Ser ni fortfarande på traditionella tv-kanaler?

Permalänk
Medlem

Telia Lagom eller vad det heter ingår i föreningsavgiften. Brukar se på Bolibompa med grabben, men inte varje kväll.

Annars så brukar jag faktiskt sällan använda TV:n överhuvudtaget längre. Sitter mest vid datorn och har någon film/serie på medans man gör något annat.

Permalänk
Medlem

Nej, dock brukar jag kolla på Tv4 och SVTs morgonprogram, på deras play tjänster då. Har inget antennutag i huset längre, allt strömmas!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nej kollar inte på vanliga tv kanaler, har inte gjort det sen min gamla tv gick sönder ca 20 år sen… Jag var till och med utan TV från när gamla gick sönder tills jag köpte nuvarande LG C8an år 2018.
Jag streamar bara via Chromecast eller från PCn via HDMI kabel till TVn.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Jag är lite splittrad. Hade inga kanaler under en period, och det gick jättebra. Saknade att ligga i soffan och slözappa ibland, men annars streamar man det mesta.
Men…ibland är det jävligt skönt att bli serverad en film…utan att behöva välja liksom.
Det tar ta mig fan en timma att bestämma sig för vilken filmjävel man vill se när man bläddrar i streamingtjänster….man blir ju så jävla mkt mer kräsen. Medans man blir överlycklig om man snubblar över en halvdassig 90-tals film om den går på tv. Sen brukar jag leta upp den på stream ändå vid första reklampausen då jag avskyr reklam. Men det är något hjärndött skönt med vanliga tv kanaler ibland.

Dock ska jag tillägga att jag känner flera som faktiskt inte har tv alls. Dom läser böcker eller streamar på padda istället.

Permalänk
Medlem

Lite ibland, typ nyheter, matcher annars >80% streaming

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Eric Keys:

Jag är lite splittrad. Hade inga kanaler under en period, och det gick jättebra. Saknade att ligga i soffan och slözappa ibland, men annars streamar man det mesta.
Men…ibland är det jävligt skönt att bli serverad en film…utan att behöva välja liksom.
Det tar ta mig fan en timma att bestämma sig för vilken filmjävel man vill se när man bläddrar i streamingtjänster….man blir ju så jävla mkt mer kräsen. Medans man blir överlycklig om man snubblar över en halvdassig 90-tals film om den går på tv. Sen brukar jag leta upp den på stream ändå vid första reklampausen då jag avskyr reklam. Men det är något hjärndött skönt med vanliga tv kanaler ibland.

Dock ska jag tillägga att jag känner flera som faktiskt inte har tv alls. Dom läser böcker eller streamar på padda istället.

Påminner om mitt beteende. Jag har en drös filmtjänster, men de har inget jag vill se då jag är för kräsen. -Jag har sett filmen innan etc.
Däremot tvn hade jag ofta igång utan att kolla på den och då växlade jag till just gamla filmer som jag gillade. Jag har nyligen sett om Die Hard etc, samtidigt som jag arbetade vid datorn.

För mig så blir det en unik känsla att kolla på en film samtidigt som många i landet kollar på den. Det är såklart ren inbillning, men ändå.. Jag hade ju likaväl kunnat låta tvn gå med stream.

Permalänk
Medlem

Nej, det är bara streaming eller youtube/twitch som snurrar hemma sedan några år tillbaka. Hade TV-box i vardagsrummet, där vi aldrig satt och kollade på något, eftersom vi har ett datarum med massa skärmar vardera, frun och jag, så vi sa upp alla paket och körde på Netflix och HBO bara.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Det händer, men det blir extremt lite nu för tiden. För 10-15 år sen var det mer.

Permalänk
Medlem

Nä, både TV:n å jag är allergiska mot reklam.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Nej,när jag bytte tak förra året så bad jag dem ta bort TV antennen när de ändå höll på däruppe (fåglarna älskade antennen och 30 år av fåglar ger en hel del mossa på taket under om inte annat).

Enda gången de var ett problem var på julen ifjol, vi var hemma sjuka och kalle inte gick på nån digital tjänst alls (inte ens SVT kanal på internet) samt tjejen ville se det, så hennes päron riggade upp telefon mot deras tv och vi kollade på kalle i CAM version

Permalänk
Avstängd

Har inte tittat på linjär-tv på säkert 20 år.
Visas bara repris och annat skräp uppblandat med en jävla massa reklam och propaganda.

Har en TV, men den är inte ens inkopplat på elnätet.
Bara titta på morsans digitalbox från ComBort:s "Tivo" slö som en jävla 486:a och tar 5 minuter att starta, menyer o.dyl. är skitslöa att använda och när man startar den så slumpar den fram en kanal att starta på och inte den som man hade på senast t.ex.

Permalänk

Jag och sambon får in "gratis" TV via brf:en, men det är i princip bara om någon äldre (60+) hundvakt är på besök som det används.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Inte på 10 år. Huset vi köpte har TV-uttaget på motsatt vägg än där vi har TVn idag också, så INGEN får någonsin se vanlig TV hos oss

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ja, men enabrt då Telias grundutbud ingår i hyran. Dock nu utan Via Plays utbud (TV6 etc), vilket är de mest intressanta kanalerna.
Men skulle nog lätt kunna klara mig med gratis streaming.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har en TV men jag har inte ens en antennkabel inkopplad.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Inte tittat på TV på 40 år minst och jag ägde 17 st apparater. Nä men skämt å sido
Slötittar lite då och då och brukar hoppa kanal när reklamen kommer.
Dokumentärer brukar jag kolla med på antingen Viasat Nature eller Nat Geo Wild.
Rätt skönt när man kan se lite äldre filmer och nån annan får bestämma vad som ska ses.
Får jag själv välja i ett jävla bibliotek så slutar det med att jag aldrig ser nåt...

Edit: Rätt kul att dem flesta som svarar här inte ser eller äger TV
Är det ett socialt privilegium att inte se eller äga traditionell TV?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Nej, slutade titta på sedvanliga tv-kanaler för mer än 10 år sedan. Köpte en tv enbart för sambons skull och för att koppla in datorn i den för att se på film vid behov.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag kollar på nyheterna på SVT och om det är någon sport jag vill se, sen blir det mycket kunskapskanalen och Axess som har bra dokumentärer. Händer att jag spelar in nåt program från reklamkanalerna också för att kunna spola förbi reklamen. Telia har ju så att man kan se programmen som sänds via deras play i x-antal dagar efter att de sänts, där kan man också spola förbi reklamen, men kollar aldrig reklamkanaler live så att säga.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Har kört kabel-TV sedan år 1987 och gör det än idag dagligen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Bortsett från kanalerna via svt-play appen så nej.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kollar nyheter på morgonen

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Bildexpert

Nej. Jag har aldrig gjort en kanalsökning på en TV jag själv ägt ens en gång.

Permalänk
Medlem

inte haft tvn inkopplad på sändningsnät sedan jag flyttade hemifrån för 13 år sedan bara streamat eller spelat på tvn

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nej, antennkabeln blev uppäten av robotdammsugaren så jag tog det som ett tecken att jag troligen inte ska titta på TV.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det var väldigt länge sedan, inte haft någon TV-box inkopplad sedan ~2012 eller så.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nej, inte alls, bara streaming.

Permalänk
Medlem

Kunskapskanalen. Bästa tänkbara linjärTv. Vissa kvällar kan vara rent fantastiska.

Permalänk
Medlem

Brukar visa grabben detta med kanaler när vi bor på hotell. Han blir lika förbannad varje gång och undrar vad det är för något. Man kan ju inte ens pausa.

Permalänk
Medlem

Tittar sedan många år mest på direktsänd linjär-TV, även om det slinker inte n film lite då och då, men det är mest för att TV ingår i hyran, jag skulle inte frivilligt ge en krona för linjär-TV.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.