Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Ringde till Telenor idag och frågade om de kunde matcha Telias erbjudande, hade ett ganska långt samtal med en säljare som försökte ha mig kvar genom att inte ge några rabatter mer än om jag samlade alla mina tjänster, så tackade snällt nej och blev kopplat till uppsägningsavdelningen. Väl framme där frågade jag om de kunde matcha och han kollade lite, han kunde bara ge mig ett pris på 386kr för 100/100 och tv bas, tackade även nej till det och vi sa upp tjänsten där.

Ringde sedan Telia för att lägga en beställning på bredband och tv men att det inte skulle skicka någon router (det gick inte att välja bort när man beställde själv online), pratade men en tjej som inte hade så bra koll på vad de kunde leverera och till vilka priser, vilket jag tycker är märkligt när man ringer till säljavdelningen.
Aja! Enligt deras hemsida så kan de leverera 500/100 och tv bas för 299kr vilket jag ville ha, men efter en del förvirring om priser och hastigheter så försvann hon en liten stund, och när hon kom tillbaka så hade hon "hittat" att jag kunde få 500/500 och tv bas för 299kr, försäkrade mig att det var 500/500 vilket hon sa ja på.

Kollade efter samtalet min order i mejlen och på deras hemsida och på båda ställena så står det 500/500, vilket inte skulle gå enligt deras hemsida

500/500 + bas tv finns på black week för 299:-

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Känns som något fel i din utrustning, statsnätet utrustning. Man ska absolut inte få så dåligt resultat.

Uppgraderade till 500/100 (från 100/100) hos Telia, aktiverat idag och fick en bit över 400 i bredbandskollen.

Permalänk
Medlem

Jag snubblade på sladden när det nyss var inkopplat så hela skiten slets loss från väggen typ (den ska vridas 45 grader när man monterar isär annars) satte ihop det igen. Så det kan ju ha blivit skador.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Ninotramp:

500/500 + bas tv finns på black week för 299:-

Inte på min adress enligt deras hemsida

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Inte på min adress enligt deras hemsida

Ok 👍 Då kanske du inte får ut 500 upp. Frågan är om vanligt folk behöver 500 upp?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Ok 👍 Då kanske du inte får ut 500 upp. Frågan är om vanligt folk behöver 500 upp?

Det är likadant här. 250/250+ Bas TV för 299 kr

Permalänk
Medlem

Ringde Telenor före lunch, bytte till dom vid förra black friday och fick då 1000/1000 för 249:- under 12 månader. Avtalet går ut i December så det var dags.

Dom hade på erbjudande 1000/1000 för 299:- i månaden för mig. Så jag ringde och hamna först hos sälj-avdelningen inom två minuter och förklarade att jag ville ha det erbjudandet. Han försökte sälja på TV och Mobil, inget jag hade intresse av. Han frågade om hur många som använde nätverket, för "1000/1000 är väldigt mycket för mindre än 4 pers". Förklarade att jag jobbar inom IT och har flera servrar som behöver bredden.

Han sa då att han skulle koppla mig till en kollega som kunde ge mig bättre rabatter än vad han kunde. Blev kopplad till "befintlig kund avdelning" om jag hörde rätt. Tog 10 minuter.

Pratade med killen och han ville ge mig 200/200 för 269 kronor i månaden. Jag sa blankt nej och förklarade att jag fått erbjudande från Telia som jag hellre går med då, och att han kunde koppla mig till uppsägningsavdelningen.
Han stoppade mig då, sa att han "skulle prata med sin chef". Tog väl 5-10 minuter och sen kom han tillbaka och sa att han skulle förlänga mitt erbjudande jag fick förra året (alltså 249:- istället för 299:- som dom har nu), i ett år till. Glad var jag! 😃

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Jag lyckades inte få black friday-erbjudandet på nytt hos Telenor så det blev uppsägning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strutsboll:

Jag lyckades inte få black friday-erbjudandet på nytt hos Telenor så det blev uppsägning.

Jag ringde igår och fick det nya erbjudandet om 100/100 för 249:-/månaden som skall börja gälla från Januari då mitt gamla löper ut för 269:-/månaden. Dock försökte damen i kundtjänst med att ge olika rabatter med högre pris OCH bindningstid
och att hon minsann INTE kunde ge mig detta som även är utan bindningstid. Tackade vänligt men bestämt nej till alla hennes förslag och sade att jag då säger upp det och tecknar nytt och fick en harang om hur joooobbigt det var för mig att göra sådant med att skicka tillbaka router, vänta MINST en månad innan det aktiveras på nytt etc...

Till slut sa hon att hon skulle prata med ansvarig, tog 5 minuter så var det klart och jag fick deras BF erbjudande.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag gissar att när de säger de ska prata med sin chef eller "ansvarig" är det inom citattecken. Antagligen lägger de bara ner telefonen, tar upp den igen nån minut senare och meddelar att det gick bra. Spel för galleriet. Eller har jag fel?

Permalänk
Avstängd

Telia ville inte ha en ny kund iallafall. Så blir att leta vidare, Telenor erbjuder sig bara att sänka hastigheten för att få ner kostnaden.

Skrivet av Necrophor:

Jag ringde igår och fick det nya erbjudandet om 100/100 för 249:-/månaden som skall börja gälla från Januari då mitt gamla löper ut för 269:-/månaden. Dock försökte damen i kundtjänst med att ge olika rabatter med högre pris OCH bindningstid
och att hon minsann INTE kunde ge mig detta som även är utan bindningstid. Tackade vänligt men bestämt nej till alla hennes förslag och sade att jag då säger upp det och tecknar nytt och fick en harang om hur joooobbigt det var för mig att göra sådant med att skicka tillbaka router, vänta MINST en månad innan det aktiveras på nytt etc...

Till slut sa hon att hon skulle prata med ansvarig, tog 5 minuter så var det klart och jag fick deras BF erbjudande.

Det erbjudandet jag fick hos Telenor (har 250) var att sänka till 100 och få betala 329 kr. Hur fuck du 249?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag gissar att när de säger de ska prata med sin chef eller "ansvarig" är det inom citattecken. Antagligen lägger de bara ner telefonen, tar upp den igen nån minut senare och meddelar att det gick bra. Spel för galleriet. Eller har jag fel?

Second Line support

Skrivet av Nozomi:

Telia ville inte ha en ny kund iallafall. Så blir att leta vidare, Telenor erbjuder sig bara att sänka hastigheten för att få ner kostnaden.

Det erbjudandet jag fick hos Telenor (har 250) var att sänka till 100 och få betala 329 kr. Hur fuck du 249?

Deras BF erbjudande är ju 249:-/månad i 12 månader utan bindningstid och det var det jag ville ha Och efter mycket om och men hit och dit med olika "rabatter" gav de med sig och jag får samma pris som deras BF erbjudande i 12 månader.

Varit kund hos bredbandsbolaget innan så det visar väl att jag haft deras bredband sedan 2005, inte för att jag tror det spelar någon större roll faktiskt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst alla inlägg från oss som byter från Bahnhof till Telia så var jag tvungen att sälja mina aktier i Bahnhof och öka i Telia istället
Läser i Bahnhofs kvartalsrapport att de hade en ökning med 4 000 kunder under tredje kvartalet, skall bli intressant att se hur den sista kvartalet utvecklas

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Någon som kan rekommendera en VPN som funkar bra med Telia? Går ifrån Integrity/Bahnhof och behöver ha en ny VPN leverantör ...

#19819996

VPN för ~19.50:-/mån

Permalänk

Gav Bahnhof chansen att matcha Telias eller bredband2's 300kr/mån för 250/250. Detta var det bästa de kunde ge mig. Förvisso nästan 100kr mindre än de 419/mån jag har nu, men om de vill jag ska binda upp mig 12 månader hade de minsann fått jobba lite hårdare. Blir nog byte även för min del.

Citat:

Bahnhof Kundservice 12:55 (2 hours ago)
to me

Hej !
Vad tråkigt att du vill säga upp din tjänst hos oss! Vi vill gärna behålla dig som kund och du kan därför välja på en av de här kampanjerna:

326 kr/mån i 12 månader, 12 månaders bindningstid
3 månader halva priset, 12 månaders bindningstid (178 kr/mån i 3 månader)

Efter denna period kostar tjänsten 356 kr/mån och avtalet fortlöper utan bindningstid och en månads uppsägningstid. 

Vill du trots detta avsluta din tjänst är uppsägningstiden en månad från det datum du först kontaktade oss (2022-11-21). 
Svara på detta mejl, ring oss på 010-510 00 00 eller chatta med oss på Mina sidor för att bekräfta hur du vill göra med din tjänst.
Mvh

Permalänk
Medlem

Ja som jag misstänkte så antingen ljög Telias kundtjänst eller är icke kompetenta. Båda lika dåligt. Tjänsten som skulle vara 250/250 blev 250/100.
Så nu måste jag ringa in och ångra tjänsten/förändringen och säga upp bredbandet. Suck så onödigt slöseri med tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Ninotramp:

Ok 👍 Då kanske du inte får ut 500 upp. Frågan är om vanligt folk behöver 500 upp?

Det visar sig, är inte hela världen. Men det hade underlättat lite då jag kommer flyttar stora mängder data framöver, men det får bara ta lite längre tid i så fall, hade inte räknat med något annat

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Ringde Telenor för att försöka förlänga till rabatterat/matchat pris. Det gick bra förra året, detta året var de inte alls villiga. Erbjöd endast 100:- i rabatt.
Blev uppsägning och tecknade hos Telia istället.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från Telia om att jag kunde uppgradera min uppkoppling från 100 mbit till 250 mbit och behålla mitt nuvarande pris! Funkade skitbra tills jag klickade på länken och fick ett "Ogiltig kampanj. Din adress omfattas inte av den här kampanjen." i ansiktet. Personen i deras chatt var inte speciellt hjälpsam och sa att jag inte har tillgång till det erbjudandet pga att jag fortfarande har bindningstid sedan tidigare.

Blev ju glad i några sekunder iaf... Frågan är om det ens är värt att ringa dom istället och kolla vad dom har att komma med.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Ringde Telenor före lunch, bytte till dom vid förra black friday och fick då 1000/1000 för 249:- under 12 månader. Avtalet går ut i December så det var dags.

Dom hade på erbjudande 1000/1000 för 299:- i månaden för mig. Så jag ringde och hamna först hos sälj-avdelningen inom två minuter och förklarade att jag ville ha det erbjudandet. Han försökte sälja på TV och Mobil, inget jag hade intresse av. Han frågade om hur många som använde nätverket, för "1000/1000 är väldigt mycket för mindre än 4 pers". Förklarade att jag jobbar inom IT och har flera servrar som behöver bredden.

Han sa då att han skulle koppla mig till en kollega som kunde ge mig bättre rabatter än vad han kunde. Blev kopplad till "befintlig kund avdelning" om jag hörde rätt. Tog 10 minuter.

Pratade med killen och han ville ge mig 200/200 för 269 kronor i månaden. Jag sa blankt nej och förklarade att jag fått erbjudande från Telia som jag hellre går med då, och att han kunde koppla mig till uppsägningsavdelningen.
Han stoppade mig då, sa att han "skulle prata med sin chef". Tog väl 5-10 minuter och sen kom han tillbaka och sa att han skulle förlänga mitt erbjudande jag fick förra året (alltså 249:- istället för 299:- som dom har nu), i ett år till. Glad var jag! 😃

Nice!

Prissättningen på bredband känns ändå så random. Jag har haft 299:- i runt 7 år nu på en tjänst som Telia har 699:- som listpris.

Permalänk
Medlem

Har haft telia 500/500 för 299kr i månaden i 2år och fick ett år till nyss av en kille i telia chatten, som ringde upp och ordnade samma deal för ett år till.

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk

Hur tar man reda på vilken ISP som har bäst ping? Jag ska flytta om några dagar och tänkte teckna abonnemang och detta spelar mest roll för mig när jag ska spela. Ska finnas bredband via IP-Only. Kan jag ta reda på detta själv eller är det möjligtvis IP-Only som endast har svar på min fråga?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ringde till Telenor idag och frågade om de kunde matcha Telias erbjudande, hade ett ganska långt samtal med en säljare som försökte ha mig kvar genom att inte ge några rabatter mer än om jag samlade alla mina tjänster, så tackade snällt nej och blev kopplat till uppsägningsavdelningen. Väl framme där frågade jag om de kunde matcha och han kollade lite, han kunde bara ge mig ett pris på 386kr för 100/100 och tv bas, tackade även nej till det och vi sa upp tjänsten där.

Ringde sedan Telia för att lägga en beställning på bredband och tv men att det inte skulle skicka någon router (det gick inte att välja bort när man beställde själv online), pratade men en tjej som inte hade så bra koll på vad de kunde leverera och till vilka priser, vilket jag tycker är märkligt när man ringer till säljavdelningen.
Aja! Enligt deras hemsida så kan de leverera 500/100 och tv bas för 299kr vilket jag ville ha, men efter en del förvirring om priser och hastigheter så försvann hon en liten stund, och när hon kom tillbaka så hade hon "hittat" att jag kunde få 500/500 och tv bas för 299kr, försäkrade mig att det var 500/500 vilket hon sa ja på.

Kollade efter samtalet min order i mejlen och på deras hemsida och på båda ställena så står det 500/500, vilket inte skulle gå enligt deras hemsida

Jag råkade ut för samma förra året, fick i orderbekräftelsen 500/500 men kan enligt hemsidan endast få 500/100. Det slutade med en dag utan bredband då inkopplingen misslyckades pga att de försökt aktivera en hastighet som de inte kunde leverera på min adress…
Hoppas det går bättre för dig

Permalänk

Blir nog att säga upp Bahnhof, ska väl chatta med dom under veckan.
Har idag 50/10 via antennuttaget frö 309 kr per månad och väntat med att aktivera fibern vi fick installerat i somras.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Sennaho:

Jag råkade ut för samma förra året, fick i orderbekräftelsen 500/500 men kan enligt hemsidan endast få 500/100. Det slutade med en dag utan bredband då inkopplingen misslyckades pga att de försökt aktivera en hastighet som de inte kunde leverera på min adress…
Hoppas det går bättre för dig

Det lät ju inte så bra, får hoppas det inte strular då utan att jag bara får 500/100 i sådana fall

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Så jag har varit i chatt med Bahnhof precis nyss, och dom verkar inte ha något blackfriday-erbjudande alls... Då blir det Bredband2 eller något annat som har

Edit :

Hannes: Vi har dessvärre inga black friday erbjudanden
Du: Så det kommer inte komma något alls?
Hannes: Tyvärr inte

Permalänk

Pratade också med Hannes.
Sa precis upp Bahnhof hade coax 50/10 för 309 kr per månad. Har faktiskt lite ångest. Vill ändå stödja dom.

Vågar man ta Telia? Funkar NordVPN?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Hoppade som så många fler av Bahnhof till förmån för Telias erbjudande, då Bahnhof var ointresserade av ens försök till någon matchning - och de futtiga erbjudanden de kom med först kom när man sa upp tjänsten.

Fast ärligt talat så var det inte bara det lockande priset 299:-/månad som triggade bytet.

Det var framför allt deras smått grisiga sätt att hålla kvar mig på ett högre pris än listpris bara för att jag inte själv bevakar deras prissänkningar, något som jag också talade om för dem i min uppsägning.

Kostnaden för separat VPN sparar man in på nolltid.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av loser:

Hoppade som så många fler av Bahnhof till förmån för Telias erbjudande, då Bahnhof var ointresserade av ens försök till någon matchning - och de futtiga erbjudanden de kom med först kom när man sa upp tjänsten.

Fast ärligt talat så var det inte bara det lockande priset 299:-/månad som triggade bytet.

Det var framför allt deras smått grisiga sätt att hålla kvar mig på ett högre pris än listpris bara för att jag inte själv bevakar deras prissänkningar, något som jag också talade om för dem i min uppsägning.

Kostnaden för separat VPN sparar man in på nolltid.

Tecknade OVPN idag och när jag jämför med Integrity så är det något bättre, ingen förlust på VPN sidan från Bahnhof.
Väntar på att Bahnhof kopplar ur idag så får jag se hur snabbt jag kommer igång med Telia, inkoppling skulle också ske idag ...
Jag valde att betala för en månad hos Bahnhof parallelt med Telia men koppla om omgående, vill inte sitta på julafton utan internet ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Tecknade 1000/1000 förra black friday för 249kr / 12 mån utan bindningstid med Telenor. Ringde förra veckan och skulle säga upp inför black friday. Telenor ville sänka min hastighet till 500 för samma pris vilket jag inte gick med på och ville fortsatt säga upp. Då gick de med på samma nuvarande hastighet för 299kr mån utan bindningstid i 12 mån. Så 49kr dyrare vilket jag är nöjd med.