finns det vissa saker som man kan säga som är lagligt men som ger backlash i form av att många tar illa vid sig och blir arga. Det får man kanske vara beredd på att ta dock.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Jack Dorsey stöttar Musk – blir kvar som storägare..
https://omni.se/jack-dorsey-stottar-musk-blir-kvar-som-storag...

Inte förvånande, och hela Twitteraffären luktar rejält ruttet:

No, Elon and Jack are not “competitors.” They’re collaborating.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vilken rolig nyhet! Elon gör nog något bra av detta (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Om jag skriver "Det är svårt med invandrare från Somalia eftersom de inte har någon västerländsk utbildning" så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag "hetsar mot folkgrupp" även om det är ren och skär fakta.

Fakta? Nej. Och hade du istället presenterat fakta så hade poängen inte heller landat.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Trumb slängdes väl ut för att han skrev saker som stred mot Twitters regler,
Irans president skriver nog inte sånt på twitter för att han inte är en idiot utan han har läst reglerna och följer dem.

Företag är inte stater, de bestämmer över sina plattformar inte staten så länge ingen gör något olagligt på den.

Förutom att det nu visade sig att Twitter var i maskopi med staten och censurerade på beställning. Lite som en gammal Ebba Grön-dänga som var populär på 70- och 80-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Tänker inte försvara eller lyfta Musks tweets men tanken om att man får säga vad som helst bara för man har yttrandefrihet är ju en av de största vanföreställningar som vissa verkar ha svårt att släppa.

Det är inte någon vanföreställning, utan en legitim meningsskillnad. Vissa (kalla dem yttrandefrihets-absolutister) anser att allt godtycke underminerar yttrandefriheten, vissa anser att sådant godtycke är en viktig del av den. Båda har goda argument, oavsett hur förträfflig du själv tänker att just din åsikt är. Att utmåla en sida som helt vrickad är antingen okunnigt eller intellektuellt ohederligt.

Det är värt att reflektera lite över ens eget ideologiska förblindande här. Vilka är "vissa", och varför är deras åsikt som knappt skiljer sig från din (antar att du gillar yttrandefrihet, men med vissa förbehåll) "vanföreställningar"? Lite som: "Jag gillar russin. Jag också, men inte i bröd, ditt äckel." Vem tjänar på att du inte tänker här, utan istället använder ett känslosvar för att avgöra om du har rätt eller fel?

Permalänk
Medlem

Tror en engångskostnad hade varit mer framgångsrikt, privat personer och mindre influencers hade aldrig prenumererat till en sådan kostnad. Men en mindre engångssumma för lite godkännande? Det hade nog gått hem.

Permalänk
Medlem

Gött, ska bli intressant att se hur ett Twitter med rättvis moderering ser ut, hur reglerna ser ut struntar jag blankt i så länge samma regler gäller för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Gött, ska bli intressant att se hur ett Twitter med rättvis moderering ser ut, hur reglerna ser ut struntar jag blankt i så länge samma regler gäller för alla.

Låter som jag ställer en spydig fråga nu. Det är inte meningen men hur tycker du att det inte är rättvist som det varit tills idag? Jag hänger en hel del på Twitter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Fakta? Nej. Och hade du istället presenterat fakta så hade poängen inte heller landat.

Så det är inte fakta att människor från andra delar av världen inte har utbildning från denna del av världen? Det är klart det finns de som kommit hit och utbildat sig men jag tror exakt alla förstår vad man menar men du väljer att misstolka det. Precis som jag förutspådde.

På något märkligt vis har du bevisat min poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Låter som jag ställer en spydig fråga nu. Det är inte meningen men hur tycker du att det inte är rättvist som det varit tills idag? Jag hänger en hel del på Twitter.

Finns en del exempel där konservativa blir bannade över praktiskt taget ingenting, där en väldigt vag anledning ges som ofta inte alls strider mot reglerna, i kontrast med vissa människor på extrem vänstern (ex. Antifa) sitter å slänger ur sig trovärdiga mordhot utan att något händer, med det inte sagt att jag stödjer det ena eller det andra, vill bara av ren nyfikenhet se hur en rättvis moderering ser ut, alla lika för lagen and whatnot.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Massy:

Så det är inte fakta att människor från andra delar av världen inte har utbildning från denna del av världen? Det är klart det finns de som kommit hit och utbildat sig men jag tror exakt alla förstår vad man menar men du väljer att misstolka det. Precis som jag förutspådde.

På något märkligt vis har du bevisat min poäng.

"Det är svårt med" är väl knappast ren fakta? Det är en åsikt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

1. Köra i marken?
2. Rasism och lögner?
3. EU bannlysa fria ordet?

Osäker på om ens ett av påståendena ovan stämmer eller kommer att falla in.

Att man får säga nästan ingenting så länge någon tar illa upp är ju också en villfarelse fast åt andra hållet. Bara för att en åsikt får någon att börja gråta så är den inte förbjuden. Det ska ganska mycket till innan hets mot folkgrupp, förtal med mer kliver in. Att uttrycka en simpel politisk åsikt som någon sedan tolkar eget enligt manus är inte och kommer aldrig vara varken förtal eller hets mot folkgrupp.

Om jag skriver "Det är svårt med invandrare från Somalia eftersom de inte har någon västerländsk utbildning" så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag "hetsar mot folkgrupp" även om det är ren och skär fakta. Att jag uttrycker en åsikt om Covid vacciner i sociala medier betyder inte att jag varken förtalat, ljugit eller hetsat mot någon, ändå så slängs inlägg och "bann-hammaren" är framme.

Det är i dessa fall som sociala medier och folk i allmänhet blivit helt paralyserade och bara skriker "FÖRBJUD OCH BANNLYS".

Skrivet av Rurounin:

Finns en del exempel där konservativa blir bannade över praktiskt taget ingenting, där en väldigt vag anledning ges som ofta inte alls strider mot reglerna, i kontrast med vissa människor på extrem vänstern (ex. Antifa) sitter å slänger ur sig trovärdiga mordhot utan att något händer, med det inte sagt att jag stödjer det ena eller det andra, vill bara av ren nyfikenhet se hur en rättvis moderering ser ut, alla lika för lagen and whatnot.

Följer inte en ban på exempelvis Twitter med en referens till vilken policy som brutits?
Med tanke på att Ben Shapiro finns kvar på twitter och hans inlägg triggar gissningsvis många människor så hade det varit intressant att de exempel ni pratar om.

Missförstå mig inte, jag försöker ha ett öppet sinne här för jag blir mörkrädd när jag ser att FB gruppen "Folkets rättigheter i samhället" finns kvar samtidigt som folk sitter och påstår att man blir bannad av simpla anti-vax inlägg?

Jag är genuint nyfiken, vad är praktiskt taget ingenting?

Permalänk

Nästa katastrof på G

Skulle tycka att det var synd om Elon om inte för alla otroligt galna beslut mannen gör. För alla personer han har lurat på pengar. För skatteföräderierna han gör. För att han tvingar sina anstälda att jobba över utan betalning på Thanks giving. Skall bli kul och se hur länge han blir vd på denna denna firma innan han kör den ochså ner i marken och blir utsparkad på grov inkompetens igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Har du någon statistik på att N-ordet har ökat och hur mycket?

Det är nog detta som ligger bakom uppgången.

"Alex Goldenberg, NCRI’s lead intelligence analyst, said the swarm of racial slurs organized on anonymous forums such as 4chan was intended “to make as big a mess as possible for Twitter’s new management.”

“Online trolls regularly test the limits of moderation,” Goldenberg said. Rather than a “paradigm change” at the company, he said, the spike could show that these groups “are seeking to give Elon Musk all he can handle.”

https://www.washingtonpost.com/technology/2022/10/28/musk-twi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Det är inte någon vanföreställning, utan en legitim meningsskillnad. Vissa (kalla dem yttrandefrihets-absolutister) anser att allt godtycke underminerar yttrandefriheten, vissa anser att sådant godtycke är en viktig del av den. Båda har goda argument, oavsett hur förträfflig du själv tänker att just din åsikt är. Att utmåla en sida som helt vrickad är antingen okunnigt eller intellektuellt ohederligt.

Det är värt att reflektera lite över ens eget ideologiska förblindande här. Vilka är "vissa", och varför är deras åsikt som knappt skiljer sig från din (antar att du gillar yttrandefrihet, men med vissa förbehåll) "vanföreställningar"? Lite som: "Jag gillar russin. Jag också, men inte i bröd, ditt äckel." Vem tjänar på att du inte tänker här, utan istället använder ett känslosvar för att avgöra om du har rätt eller fel?

Nej, vad som står i Yttrandefrihetsgrundlagen handlar inte om tolkning mellan dig och mig. Att folk tror att man får säga vad som helst är alltså en "vanföreställning". De kan inte lagen.

Dina åsikter bryr jag mig inte alls om

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Om jag skriver "Det är svårt med invandrare från Somalia eftersom de inte har någon västerländsk utbildning" så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag "hetsar mot folkgrupp" även om det är ren och skär fakta. Att jag uttrycker en åsikt om Covid vacciner i sociala medier betyder inte att jag varken förtalat, ljugit eller hetsat mot någon, ändå så slängs inlägg och "bann-hammaren" är framme.

"Det är svårt med invan..." - inte ren och skär fakta
"...inte har någon västerländsk utbildning" - Kan nog stämma i vissa områden. I andra fall kanske det är rätt likvärdig utbildning. Vad har du för "fakta" för att backa upp det här påståendet? Skillnaden mellan amerikansk och svensk ingenjörsutbildning är rätt rejäl också, men det brukar gå bra ändå.
"Att jag uttrycker en åsikt om Covid vacciner..." - Jag är lite tveksam om du vet skillnaden mellan åsikt och fakta, så möjligtvis har du presenterat din åsikt som ren och skär fakta?

Med det sagt så känns det lite konstigt att banna dig för detta. Istället för att stänga av konton kan man kanske införa varningstext på tweets, typ "OBS! Denna användaren kan inte skilja på åsikt och fakta."?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hur kan du avgöra om det är speciellt nödvändigt om du aldrig använt det?

Genom att göra precis som han gör (inte gör). Livet går vidare ändå = inte nödvändigt

Jag själv är helt utanför Twitter. Läser extremt sällan något därifrån, har inget konto och har aldrig vidrört appen.
Inget "drar i mig" dit rent intressemässigt och jag är överlag ointresserad av sociala medier som Twitter och Facebook.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Så det är inte fakta att människor från andra delar av världen inte har utbildning från denna del av världen? Det är klart det finns de som kommit hit och utbildat sig men jag tror exakt alla förstår vad man menar men du väljer att misstolka det. Precis som jag förutspådde.

På något märkligt vis har du bevisat min poäng.

Vad är det du har förutspått? Att jag misstolkat? Det har jag ju inte.
Jag har överhuvudtaget inte valt hur jag ska tolka dig. Du valde själv att använda begreppet fakta.

Sen säger du nu att det finns undantag. Så vilket är det?

Det jag menade var att om du istället hade presenterat fakta, så hade luften gått ur din poäng med att "så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag hetsar mot folkgrupp".
Jämför gärna med om du hade formulerat det som "Det finns utmaningar kopplade till att majoriteten av de som invandrat från -land X- saknar vissa element i deras utbildning eller saknar utbildning helt".

Otydlig syftning
Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vad är det du har förutspått? Att jag misstolkat? Det har jag ju inte.
Jag har överhuvudtaget inte valt hur jag ska tolka dig. Du valde själv att använda begreppet fakta.

Sen säger du nu att det finns undantag. Så vilket är det?

Det jag menade var att om du istället hade presenterat fakta, så hade luften gått ur din poäng med att "så kommer folk på vänsterkanten få det till att jag hetsar mot folkgrupp".
Jämför gärna med om du hade formulerat det som "Det finns utmaningar kopplade till att majoriteten av de som invandrat från -land X- saknar vissa element i deras utbildning eller saknar utbildning helt".

Alla förstår att en person uppvuxen i Somalia inte är utbildad i Finsk grundskola. Du väljer att göra den sämsta tolkningen trots att du är smart nog att förstå exakt vad jag menar (du bevisar det i ditt inlägg).

Men jag kan börja uttrycka mig i sats-logik och fullständigt fackspråk om det är det du vill/krävs på en halv-seriöst diskussionsforum.

En del saker är så triviala eller vedertagna att man inte ens behöver källhänvisa i vetenskapliga sammanhang. Att X lands befolkning härstammar från och är uppvuxna i land X är en sådan trivial fakta (eller enligt er åsikt).

Möjligen skulle jag lagt till "..att komma in på arbetsmarknaden" eller "...in i samhället" för att specifiera exakt vad som är problematiskt.

Jag har exakt noll problem att skilja på "fakta" och "åsikt" men ni arbetar på bra för att få mig att låta totalt död inuti hjärnan. Höna av en fjäder och så vidare. Good for you, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stonecape:

För att balansera upp alla som tror att Twitter har ändrats på en natt av Elon själv: https://www.engadget.com/twitter-removed-1500-accounts-coordinated-trolling-campaign-073056421.html?src=rss

Alla Elonhatare är kanske inte så snälla heller.

Det blri rätt lätt att öka förekomsten av tex n-ordet med trollkonton och trollkonton som retweetar det och sen gör man en nyhet av det... det innebär ju inte att det är sant.

Jag har svårt att tro att antalet ggr n-ordet har ökat på plattformen skulle vara 500% när det finns en stor skara människor som dels är högljudda och vill att det skall uppfattas så...

Som man sa förr lögn, förbannad lögn och statistik.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730