Sjukt irriterande "app- och webbläsarkontroll"

Permalänk

Sjukt irriterande "app- och webbläsarkontroll"

Ja, jag kan inte begripa. I mitt "notifikationshörn" har jag ständigt en blänkare som skickar mig till "säkerhetsöverblick" och pekar på "app- och webbläsarkontroll". När jag väl klickar på "granska" står det bara "Skyddshistorik" och "Inga senaste åtgärder". Jag kan mao inte göra ett smack. Lik förbannat blir jag aldrig av med den där j*vla blänkaren i hörnet....

Permalänk
Medlem

Gå in i Inställningar på Windows Security, Notifications och sedan avaktivera "Informational notifications"? Mitt Windows är på engelska så vet inte exakt vad allt heter på svenska. Eller bara avaktivera Windows Security ikonen från att visas i System Tray via Windows inställningar, under Taskbar, Other system tray icons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoeLester:

Ja, jag kan inte begripa. I mitt "notifikationshörn" har jag ständigt en blänkare som skickar mig till "säkerhetsöverblick" och pekar på "app- och webbläsarkontroll". När jag väl klickar på "granska" står det bara "Skyddshistorik" och "Inga senaste åtgärder". Jag kan mao inte göra ett smack. Lik förbannat blir jag aldrig av med den där j*vla blänkaren i hörnet....

Gå in i inställningarna, sen in i "System", och sen till nåt som förmodligen heter ungefär "Notifieringar & xxx" eller "Notiser & xxx" eller "Meddelanden & xxx". Jag har systemet på engelska så jag gissar här. Bör vara tredje uppifrån efter bildskärm och ljud.
Läs igenom de olika programmen, tjänsterna och systemen som skickar meddelanden där, och stäng av de du inte vill se. Jag har själv allt avstängt, för jag hatar meddelanden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Gå in i inställningarna, sen in i "System", och sen till nåt som förmodligen heter ungefär "Notifieringar & xxx" eller "Notiser & xxx" eller "Meddelanden & xxx". Jag har systemet på engelska så jag gissar här. Bör vara tredje uppifrån efter bildskärm och ljud.
Läs igenom de olika programmen, tjänsterna och systemen som skickar meddelanden där, och stäng av de du inte vill se. Jag har själv allt avstängt, för jag hatar meddelanden.

Det hjälpte tyvärr inte...har gått igenom ALLA inställningar jag kunnat hitta... blir komplett vithårig snart.

Permalänk

Varje gång jag klickar på aviseringen kommer jag till "app- och webbläsarkontroll" som har en gul triangel på sig. När jag då klickar på "granska" kommer en ruta, utan nåt jag kan klicka på, där det står "Skyddshistorik" följt av "Inga senaste åtgärder". Men jag blir inte av med den j*vla gula triangeln/aviseringen.