Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppesittarkväll: Webhallen och SweClockers firar in Black Friday!

Permalänk
Medlem

Det var inte rätt vecka att jobba kväll..jag har ju ett jobb där jag förväntas att utföra arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det var inte rätt vecka att jobba kväll..jag har ju ett jobb där jag förväntas att utföra arbete.

Har du inte möjlighet till raster?

Brukar väl vara vanligt att man har minst 10 min rast per timme.

Och vissa dagar kan man ju ha lite mer. Tycker jag

Permalänk
Medlem

Noctua fläktar kan man aldrig ha för många av!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

AM5 ITX MODERKORT ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

AM5 ITX MODERKORT ❤️

+ ATX

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det var inte rätt vecka att jobba kväll..jag har ju ett jobb där jag förväntas att utföra arbete.

Skrivet av PlogarN97:

Har du inte möjlighet till raster?

Brukar väl vara vanligt att man har minst 10 min rast per timme.

Och vissa dagar kan man ju ha lite mer. Tycker jag

Luktar hälso- och sjukvård. Då måste man ju faktiskt jobba när man är på jobb, och "minst 10 min rast per timme" är bara ett skrattretande befängt koncept

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Luktar hälso- och sjukvård. Då måste man ju faktiskt jobba när man är på jobb, och "minst 10 min rast per timme" är bara ett skrattretande befängt koncept

Tråkigt att höra :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Luktar hälso- och sjukvård. Då måste man ju faktiskt jobba när man är på jobb, och "minst 10 min rast per timme" är bara ett skrattretande befängt koncept

"Minst 10min, per 1h" Det här får man ta upp med chefen.. blir nog lyckat

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tråkigt att höra :/

Äh, tänk inte på det. De blir ju ordentligt kompenserade. Tänk bara på alla applåder de fick under pandemin som de nu kan spendera på alla de här Black Week-tillbudena

Skrivet av AxxT:

"Minst 10min, per 1h" Det här får man ta upp med chefen.. blir nog lyckat

Eller 87-åriga Marta, nyopererad för femurfraktur, som ligger och skriker på hjälp för hon måste på toaletten men kan inte gå utan hjälp. "Vi har ju pratat om det här, Marta. 10 minuters paus per 1 timmes jobb. Jag har 7 minuter kvar, men du har ju blöja så bara gör det du måste göra så fixar vi det sen."

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Äh, tänk inte på det. De blir ju ordentligt kompenserade. Tänk bara på alla applåder de fick under pandemin som de nu kan spendera på alla de här Black Week-tillbudena

Kan du växla applåder mot pengar? Jag har väldigt många applåder

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tråkigt att höra :/

Jag har 30 minuter rast under dagen och är väldigt nöjd med det man hinner äta frukost och lunch på 15 minuter. Och vi får gå hem tidigare. Tycker det är jobbigt när jag jobbar dagtid och har 60 minuter känns som man bara har en massa raster så man kan inte jobba. Eller när man är på kurs och det ska vara en massa bensträckare hela tiden som bara gör att kursen tar längre tid...

Fast jag jobbar i industri, inte inom vården och har aldrig gjort så ska inte säga något om det är synd eller ej om sånt folk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag kan kolla åt er alla som kommer jobba. Tacka mig sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Trodde ni började jobba 9.

Stämmer bra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hade varit sjukt kul och sitta uppe med er, men jag ska upp kl5 imorgon.
Ska köpa en trådlös mus och en strömadapter till min nya pixel lur. Så missar nog inget.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är väl inga problem?! 8 timmars sömn räcker väl om spektaklet är slut vid 01:00

Småbarnsföräldrar får inte 8h sömn om du går o lägger dig 01. Snarare 4h....

Permalänk
Medlem

Hoppas på nice AM5 mobo (X670E eller B650E) med WIFI! ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fatmajk:

Småbarnsföräldrar får inte 8h sömn om du går o lägger dig 01. Snarare 4h....

O(o)bruten dessutom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har 30 minuter rast under dagen och är väldigt nöjd med det man hinner äta frukost och lunch på 15 minuter. Och vi får gå hem tidigare. Tycker det är jobbigt när jag jobbar dagtid och har 60 minuter känns som man bara har en massa raster så man kan inte jobba. Eller när man är på kurs och det ska vara en massa bensträckare hela tiden som bara gör att kursen tar längre tid...

Fast jag jobbar i industri, inte inom vården och har aldrig gjort så ska inte säga något om det är synd eller ej om sånt folk.

Oj hör är vi offtopic.

Jag tycker iallafall att det är standard med att på en timme är det 50 min jobb och 10 min rast. Förutom lunchen då är det 30 min jobb och 30 min lunchrast. Minst, då.

Sen så kan man ju såklart ”jobba på” och gå hem efter 6,5 timme istället för att köra en heldag. Men det ska ju vara något man bestämmer själv.

Tråkigt att det finns de som inte har det så. Förhoppningsvis är det ett aktivt val från personen.

Aja. Dags å fynda snart gott folk 😋

Permalänk
Medlem

SweHallen eller WebClockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Oj hör är vi offtopic.

Jag tycker iallafall att det är standard med att på en timme är det 50 min jobb och 10 min rast. Förutom lunchen då är det 30 min jobb och 30 min lunchrast. Minst, då.

Sen så kan man ju såklart ”jobba på” och gå hem efter 6,5 timme istället för att köra en heldag. Men det ska ju vara något man bestämmer själv.

Tråkigt att det finns de som inte har det så. Förhoppningsvis är det ett aktivt val från personen.

Aja. Dags å fynda snart gott folk 😋

När jag var chef var det obligatorisk lunch på en timme. Inte på kontoret eller så fick man gå ute en sväng. Utöver det fick man 5 minuter per timme valfritt.

Viktigt att lufta hjärnan.

Permalänk
Medlem

Måste man koppla swec kontot med webhallen som man gör på Inet?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

ps5 till rätt pris

Permalänk
Medlem

Är det i denna tråd som drop sker eller hur hittar man det?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Är det i denna tråd som drop sker eller hur hittar man det?

Sweclockers skrev i streamen:
"Länkarna kommer i chatten sen"

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Så ingen sida likt Inet har för drops?

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Sweclockers skrev i streamen:
"Länkarna kommer i chatten sen"

Tack, missade helt chatten på sidan av Youtube, kollar via iPhone

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Hur länge håller det här på egentligen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hur länge håller det här på egentligen?

Sweclockers skrev:
"Vi streamar till tolvslaget, det är schemat"

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Inlägg borttagen pga jag missförstod.

korkad.
Permalänk
Medlem

Gick fort!