Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Var inga som helst problem för mig (Telia)

Ringde in, snacka med nån supertrevlig kille i telefon, han vart osäker, koppla mig vidare till uppsägning och de tog ca 30 sekunder så hade han förlängt mig på 250-500-kampanjen igen.

Ingen som nämnde någonting om att det var fel eller otrevligt. Jag skämtade till och med med båda personerna. "Det är väl så här det brukar gå till? Man ber om att få bli kopplad direkt till uppsägning så löser dom det för att bibehålla en kund?"

Förra året ringde jag in i sista sekund (fredagen den 26:e) när jag var på väg till kontoret, tanken om att jag hade glömt nån deal slog mig. Bad om att bli kopplad till uppsägningsavdelningen direkt och det hela var över några sekunder.

"Du ringer för att du vill "säga upp ditt abonnemang" om du inte får samma deal ;)"
Självklart svarade jag "Du läser mig som en öppen bok" och vi båda asgarvade.

Att trash-talka Bahnhof och säga att Telia hade steppat upp gjorde inte snubben på Telias dag något sämre kan jag informera iaf. Tror vi snacka skit i 5-10 min efter han hade kirrat en förlängning.

Precis som andra nämnt här inne så går det ju att byta 1 år och köra om cirkusen om och om igen. Gjort så sen 2018 och har typ aldrig varit något problem överhuvudtaget.

Kört Telia sen 2020 (nykund) och förlängt både 2021 och 2022. Av alla bolag som jag haft att göra med har Telia varit det lättaste när det kommer till att förlänga/förnya iaf. Var kund hos Bahnhof i typ 10 år, dom vägrade göra någonting alls utan lät nästan nöjd när dom avslutade mitt abonnemang (2020).

Gick ju tom att beställa via deras sida trots mitt nuvarande abonnemang? Om ni inte testat det, försök göra det via deras formulär istället då. Jag kom hela vägen till köp iaf.

Sen att Telia suger på mycket annat kan jag inte förneka, tog dom 3 månader att ändra min gamla folkbokföringsadress trots att dom hade den nya i sitt system.

Men till er som misslyckats via chatten, testa telefonen som så många andra skrivit här inne, går så sjukt mycket fortare och det går oftast att "känna" på personen på andra sidan och anpassa samtalet till viss del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

tack, skall testa det och låta bli säga upp VPN, betalar du 40 SEK eller 29 SEK? Ser att det kostar nu 29 men jag betalar 40 sen flera år tillbaks. Vad får du för hastigheter via Integrity och Telia?

Har just nu BiK(Bredband i Kristianstad) som leverantör, och där ser jag inget större tapp på 100/100 förutom möjligtvis lite på uppladdningen:
Utan VPN: Ned: 97,10 Upp: 89,77 MS: 12,06
Med VPN: Ned 91,47 Upp: 73,16 MS: 15,63

Edit: Jag betalar 40/mån.

Permalänk
Medlem

Fick samma erbjudande om 500mb för 299 i år igen, dock försökte säljaren sälja på mig allt de hade...

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Var inga som helst problem för mig (Telia)

Ringde in, snacka med nån supertrevlig kille i telefon, han vart osäker, koppla mig vidare till uppsägning och de tog ca 30 sekunder så hade han förlängt mig på 250-500-kampanjen igen.

Ingen som nämnde någonting om att det var fel eller otrevligt. Jag skämtade till och med med båda personerna. "Det är väl så här det brukar gå till? Man ber om att få bli kopplad direkt till uppsägning så löser dom det för att bibehålla en kund?"

Förra året ringde jag in i sista sekund (fredagen den 26:e) när jag var på väg till kontoret, tanken om att jag hade glömt nån deal slog mig. Bad om att bli kopplad till uppsägningsavdelningen direkt och det hela var över några sekunder.

"Du ringer för att du vill "säga upp ditt abonnemang" om du inte får samma deal ;)"
Självklart svarade jag "Du läser mig som en öppen bok" och vi båda asgarvade.

Att trash-talka Bahnhof och säga att Telia hade steppat upp gjorde inte snubben på Telias dag något sämre kan jag informera iaf. Tror vi snacka skit i 5-10 min efter han hade kirrat en förlängning.

Precis som andra nämnt här inne så går det ju att byta 1 år och köra om cirkusen om och om igen. Gjort så sen 2018 och har typ aldrig varit något problem överhuvudtaget.

Kört Telia sen 2020 (nykund) och förlängt både 2021 och 2022. Av alla bolag som jag haft att göra med har Telia varit det lättaste när det kommer till att förlänga/förnya iaf. Var kund hos Bahnhof i typ 10 år, dom vägrade göra någonting alls utan lät nästan nöjd när dom avslutade mitt abonnemang (2020).

Gick ju tom att beställa via deras sida trots mitt nuvarande abonnemang? Om ni inte testat det, försök göra det via deras formulär istället då. Jag kom hela vägen till köp iaf.

Sen att Telia suger på mycket annat kan jag inte förneka, tog dom 3 månader att ändra min gamla folkbokföringsadress trots att dom hade den nya i sitt system.

Men till er som misslyckats via chatten, testa telefonen som så många andra skrivit här inne, går så sjukt mycket fortare och det går oftast att "känna" på personen på andra sidan och anpassa samtalet till viss del.

Kan bara hålla med dig att prata med personen för "känna" på hen.
Men pappa var alltid hård eller otrevlig mot säljare etc. Och jag tyckte oftast det var jobbigt och pinsamt.

Så jag gör helt tvärtom, är super trevlig mot dem, skämtar etc. Allt går då så mycket lättare och dem är mer benägna att hjälpa. Tror dem som sitter vid andra sidan har mer männsikor som är mer otrevliga än trevliga bara för man pratar i telefonen.

Men visst, jag kan bli snabb otrevlig om andra sidan inte lyssnar eller bara vill sälja något. Som tur är så är det inte så många som beter sig så.

Hur som, kommer bli intressant nästa år om Telia fortsätter med detta.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Hade avtal med Telia (bundet till december 2022), 100/100 samt TV. Efter samtal med Telia igår fick jag 500/100 för 299, men gick inte att få till någon bra deal på TV för att jag inte är ny kund. Någon annan som lyckats bättre med TV och fått ta del av deras Black Friday erbjudande som befintlig kund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Precis det där beteendet har jag också noterat. Skriver man till de så säger de: "Ojdå, hoppsan! Det ska vi genast rätta till". Några månader senare är det samma visa igen...Bahnhof är lite sviniga ibland alltså.

För övrigt. Är det någon som har prövat om Bahnhof är mer medgörliga i år och matchar andra operatörers erbjudanden? Om inte helt, så i alla fall kanske till viss del?

Jag hade precis fått ner priset igen när Bahnhof aviserade höjning. Det märkliga är att det bara är Bahnhof som höjt i området. Vi har Open infra öppen fiber. Nu åker dom ut, det får bli Ownit istället. Slå sig för bröstet om integritet är väl bra men skörta upp kunder är fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Någon annan som lyckats bättre med TV och fått ta del av deras Black Friday erbjudande som befintlig kund?

Polaren fick det, men han ändrade sitt paket lite, kanske var därför.
Telenor har en liknande deal, inte riktigt lika bra men bättre än ordinarie pris hos Telia.
Kör den ett år och se om Telia vill ha tillbaka dig nästa år?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Polaren fick det, men han ändrade sitt paket lite, kanske var därför.
Telenor har en liknande deal, inte riktigt lika bra men bättre än ordinarie pris hos Telia.
Kör den ett år och se om Telia vill ha tillbaka dig nästa år?

Funderade på Telenor, men de har fortfarande ingen TV-app för Google/Android TV...

Permalänk
Medlem

äntligen övertygat mina föräldrar om att ringa till Telia.
de är för tillfället obundna och har det mesta hos Telia, bredband 100/100, tv paket stor, sportpaket, tvillingabonemang och bredbandstelefoni för allt detta betalar de nu 1600-1700per månad. hade de tecknat motsvarande som nya kunder under Black Friday så hade det kostat 850 per månad. Får se vad de lyckas få igenom för erbjudanden, ingen av dem är speciellt bra förhandlare.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Ringde också till Telia och frågade om förlängning på den kampanj jag signade upp på förra året under Black Friday (500/500 för 299:-). Inga problem och det var ett jättetrevligt samtal.

Internet via Telia har fungerat jättebra. En fördel mot Bahnhof som jag hade tidigare är att man får en publik IP direkt och inte NAT:as bakom deras brandvägg och måste begära publik IP separat.

Permalänk
Medlem

Hur länge brukar Telias erbjudande pågå? Har det varit till den 25:e andra år? Vi får vårt fiber installerat imorgon och sen kanske det tar någon dag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paiytor:

Hur länge brukar Telias erbjudande pågå? Har det varit till den 25:e andra år? Vi får vårt fiber installerat imorgon och sen kanske det tar någon dag till.

Står såhär på Telias sida: Erbjudandet gäller kunder som nytecknar bredband t.om 28 november 2022.

https://www.telia.se/produkt/bredband?id=bredband-500-500

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Har 500/500 med Telia idag. Ringde uppsägnings avdelning och de sa bara "jahapp tack och hejdå då" och kunde / ville inte matcha alls.

Uppdatering 22/11
Ringer igen till Telia och kommer fram till en Sebastian. Förklarar gårdagens info jag då fick men frågar även om det verkligen är så att jag inte kan få 500/500 fortsatt som tidigare med BF priset som nu gäller? Han suckar djupt och 5 sekunder senare så har han cancelerat min uppsägning och förlängt mitt abb. ytterligare ett år - inga problem alls.

Ang ev trevlighet mot kundtjänsten. Som gammal säljare av tjänster och produkter så har jag koll på hur man skall agera och föra sig dvs vad som fungerar bäst helt enkelt - de på andra sidan är ju människor de med och är man trevlig mot dem så är de i regel trevliga tillbaka. Personen jag talade med igår em var nog trött på allt och ville bara hem och därför inte villig att hjälpa till något alls.

Slutet gott, allting gott.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dedde:

Står såhär på Telias sida: Erbjudandet gäller kunder som nytecknar bredband t.om 28 november 2022.

https://www.telia.se/produkt/bredband?id=bredband-500-500

Tack för att du hjälper en uppenbarligen blind man.

Permalänk
Medlem

Hade bestämt mig idag för o byta men då ville Halebop matcha, dock endast mitt 250/250 abonnemang men det fick duga för o slippa krångla

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Hade avtal med Telia (bundet till december 2022), 100/100 samt TV. Efter samtal med Telia igår fick jag 500/100 för 299, men gick inte att få till någon bra deal på TV för att jag inte är ny kund. Någon annan som lyckats bättre med TV och fått ta del av deras Black Friday erbjudande som befintlig kund?

Mina föräldrar lyckades få någon sorts deal på TV också i alla fall, se nedan. De hade dock ingen bidningstid.

Skrivet av qnorsten:

äntligen övertygat mina föräldrar om att ringa till Telia.
de är för tillfället obundna och har det mesta hos Telia, bredband 100/100, tv paket stor, sportpaket, tvillingabonemang och bredbandstelefoni för allt detta betalar de nu 1600-1700per månad. hade de tecknat motsvarande som nya kunder under Black Friday så hade det kostat 850 per månad. Får se vad de lyckas få igenom för erbjudanden, ingen av dem är speciellt bra förhandlare.

Pratade nyss med Morsan. Hon lyckades få ett bättre pris på både bredband och TV, totalt ca 400-600 kronor billigare per månad för exakt samma tjänster som innan. Har för mig att hon inte lyckades förhandla ned TVn riktigt lika mycket som BF erbjudanden för nya kunder men nästan.

Här är en sammanfattning över alternativen hon erbjöds (med reservation att jag minns något fel.
Allting med 12 månaders bindningstid.

  • Bredband 100/100: Ordninarie pris: 499 kr/månad, kampanj 299 kronor/månad under 12 månader. (kunde också fått högre hastighet, men de behöver inte det, och ville inte riskera högre kostnad nästa år om de glömmer att nedgradera sig)

  • All sport från Telia och C More Ordinarie pris: 599 kronor/månad. Kampanj erbjudanden: antingen 299 kr/månad i 6 månader eller 399/499 kronor/månad i 12 månader. Minns inte vad hon sa om kampanjpriset

  • TV Stor: Ordinarie pris 399 kr/månad. Nya BF kunder får 199 kr/månad i 12 månader. Mamma erbjöds och accepterade 299 kr/månad i 12 månader. Så inte exakt lika bra pris.

De hade säkert kunnat få en bättre deal om de förhandlat lite bättre och lyckats få exakt samma BF deal som nya kunder. Men de var nöjda med dessa besparingar.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Bredband2 uppsagt, dom kunde inte göra mer än 10% på fakturan.

Permalänk
Medlem

Min far har Telia dock bindningstid kvar till iaf april. Tror ni att det är kört för hans del? Eller är det någon som lyckats teckna detta med liknande bindningstid kvar?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av doctor_N:

Jag hade precis fått ner priset igen när Bahnhof aviserade höjning. Det märkliga är att det bara är Bahnhof som höjt i området. Vi har Open infra öppen fiber. Nu åker dom ut, det får bli Ownit istället. Slå sig för bröstet om integritet är väl bra men skörta upp kunder är fult.

Riktiga tråkmånsar är de!

Det tycker jag är rätt av dig, heja heja!

Efter 15 år hos Bahnhof tror jag att de får maka på sig i år, känner att det är dags att pröva något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Min far har Telia dock bindningstid kvar till iaf april. Tror ni att det är kört för hans del? Eller är det någon som lyckats teckna detta med liknande bindningstid kvar?

De brukar inte vara likna sugna när man har bindningstid, men är väl bara att du/han ringer och försöker? det viktigaste verkar vara att svara rätt på frågan "vad gör du om du inte får något erbjudande?" och att då svara att man tänker förmodligen säga upp/byta operatör.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk

Chattade först med Telia och där tog det totalstopp, det var absolut inte möjligt att ändra något när det finns bindningstid kvar. Jag startade istället en chatt och beskrev att jag ville säga upp mitt abonnemang när bindningstiden går ut och hänvisade till den andra chatten.

När chatten startade ville handläggaren ringa upp. Hela samtalet gick ut på att försöka sälja in andra abonnemang med TV och streamtjänster. När jag sa nej till det fick jag erbjudande om en lägre hastighet till ett högre pris. Tackade nej. Handläggare bad om att få kolla med en kollega och kom tillbaka efter någon minut och gav mig samma erbjudande som förra året, 299kr för bredband 500. Specialare!

Jag kollade beställningen i inloggat läge och såg då att det var satt 379kr istället för 299kr. Startade en ny chatt och fick det åtgärdat. Ett tips är att kolla att era beställningar är korrekta, himla trist att få ett annat pris än det som är är överenskommet.

Leverantör
Permalänk

Ni som hoppar runt, hur gör ni med eventuella extra-saker som externt ip och liknande som jag misstänker att en hel del här har. Självklart byts ip, men kollar ni upp innan om dom har eller hoppar ni och börjar sedan en support-kedja för att lyckas få det som ni vill ha det, eller bryggning av deras utrustning and so on.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Är kopplad via Telia sedan nån timme idag, hade Comviq förut, ingen större skillnad i hastigheterna, hade 500/500 både före och efter, men verkliga hastigheter är

Telia 299 och Comviq halva priset i tre månader blev 279 tror jag.

utan vpn comviq

148,88 Mbit/s
UPPLADDNING
212,88 Mbit/s
SVARSTID
11,47 ms

utan vpn 22 november 22 Telia
NEDLADDNING
126,69 Mbit/s
UPPLADDNING
178,85 Mbit/s
SVARSTID
5,85 ms

Så ingen mening att ha mer än 250/250 men är ju samma pris.

har anmält efaktura så jag slipper 49kr extra

skrivit in i almanackan att säga upp det om 11 månader så får se vad black friday blir då.

Permalänk

Gjorde precis ett sista försök att kolla om Bahnhof har kommit på andra tankar. Men allt de hade att erbjuda är en prissänkning på 30 kronor i månaden under ett år, precis som vanligt. Är ju ändå 360 spänn... Men, nä. Hej då Bahnhof!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddman:

Är kopplad via Telia sedan nån timme idag, hade Comviq förut, ingen större skillnad i hastigheterna, hade 500/500 både före och efter, men verkliga hastigheter är

Telia 299 och Comviq halva priset i tre månader blev 279 tror jag.

utan vpn comviq

148,88 Mbit/s
UPPLADDNING
212,88 Mbit/s
SVARSTID
11,47 ms

utan vpn 22 november 22 Telia
NEDLADDNING
126,69 Mbit/s
UPPLADDNING
178,85 Mbit/s
SVARSTID
5,85 ms

Så ingen mening att ha mer än 250/250 men är ju samma pris.

har anmält efaktura så jag slipper 49kr extra

skrivit in i almanackan att säga upp det om 11 månader så får se vad black friday blir då.

Vilket stadsnät/fiber? Bättre svarstid iaf

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddman:

Är kopplad via Telia sedan nån timme idag, hade Comviq förut, ingen större skillnad i hastigheterna, hade 500/500 både före och efter, men verkliga hastigheter är

Telia 299 och Comviq halva priset i tre månader blev 279 tror jag.

utan vpn comviq

148,88 Mbit/s
UPPLADDNING
212,88 Mbit/s
SVARSTID
11,47 ms

utan vpn 22 november 22 Telia
NEDLADDNING
126,69 Mbit/s
UPPLADDNING
178,85 Mbit/s
SVARSTID
5,85 ms

Så ingen mening att ha mer än 250/250 men är ju samma pris.

har anmält efaktura så jag slipper 49kr extra

skrivit in i almanackan att säga upp det om 11 månader så får se vad black friday blir då.

Känns som något fel i din utrustning, statsnätet utrustning. Man ska absolut inte få så dåligt resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Precis det där beteendet har jag också noterat. Skriver man till de så säger de: "Ojdå, hoppsan! Det ska vi genast rätta till". Några månader senare är det samma visa igen...Bahnhof är lite sviniga ibland alltså.

För övrigt. Är det någon som har prövat om Bahnhof är mer medgörliga i år och matchar andra operatörers erbjudanden? Om inte helt, så i alla fall kanske till viss del?

Så där har Bredband2 hållit på i flera år.
Man får meddelande att de höjer pga nätavgifter, utökad support etc.
Sedan när man kollar pris via stadsnät någon/några månader senare så har priset sjunkit igen men man får fortfarande betala den höjda avgiften.
Då får man kontakta dem och argumentera då de oftast säger att det lägre priset gäller nya kunder.
Men där jag bor är det priset som anges via Stadsnät det som skall gälla vare sig man är ny eller gammal kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Vilket stadsnät/fiber? Bättre svarstid iaf

Skrivet av Nivity:

Känns som något fel i din utrustning, statsnätet utrustning. Man ska absolut inte få så dåligt resultat.

openbit och jag kollar via bredbandskollen men comviq siffrorna är nog nån månad sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Riktiga tråkmånsar är de!

Det tycker jag är rätt av dig, heja heja!

Efter 15 år hos Bahnhof tror jag att de får maka på sig i år, känner att det är dags att pröva något annat.

Nä så var det för mig med Bredband2.
Efterlång o trogen tjänst så fick det bli Telia då man inte ville behålla gammal kund.

Permalänk
Expertgissare

Ringde till Telenor idag och frågade om de kunde matcha Telias erbjudande, hade ett ganska långt samtal med en säljare som försökte ha mig kvar genom att inte ge några rabatter mer än om jag samlade alla mina tjänster, så tackade snällt nej och blev kopplat till uppsägningsavdelningen. Väl framme där frågade jag om de kunde matcha och han kollade lite, han kunde bara ge mig ett pris på 386kr för 100/100 och tv bas, tackade även nej till det och vi sa upp tjänsten där.

Ringde sedan Telia för att lägga en beställning på bredband och tv men att det inte skulle skicka någon router (det gick inte att välja bort när man beställde själv online), pratade men en tjej som inte hade så bra koll på vad de kunde leverera och till vilka priser, vilket jag tycker är märkligt när man ringer till säljavdelningen.
Aja! Enligt deras hemsida så kan de leverera 500/100 och tv bas för 299kr vilket jag ville ha, men efter en del förvirring om priser och hastigheter så försvann hon en liten stund, och när hon kom tillbaka så hade hon "hittat" att jag kunde få 500/500 och tv bas för 299kr, försäkrade mig att det var 500/500 vilket hon sa ja på.

Kollade efter samtalet min order i mejlen och på deras hemsida och på båda ställena så står det 500/500, vilket inte skulle gå enligt deras hemsida

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB