Var inga som helst problem för mig (Telia)
Ringde in, snacka med nån supertrevlig kille i telefon, han vart osäker, koppla mig vidare till uppsägning och de tog ca 30 sekunder så hade han förlängt mig på 250-500-kampanjen igen.
Ingen som nämnde någonting om att det var fel eller otrevligt. Jag skämtade till och med med båda personerna. "Det är väl så här det brukar gå till? Man ber om att få bli kopplad direkt till uppsägning så löser dom det för att bibehålla en kund?"
Förra året ringde jag in i sista sekund (fredagen den 26:e) när jag var på väg till kontoret, tanken om att jag hade glömt nån deal slog mig. Bad om att bli kopplad till uppsägningsavdelningen direkt och det hela var över några sekunder.
"Du ringer för att du vill "säga upp ditt abonnemang" om du inte får samma deal ;)"
Självklart svarade jag "Du läser mig som en öppen bok" och vi båda asgarvade.
Att trash-talka Bahnhof och säga att Telia hade steppat upp gjorde inte snubben på Telias dag något sämre kan jag informera iaf. Tror vi snacka skit i 5-10 min efter han hade kirrat en förlängning.
Precis som andra nämnt här inne så går det ju att byta 1 år och köra om cirkusen om och om igen. Gjort så sen 2018 och har typ aldrig varit något problem överhuvudtaget.
Kört Telia sen 2020 (nykund) och förlängt både 2021 och 2022. Av alla bolag som jag haft att göra med har Telia varit det lättaste när det kommer till att förlänga/förnya iaf. Var kund hos Bahnhof i typ 10 år, dom vägrade göra någonting alls utan lät nästan nöjd när dom avslutade mitt abonnemang (2020).
Gick ju tom att beställa via deras sida trots mitt nuvarande abonnemang? Om ni inte testat det, försök göra det via deras formulär istället då. Jag kom hela vägen till köp iaf.
Sen att Telia suger på mycket annat kan jag inte förneka, tog dom 3 månader att ändra min gamla folkbokföringsadress trots att dom hade den nya i sitt system.
Men till er som misslyckats via chatten, testa telefonen som så många andra skrivit här inne, går så sjukt mycket fortare och det går oftast att "känna" på personen på andra sidan och anpassa samtalet till viss del.