LG 27", 1440p, 240hz, OLED, Flat panel. Fler än jag som längtar till denna skärm släpps?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Länka gärna källan då det finns enorma mängder källor med videos som bevisar exakt motsatsen
Samt att LG inte lämnar garanti emot burn-in säger väl mer än tillräckligt redan.

Good try tho!

Du kan ju diskutera med laxpudding eller kika på https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test.

102 veckor med Call of Duty i Multiplayer, 20h om dagen. Ingen burn in alls.

Finns även gott om folk som haft OLED i flera år och ännu inte har några tecken på burn in. Och varför skulle just PC användare som spelar spel få burn in men inte de som spelar på konsoll? Lagomt med ignorans där, eller lite nivå av trolleri där från din del.

Permalänk
Medlem

Är de HDR 400 så blir jag fan arg.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Tänk på att även gamla CRT skärmar kunde lida av inbränning och de körde man med ganska länge. Alienwares OLED skärm som går att köpa nu har garanti som gäller i tre år, även mot inbränning.
Jag själv har använt min TV (LG C9) en del med datorn och jag har inte åkt på inbränning än, dock är jag inte en av de som maxar ljusstyrka på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Eller så är det som folk redan skrivit att inbränningsrisken är tämligen liten nuförtiden, o vill man ha en skärm som faktiskt ger riktigt bra bild så är det OLED som gäller, det är väl inte så svårt att begripa? Dock vet jag inte om jag skulle säga att 1440p var nåt att hänga i granen, men antar vissa prioriterar uppdateringsfrekvens över upplösning.

Permalänk
Medlem

Ni fortsätter tjata om inbränning, även fast Nozomi redan postat en länk som direkt visar på motsatsen... Rajraj...

RTings vet nog vad de pratar om.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Moderator
Testpilot

Äntligen. Nu hoppas jag på en mindre aggressiv ABL så att de kan få till högre ljusstyrka än på deras TV-apparater.

Om bara Samsung kunde få tummen ur med sina QD-OLED också...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

LG har en drömskärm på G för de som jag väntat på precis dessa specsen.

Jag har senaste åren hoppats på en 27" 1440p flat panel OLED 144hz++.
Jag trodde aldrig det skulle komma faktiskt då det är curved panels och sen 4k som pushats mycket.

Men nu verkar det bli verklighet, och jag personligen hoppas den visar sig vara bra då det blir instant buy från min del.

Är det flera som jag här på Sweclockers som längtat efter en skärm med dessa specsen eller är det mest 4k / curved gäng här på Sweclockers?

https://www.lg.com/us/monitors/lg-27gr95qe-b

https://i.imgur.com/HvbkJ7Q.png

Tja 4K Oled 27/28 tum och flat 144HZ hade varit den perfekta specifikationen för mig. Jag tycker inte om att köpa 1440P idag bättre och köpa 4K och sätta ner det till 1440P då blir det enkelt och ta klivet upp till 4K när man så önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Eller så är det som folk redan skrivit att inbränningsrisken är tämligen liten nuförtiden, o vill man ha en skärm som faktiskt ger riktigt bra bild så är det OLED som gäller, det är väl inte så svårt att begripa? Dock vet jag inte om jag skulle säga att 1440p var nåt att hänga i granen, men antar vissa prioriterar uppdateringsfrekvens över upplösning.

Skrivet av KroesusSork:

Ni fortsätter tjata om inbränning, även fast Nozomi redan postat en länk som direkt visar på motsatsen... Rajraj...

RTings vet nog vad de pratar om.

Fast det är en väldigt stor skillnad i att spela och att sitta med statiska element såsom windows-taskbaren, macos docken, fönster osv, dagarna i ända. Linus gjorde en video om det exempelvis:

https://youtu.be/hWrFEU_605g

Tycker inte det är ignorant att påpeka något som faktiskt inte är osannolikt.. Jag har själv en CX som datorskärm och har sett tendenser till detta eftersom jag kör black bars, men skärmen är så bra att jag skiter fullständigt i det. Den dagen den sorgen det är för påtagligt köper jag en ny.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Inbränningsrisken har alltid varit överdriven, förutom i vissa fall, och nuförtiden vettefasen om det ens är relevant längre. Alla displaytyper har för övrigt inbränningsrisk, även vanlig sketen lcd.

Oled, särskilt QD-varianten, är drömmen. Har väntat länge på det (och får fortsätta göra det så länge som det inte finns några i 27" 4K 120+ Hz).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Äntligen. Nu hoppas jag på en mindre aggressiv ABL så att de kan få till högre ljusstyrka än på deras TV-apparater.

Om bara Samsung kunde få tummen ur med sina QD-OLED också...

Du hittar redan Samsungs QD-OLED i Alienware AW3423DW.
Brutal skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Då får du nog ta och läsa på lite. Inbränning och OLED var eventuellt en stor risk när tekniken var ny men inte nu för tiden. Speciellt inte med QD-OLED. Men jag har en vanlig OLED som monitor, använder den både till jobb och privat varje dag och har gjort det i ~2 år utan ens skymten till inbränningar. (då blir det ändå statiska bilder många timmar i sträck ibland)

Men visst, maxar du ljusstyrka och låter skärmen stå på med statisk bild i några hundra timmar så kommer det till slut att brännas in. Men det är ingen fara vid normal användning och viloläge på skärmen efter en tids inaktivitet, om man skulle glömma den på.

OLED som bildteknik är väldigt mycket trevligare än LCD i övrigt, så det är absolut det man vill ha till datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Tycker inte det är ignorant att påpeka något som faktiskt inte är osannolikt.. Jag har själv en CX som datorskärm och har sett tendenser till detta eftersom jag kör black bars, men skärmen är så bra att jag skiter fullständigt i det. Den dagen den sorgen det är för påtagligt köper jag en ny.

Det du ser är image retention, något som man kan drabbas av oavsett vilken teknologi det handlar om. När din OLED tv går in i standby läge efter fyra timmars bruk så kör den en compensation cycle för att få panelen mer jämn.

Jag trodde ett tag sen att jag hade fått inbränning från ingenstans då jag såg en svart skugga på TVn, men det visade sig att det troligtvis var för att jag hade satt igång TVn under tiden som en compensation cycle körde. Fyra timmar och en genomgången cycle senare så var bilden normal igen.

Om du har hört att din TV klickar till ett tag efter att du har satt den i standby så är det för att den har kört klart sin cycle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Ganska enkelt: bildkvalitet och inga eftersläp, ingen annan skärmteknik är ens lite nära OLED när det kommer till detta. Finns inte bättre teknik för skärmar till spel

Visst kommer den slitas över 5-10 år och kanske ha lite skuggor och sånt, men fortfarande då är den nog bättre än allt annat som finns på marknaden idag

Jag förstår inte hur man inte kan förstå, antar att du aldrig sett en oled-skärm/tv?

Men för att återgå till tråden: är den inte nästan lite billig? Ingen skärm i dyrare prisklasser kan ju mäta sig med denna…

Permalänk
Medlem

börjar bli dags att uppgradera skärm snart känner ja 🤔 kör med en lg ultragear 27GP950 4k nano ips 160hz just nu men är sugen på en 32" 🙂👌

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nu kör vi! Kommer onekligen komma många modeller i fler storlekar 2023/2024

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Denna sida håller koll på alla kommande skärmar:
https://www.displayninja.com/best-oled-monitor/

De testade också denna som fick riktigt bra omdöme – den är 4K men kommer också en variant med 2560x1440 som heter Tempest GP27Q:

https://www.displayninja.com/cooler-master-tempest-gp27u-revi...

Men känner nog också att jag vill ha 32" och så klart gärna OLED. 240 Hz inte så dumt heller.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av pskjonte:

Trevligt, hoppas på en 32" snart!

Jag tänkte precis samma sak.
Sen jag köpte Odyssey G7 i 32" är jag såld på den storleken för QHD.

Permalänk
Medlem

G-sync compatible to boot. Detta kan nog bli nästa skärm.
Tycker 1440p vid 27" är rätt lagom, och 240 Hz är perfekt i den upplösningen.

4K och 240 Hz hade varit alldeles för krävande i moderna spel utan att tumma på ... allt, plus 27" känns onödigt litet för den upplösningen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Trevligt dock priset är lite väl saftigt, haft funderingar hela helgen på att slå till på en LG C2 men tja har inte riktigt grafikkort att driva spel i 4k och inte sugen att lägga pengar på det heller.

(Någon som har sådan setup och hur funkar det t.ex. med t.ex. nvidias image scaling för att få mer flyt på en 4k display? )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ojoj nu börjar det likna nåt, precis vad man väntat på. 1440p är sweetspoten för gaming enligt mig, samt 240hz så har man alla frames man kan önska. För att inte tala om svärtan och kontrasten samt HDR, gör ju upplevelsen komplett för gaming.
Nojjan om inbränningar kan man stort sätt släppa med dagens paneler, med de inbyggda skyddsmekanismer tillverkarna implementerat. Dock skadar det inte att välja mörka teman samt spara HDR till enbart spel, autogömma taskbar osv, common sense helt enkelt.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nozomi:

Du kan ju diskutera med laxpudding eller kika på https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test.

102 veckor med Call of Duty i Multiplayer, 20h om dagen. Ingen burn in alls.

Finns även gott om folk som haft OLED i flera år och ännu inte har några tecken på burn in. Och varför skulle just PC användare som spelar spel få burn in men inte de som spelar på konsoll? Lagomt med ignorans där, eller lite nivå av trolleri där från din del.

Trolleri, trollera, trollar du så trollar jag!

Tror du har missuppfattat en pytteliten variabel eller två....

Testerna du hänvisar till syftar till att testa oled tv apparater som oled apparater. Dvs det de är ämnade för, rörliga bilder.

Om du helt plötslig ändrar den pyttelilla variabel att använda en tv dagligen för rörande bilder.... Till en datorskärm som en mycket stor del, ofta mesta delen av tiden visar en statiskt bild så säger de andra testerna inte ett skvatt.

Om oled Används för film så är det nästan ingen chans för inbränning längre.

Om oleds används för gaming så ökar risken då viss static content existerar.

Om du använder oled som generic datorskärm för t. Ex arbete Där du har dina fönster på samma plats 8h om dagen så går det mindre än ett år innan problemen uppstår.

Finns en anledning till att man säger att oled datorskärmar är lite övre klassens skärmar.... Lägg ut mycket pengar på dyr skärm och köp en ny varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ganska enkelt: bildkvalitet och inga eftersläp, ingen annan skärmteknik är ens lite nära OLED när det kommer till detta. Finns inte bättre teknik för skärmar till spel

Visst kommer den slitas över 5-10 år och kanske ha lite skuggor och sånt, men fortfarande då är den nog bättre än allt annat som finns på marknaden idag

Jag förstår inte hur man inte kan förstå, antar att du aldrig sett en oled-skärm/tv?

Men för att återgå till tråden: är den inte nästan lite billig? Ingen skärm i dyrare prisklasser kan ju mäta sig med denna…

jag har OLED-tv så jo.... men jag har oxå sett hur OLED ser ut efter användning med statiskt material.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Ni fortsätter tjata om inbränning, även fast Nozomi redan postat en länk som direkt visar på motsatsen... Rajraj...

RTings vet nog vad de pratar om.

Har man upplevt det själv på OLED så ja då skiter man nog i diverse länkar.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

En billigare 24" 1080p-skärm med 240Hz till ett lägre pris hade suttit fint.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Gillar alla specs, men vad är detta. Måste den verkligen titta fram. Känns onödigt designat, vill ha den så "clean" som de bara går på VESA fäste. Men antar jag få vara nöjd med att det åtminstone inte är en logga där.

"4-Side Virtually Borderless Design - Yes"

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

13K är halvfet prislapp?

Rätt fet prislapp som allt annat.
PC gaming har blivit överklass underhållning.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Fast det är en väldigt stor skillnad i att spela och att sitta med statiska element såsom windows-taskbaren, macos docken, fönster osv, dagarna i ända. Linus gjorde en video om det exempelvis:

https://youtu.be/hWrFEU_605g

Tycker inte det är ignorant att påpeka något som faktiskt inte är osannolikt.. Jag har själv en CX som datorskärm och har sett tendenser till detta eftersom jag kör black bars, men skärmen är så bra att jag skiter fullständigt i det. Den dagen den sorgen det är för påtagligt köper jag en ny.

Helt ärligt så får väl Linus skylla sig själv som kör kritvitt excel på full ljussytrka, då nästan tigger man om inbränningar. Jag har rockat min B7 som skärm några år nu har inte sett tillstymmelsen av inbränning, o så har vi ju som sagt RTings extremt aggresiva test som visar hur svårt det är att faktiskt är att få inbränningar, o dom körde dessutom testet med äldre paneler.
Men visst, risken finns, men att som snubben tidigare skriva att det är "obegripligt" att nån vill köra OLED som datorskärm pga av risken är ju bara väldigt överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

Äsch, sluta campa i spelen då.

Skämt åsido så förstår jag att en del är oroliga för att deras skärmar ska bli förstörda av inbränning men min erfarenhet är att man verkligen måste misshandla skärmen medvetet för att detta ska uppstå. Det är dessutom ett fenomen som kan uppstå även på andra skärmtyper. Titta bara på gamla displayer på flygplatser t.ex.

Förra månaden skänkte jag bort vår 17 år gamla plasma. Den har körts otaliga timmar, ofta med sport, TV-spel eller vanlig TV med statiska loggor. Det kunde ibland bli lite ghosting från loggor som syntes mot en helsvart bakgrund men efter en kort stund av annan bildinformation försvann det alltid. Fick aldrig något permanent. Men även när vi köpte den pratade folk bara om inbränningar och liknande. Enligt mig var (och i stor mån är) LCD och LED ren dynga i jämförelse vad gäller både färgton och framförallt rörelsehantering som ska maskeras (läs smetas ut) med diverse skittekniker i mjukvaran. Jag grät när Plasma som teknik gick i graven och det var först när OLED kom som jag öht övervägde att byta ut vår gamla 720p-plasma - Äntligen fanns
ett alternativ som inte var sämre på så gott som allt.

Sedan två år kör vi en LG OLED CX i vardagsrummet. Inte en tillstymmelse till inbränning. Trots TV-spelande osv med statiska loggor och HUDs. Pixelshift är igång som default och jag kör inte högsta ljusstyrkan vare sig på ljus eller pixlarna, det ser ändå bara onaturligt och b ut. Jag personligen är 0 rädd för att det ska bli inbränning. Däremot kanske man får räkna med att pixlarna efter tid mattas av eftersom de är organiska, men det sker också om man blastar dem med full ljusstyrka hela tiden. Jag ahr turen att jag gillar Filmmake mode och även där får jag sänka ner ljuset en aning.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

För min del är detta helt obegripligt?!? Att ngn skulle ha längtat efter Oledskärmar till datorn?!! Personligen är nog Oled det sista jag vill ha som datorskärm med tanke på inbränningsrisken i samband med statiska bilder...

För att bildkvalitet och eftersläp är helt överlägset allt annat som finns på marknaden? Dvs sitter man inte och kikar på stillbilder hela dagarna utan tex kikar på film, serier och/eller spelar på datorn är det ju självklart att man vill ha OLED istället för en grådassig IPS- eller VA-panel, tekniker som dessutom ofta lider av eftersläp osv. För mig är det en självklarhet i varje fall med tanke på hur överlägset OLED är.

Sitter man med mycket stillbilder och gärna bländar sig själv med superhög ljusstyrka, ja, då finns ju skärmar bättre lämpade för detta förstås. Ingen skärm är bäst på allt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |