Utvecklat spel som främjar/utmanar tangentbordsförmåga

Permalänk
Medlem
Skrivet av gazok:

Gjorde både sprite sheets och bytte format till webp, fick ner storlek med ca 80-90%. Tack för din feedback.

Snyggt!

Permalänk
Medlem

En sak som hade varit nice att se. % på rättstavning eller träffsäkerhet (vad man nu vil kalla det)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

En sak som hade varit nice att se. % på rättstavning eller träffsäkerhet (vad man nu vil kalla det)

Accuracy! Fixar!

Man kanske ska få sitt score*accuracy som highscore..
100% = 1,
50% = 0.5,
etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av gazok:

Accuracy! Fixar!

Man kanske ska få sitt score*accuracy som highscore..
100% = 1,
50% = 0.5,
etc

Det är en idé ja. Frågan är om det ska vara så stor påverkan på poäng. Vet inte vilket som är bäst. kanske inte spelar någon roll i slutändan, då det är self-improvement och inte en tävling.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Det är en idé ja. Frågan är om det ska vara så stor påverkan på poäng. Vet inte vilket som är bäst. kanske inte spelar någon roll i slutändan, då det är self-improvement och inte en tävling.

tänker iallafall visa en real-time accuracy meter på skärmen! tack för din feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av gazok:

tänker iallafall visa en real-time accuracy meter på skärmen! tack för din feedback

No worries! Kollade runt på tangentbords-skrivning för några veckor sedan till min syster som klagade på att hon skrev långsamt. Detta kan vara en grej hon kanske fastnar för. Får se om jag kommer något mer som kan vara bra att ha i ett sådant syfte

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

No worries! Kollade runt på tangentbords-skrivning för några veckor sedan till min syster som klagade på att hon skrev långsamt. Detta kan vara en grej hon kanske fastnar för. Får se om jag kommer något mer som kan vara bra att ha i ett sådant syfte

Fixat

Permalänk
Medlem

Gjort en hel del uppdateringar!