Nu är det lättare att läsa Feedback till SweClockers!

Permalänk
Melding Plague

Nu är det lättare att läsa Feedback till SweClockers!

Sedan urminnes tider har Feedback-delen i SweClockers forum hamnat i skymundan, men nu blir det ändring på det.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

Bra! Kommer göra underverk för att skapa en uppfattning om vad medlemmarna tycker är viktigt, i stort och smått.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Mycket bra! Kan såklart förstå att vissa saker är mer känsliga, men då finns ju funktioner som ’kontakta oss’ knappen längst ner på sidan eller PM till någon på redaktionen. Generellt bör alla idéer diskuteras öppet, blir oftast bäst så

Permalänk
Geeks
Grundare

Bra initiativ!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Varför doldes Feedback från "nytt" öht?

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av CymbalCrasher:

Varför doldes Feedback från "nytt" öht?

Kommer inte ihåg exakt anledning men det kan ha varit att det kom in mycket feedback att vi ville ha en högre tröskel för det (att man tänker igenom mer och att det verkligen ska vara viktigt). Skönt att redaktionen reviderar gamla saker baserat på gamla grunder.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Så grabbar, hur många trådar kan vi skapa om mörkt läge innan de drar tillbaka regeln? /s

Permalänk
Sötast
Skrivet av medbor:

Så grabbar, hur många trådar kan vi skapa om mörkt läge innan de drar tillbaka regeln? /s

Tips till Sweclockers:

Ni säljer ju merch, varför inte sälja solglasögon med trycket "Mörkt läge" på sidan?

De hade säkert sålt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av medbor:

Så grabbar, hur många trådar kan vi skapa om mörkt läge innan de drar tillbaka regeln? /s

Tyvärr gäller ju även §3.3 i feedback-forumet så resultatet när nog snarare avstängda medlemmar än att vi låser need feedback 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Allexz:

Tips till Sweclockers:

Ni säljer ju merch, varför inte sälja solglasögon med trycket "Mörkt läge" på sidan?

De hade säkert sålt

Ping @Norrwie

Permalänk
Medlem

"SweClockers forum är mer eller mindre ett levande väsen som är i ständig förändring för att hålla det fräscht och trevligt för alla medlemmar." Så länge ni låter bli att ändra på saker för nyhetens behag är jag glad. Man behöver inte fixa vad som inte är trasigt.

Det viktiga när man förändrar är inte att förbättringarna överväger försämringarna, utan att förbättringarna finns utan några större försämringar.

Ta mörkt tema som exempel, det vore inte värt det om man inte längre kan välja att behålla ljust tema.
Att tvinga folk att välja är dock en acceptabel försämring.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Geeks
Säljare
Skrivet av Enviro:

Hahaha, fantastiskt! Det får vi kika på.

Visa signatur

Säljstöd & AdOps @ Geeks

Permalänk
Sötast
Skrivet av Enviro:
Skrivet av Norrwie:

Hahaha, fantastiskt! Det får vi kika på.

Hahaha! Om det går hem så hoppas jag verkligen att ni skickar det första exemplaret till mig! Jag använder inte ens solglasögon så ironin på det är är bara för hög

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Fenrisulvfan:

"SweClockers forum är mer eller mindre ett levande väsen som är i ständig förändring för att hålla det fräscht och trevligt för alla medlemmar." Så länge ni låter bli att ändra på saker för nyhetens behag är jag glad. Man behöver inte fixa vad som inte är trasigt.

Det viktiga när man förändrar är inte att förbättringarna överväger försämringarna, utan att förbättringarna finns utan några större försämringar.

Ta mörkt tema som exempel, det vore inte värt det om man inte längre kan välja att behålla ljust tema.
Att tvinga folk att välja är dock en acceptabel försämring.

Nej, bara för att saker skrivs i feedback-delen betyder det inte att ändring kommer ske. Men saken i fråga kommer i alla fall tas i åtanke.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Fenrisulvfan:

"SweClockers forum är mer eller mindre ett levande väsen som är i ständig förändring för att hålla det fräscht och trevligt för alla medlemmar." Så länge ni låter bli att ändra på saker för nyhetens behag är jag glad. Man behöver inte fixa vad som inte är trasigt.

Det viktiga när man förändrar är inte att förbättringarna överväger försämringarna, utan att förbättringarna finns utan några större försämringar.

Ta mörkt tema som exempel, det vore inte värt det om man inte längre kan välja att behålla ljust tema.
Att tvinga folk att välja är dock en acceptabel försämring.

Eftersom att jag personligen gillar ljust tema och ser mig själv som enväldig diktator lovar jag att det i sådant fall blir en acceptabel försämring där det går att välja.

Nä men, skämt å sido, som @Enviro är inne på handlar det såklart om att fixa saker som faktiskt är trasiga, och framförallt att få veta när något inte fungerar. Kanske är det väldigt många som stött på just den där buggen, eller tänkt på det där problemet, men vars röst inte hittar till de trådarna. Det är himla lätt att bli hemmablind

Permalänk
Medlem

Denna fråga kanske redan är besvarad en miljon gånger, men.. Varför implementeras inte Dark Mode?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Denna fråga kanske redan är besvarad en miljon gånger, men.. Varför implementeras inte Dark Mode?

De har prioriterat andra saker med sina utvecklarresurser. Bättre system för redaktionen och moderering, tagit bort gamla hemsidorna, …

Troligen blir det lättare att göra dark mode nu (kanske kan hoppas på en release på black friday?) @jreklund

Permalänk

Är det bara jag som stör mig på att när jag har läst färdigt en artikel i appen och trycker bakåt så går den ur hela appen istället för till startsidan? Dessutom försvinner flikarna Forum, Tester, Artikelarkiv osv. längst uppe efter 1-2 sek.

Skrev i det senaste inlägget där man kunde ge feedback, om darkmode på webbläsaren. Hoppas det får mer uppmärksamhet nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jonasmann1:

Är det bara jag som stör mig på att när jag har läst färdigt en artikel i appen och trycker bakåt så går den ur hela appen istället för till startsidan? Dessutom försvinner flikarna Forum, Tester, Artikelarkiv osv. längst uppe efter 1-2 sek.

App? Kör du via webbläsaren så ska du hoppa tillbaka till förstasidan när du trycker bakåt.

Gällande toppmenyn är det bara att scrolla upp och ner för att få tillbaka den i toppen, om den inte är låst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Är det bara jag som stör mig på att när jag har läst färdigt en artikel i appen och trycker bakåt så går den ur hela appen istället för till startsidan? Dessutom försvinner flikarna Forum, Tester, Artikelarkiv osv. längst uppe efter 1-2 sek.

Skrev i det senaste inlägget där man kunde ge feedback, om darkmode på webbläsaren. Hoppas det får mer uppmärksamhet nu.

Finns det en app?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Ja, det finns en app.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Ja, det finns en app.

Den görs inte av geeks/sweclockers:

https://play.google.com/store/apps/details?id=davvarn.swecloc...

Permalänk
Skrivet av medbor:

Synd my bad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jonasmann1:

Synd my bad.

Oof, den appen skulle behöva lite kärlek.

Men vill du ha en snabb genväg till SweClockers är ett hett tips att klicka in på sidan via webbläsaren i mobilen, klicka på inställningsikonen och välja Spara på hemskärmen.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Oof, den appen skulle behöva lite kärlek.

Men vill du ha en snabb genväg till SweClockers är ett hett tips att klicka in på sidan via webbläsaren i mobilen, klicka på inställningsikonen och välja Spara på hemskärmen.

Lite? Men en app hade väl inte varit en dum idé förövrigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jonasmann1:

Lite? Men en app hade väl inte varit en dum idé förövrigt.

Starta en tråd i Feedback-delen om det! Där kan du beskriva din drömversion av appen, så kan vi kika på om det är görbart.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av medbor:

Troligen blir det lättare att göra dark mode nu (kanske kan hoppas på en release på black friday?)

De förändringar vi har gjorts på senare tid underlättar inte för arbetet att bygg ett mörkt tema. De har mest gjort att vår IDE inte är lika seg. Vi har inte skrivit någon rad kod till det projektet. Det lanseras därmed inte till årets Black Friday.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av jreklund:

Det lanseras därmed inte till årets Black Friday.

Dark Mode launch confirmed: Black friday 2023!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Lite? Men en app hade väl inte varit en dum idé förövrigt.

Vad är fördelen mot att ha en väl fungerade websida i mobilen?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Tack! Hoppas det kommer att bli mer diskussioner nu om själva SweC också. Allra helst att ni får mer input om man användarna vill ha på allas vårat SweC.

Jag har varit en av de som har tjatat om detta, så är verkligen glad nu

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact