Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Ni som kör/kört Telia har det funkat bra...?

får se om 10 min om det funkar med telia som telia kund

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Sötast
Skrivet av happy_per:

Ni som kör/kört Telia har det funkat bra...?

Du har troligtvis använt Telias nät under de flesta av alla år du använt internet, åtminstone till viss grad.

Skanova äger enormt mycket infrastruktur i Sverige, koppar, fiber och utrustning.
Telia äger Skanova.

Telia som leverantör är oftast den som har bäst peering och absolut minst hopp och lägst latency.
Såklart inte alltid. Men ofta.

Deras support dock?
Åh helvete. Som kund ingår det att lida om och när man behöver kontakta supporten. Som jag förstår har de iaf börjat med potty training av sin personal nu... (Flåt personalen.... inte ert fel, jag vet...)

Permalänk
Skrivet av happy_per:

Ni som kör/kört Telia har det funkat bra...?

Sålänge du slipper ha med Telia att göra fungerar det utmärkt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Ni som kör/kört Telia har det funkat bra...?

Ja.
Oftast är problem i de lokala stadsnäten och då får man problem oavsett operatör.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en VPN som funkar bra med Telia? Går ifrån Integrity/Bahnhof och behöver ha en ny VPN leverantör ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Någon som kan rekommendera en VPN som funkar bra med Telia? Går ifrån Integrity/Bahnhof och behöver ha en ny VPN leverantör ...

Jag har fortsatt köra Integrity trots att jag inte längre har Bahnhof i övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Jag har fortsatt köra Integrity trots att jag inte längre har Bahnhof i övrigt

hmm, kan man? Trodde att det endast gick att ha via Bahnhof

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Sitter med Bahnhof idag 500/500 499kr mån.
Synd att dom inte vill hoppa på BFtåget.
Vill gärna vara kvar men svårt att motivera när det skiljer så mycket i pris mot Telias deal.
Nån mer som försökt att få Bahnhof till en deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Sitter med Bahnhof idag 500/500 499kr mån.
Synd att dom inte vill hoppa på BFtåget.
Vill gärna vara kvar men svårt att motivera när det skiljer så mycket i pris mot Telias deal.
Nån mer som försökt att få Bahnhof till en deal?

för tre år sen lyckades jag få den att matcha Telia efter en del diskussion. året efter var det tvärstopp däremot.
vet inte hur det är i år. testa att ringa och prata med uppsägningsavdelningen och se vad de säger?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

upptäckte precis ännu en anledning till varför Telia inte är aktuellt för mig jämfört med alla andra operatörer. Telia erbjuder bara 500/100 tillskillnad mot alla andra som erbjuder 500/500. oklart varför då allting går i samma stadsnät (framtidens bredband/itux Göteborg)

Skrivet av MightyToni:

Någon som kan rekommendera en VPN som funkar bra med Telia? Går ifrån Integrity/Bahnhof och behöver ha en ny VPN leverantör ...

jag har kört ovpn.com i flera år och förnyade nyss i 3 år till.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Sitter med Bahnhof idag 500/500 499kr mån.
Synd att dom inte vill hoppa på BFtåget.
Vill gärna vara kvar men svårt att motivera när det skiljer så mycket i pris mot Telias deal.
Nån mer som försökt att få Bahnhof till en deal?

30 kronor rabatt fick jag, bytte till Telia idag

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mattemaz:

Sitter med Bahnhof idag 500/500 499kr mån.
Synd att dom inte vill hoppa på BFtåget.
Vill gärna vara kvar men svårt att motivera när det skiljer så mycket i pris mot Telias deal.
Nån mer som försökt att få Bahnhof till en deal?

Skrivet av qnorsten:

för tre år sen lyckades jag få den att matcha Telia efter en del diskussion. året efter var det tvärstopp däremot.
vet inte hur det är i år. testa att ringa och prata med uppsägningsavdelningen och se vad de säger?

Jag fick 449 kr/mån, de erbjöd 30kr/mån i rabatt i ett år....

Skrivet av qnorsten:

upptäckte precis ännu en anledning till varför Telia inte är aktuellt för mig jämfört med alla andra operatörer. Telia erbjuder bara 500/100 tillskillnad mot alla andra som erbjuder 500/500. oklart varför då allting går i samma stadsnät (framtidens bredband/itux Göteborg)

Sitter också på ITUX men vi har möjlighet till 1000/1000. Säkert fastigheten du sitter i eller tjänstefördelaren som är begränsad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

hmm, kan man? Trodde att det endast gick att ha via Bahnhof

Får fortfarande fakturan från Bahnhof, men det enda jag har kvar är Integrity VPN

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Jag pratade med Telia och de förlängde mitt i tolv nya månader efter ett samtal på cirka 15 sekunder.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Undrar om det var en enskild person som lessnat på alla samtal idag eller om det är ett beslut de tagit.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Får fortfarande fakturan från Bahnhof, men det enda jag har kvar är Integrity VPN

tack, skall testa det och låta bli säga upp VPN, betalar du 40 SEK eller 29 SEK? Ser att det kostar nu 29 men jag betalar 40 sen flera år tillbaks. Vad får du för hastigheter via Integrity och Telia?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Jag sa upp mitt för ca 2 veckor sedan för i hopp om att få stanna kvar till 299 likt förra året då 699 för 500/100 är lite att ta i.
Jag fick samma svar som du ungefär, lyckades få 250/100 för 299 men valde att säga upp.

Tecknade om det i sambons namn istället och fick nu tv på köpet

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Man ska inte chatta med dom utan man ska ringa och bli omkopplad till "avsägningsavdelningen". jag testade ochså först och fick nåt liknande svar. Ringde sen och fick prata med en trevlig kille som fixade samma pris 299:-, men jag gick ned i hastighet istället för att få ha kvar 299:-.

Sa ju att det tog 5min på telefon att behålla 500/500 för 299kr ett år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Skrivet av RasmusC:

Jag sa upp mitt för ca 2 veckor sedan för i hopp om att få stanna kvar till 299 likt förra året då 699 för 500/100 är lite att ta i.
Jag fick samma svar som du ungefär, lyckades få 250/100 för 299 men valde att säga upp.

Tecknade om det i sambons namn istället och fick nu tv på köpet

Jag ringde deras kundsupport och efter det tog det kanske 30 sec så fick jag rabatten på nytt samt att tv+telefonin blev 300:-/månaden billigare utöver det

edit:

tösen på supporten verkade bli glad när man skämtade lite med henne :).. tror det gjorde saken om jag är ärlig. Hon lät lite småsur/trött när hon svara..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag fick 449 kr/mån, de erbjöd 30kr/mån i rabatt i ett år....

Sitter också på ITUX men vi har möjlighet till 1000/1000. Säkert fastigheten du sitter i eller tjänstefördelaren som är begränsad.

alla andra operatörer erbjuder upp till 1000/1000 och sitter med 500/500 nu. verkar bara vara Telia som inte erbjuder mer än 100 upp, oklart varför. men personligen betalar jag 80 kr mer per månad för att slippa Telia.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

30 kronor rabatt fick jag, bytte till Telia idag

Samma här. Sa upp det på direkten.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av qnorsten:

alla andra operatörer erbjuder upp till 1000/1000 och sitter med 500/500 nu. verkar bara vara Telia som inte erbjuder mer än 100 upp, oklart varför. men personligen betalar jag 80 kr mer per månad för att slippa Telia.

Jo, jag hade kunnat tänka så med. Men nu är det +50% mot Bahnhof i ordinariepris och jag har dessutom två bredbandsavtal att betala med tjejen då det är dubbel bosättning med veckopendling så då har dessa löpande kostnader stor betydelse.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Har idag Ownit 100/100 för 259 kr men behöver uppgradera och klarar mig bra på 250 mbit. Tyvärr var Ownit inte sugna på att ge mig bättre pris så jag kommer behöva byta leverantör. Har öppet stadsnät.

- Telenor 250/250 för 299 kr i 12 mån utan bindningstid.
- Telia 500/500 för 299 kr i 12 mån med bindningstid.

Vad hade ni valt?

Permalänk
Medlem

Telia!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Selmalagerlöf:

Jag ringde deras kundsupport och efter det tog det kanske 30 sec så fick jag rabatten på nytt samt att tv+telefonin blev 300:-/månaden billigare utöver det

edit:

tösen på supporten verkade bli glad när man skämtade lite med henne :).. tror det gjorde saken om jag är ärlig. Hon lät lite småsur/trött när hon svara..

Jag körde via chatten, snubben förlängde direkt inga frågor men då kör jag bara bredband.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ni som är Telia kunder och tagit del av black friday erbjudandet har ni haft bindningstid kvar? Hur länge?
Verkar smått omöjligt för mig att ta del av erbjudandet. Har 399 idag men haft 299 tidigare och förnyat i princip varje black friday..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats få förlängt med bundet? Köpte Telia mobilt bredband i augusti, priset var då 399kr/mån i 12 mån.

Permalänk
Medlem

500/500 för 299kr/månad i ett år till hos Telia. Jag fick även en returfraktsedel för att kunna skicka tillbaka min ouppackade Telia-router som jag fick hem första gången jag hakade på deras Black Friday-erbjudande, för ett par år sedan.

Edit: Jag testade först via chatten, men där var det tvärstopp

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Baxtex:

Nån som lyckats få förlängt med bundet? Köpte Telia mobilt bredband i augusti, priset var då 399kr/mån i 12 mån.

Nepp, mitt går ut i sommar och det gick tyvärr inte men priset hade man kunnat fixa annars

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord