Spotify Wrapped 2022 – vad lyssnade ni på mest i år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

<Uppladdad bildlänk> lyssnar mycket

14,5 timmar varje dag hela året? Galet!
Jag tyckte mina 30000 var mycket

Permalänk

Gott och blandat haha

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem

Kan skilja väldigt mycket bland musiken mellan åren
Detta året har varit ett lungt år

Permalänk
Medlem

Såhär såg det ut för mig i år:

Det blev dock ca en månad mindre lyssnande än vanligt då jag provade på tidal, men rätt representativt ändå

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

<Uppladdad bildlänk>
Japp stämmer nog rätt bra, men fan sabbade tydligen listan rätt bra med 4st låtar från avantasia. Samt att de blev toppartist. Körde nog nya albumet för mycket på repeat, samt att syrran alltid vill lira den i bilen.

Ganska bra platta överlag. Kill The Pain Away och The Moonflower Society var med i min top 100 också.

Permalänk
Medlem

Hittade Grand Magus i år som jag lyssnade sönder. Resten är same old.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Årets beskärda del.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Najs med lite dunk!

Haha Hooja på etta

Bra att även söder får lite kultur

Jajemen! Banan Melon Kiwi & Citron gick varm hos sonen, mina favoriter är nog "In i dimman", "Donkey Kong", och "Mer & mer" =D

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Epic High tappade två placeringar sedan förra året.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Inte så förvånande att ha två franska artister i topplistan med tanke på min avatar Weeknd följde med pga började dela Spotify med sambon i år

Permalänk
Medlem

Ca 10k min färre än förra året av nån anledning.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Årets blev lite märklig 😅 Väldigt få timmar jämfört med tidigare år också. Beror delvis på att jag jobbat heltid samt att det blivit mycket Tidal och fysisk media när jag varit hemma. Att "Super Mario 64" ligger högst upp lär vara för att jag hade det som bakgrundsmusik när jag pluggade i våras.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Om man vill ha en lite mer opeppig upplevelse kan ni också testa den här tjänsten: https://pudding.cool/2021/10/judge-my-music/

Permalänk
Medlem

Mindre antalet minuter än vad jag trodde, ärligt talat. Förra året landade jag på 121k minuter

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Hårt och snabbt <3

Permalänk
Medlem

Lite samma som övriga år.
Tyckte detta var lite fint. Rätt in på Tinder 👀
Exploration • Timelessness • Variety • Uniqueness

Permalänk
Bildexpert

Är alldeles för privat med min musikkonsumtion för att lägga upp listor, men jag kom upp i 77,648 minuter. Mest lyssnade artist var David Bowie.

Lyssnar uteslutande vid datorn i sovrummet eller i min studio på jobbet (aldrig vid pendling, resor, promenad etc). Det blir mycket tid vid datorerna…

Permalänk
Medlem

Om ni inte får spons för den här tråden från Spötify så kanske ni skall skippa den helt.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Japp stämmer nog rätt bra, men fan sabbade tydligen listan rätt bra med 4st låtar från avantasia. Samt att de blev toppartist. Körde nog nya albumet för mycket på repeat, samt att syrran alltid vill lira den i bilen.

Det är något fuffens med den där rankingen, jag fick två ståuppartister på min topp 5, och jag vet med säkerhet att jag lyssnade på dem bara 1 gång under hela året och jag hade 40 000 minuter sammanlagt. Helt obegripligt hur de hamnade på topplistan helt enkelt.

Om man vill grotta djupare i det så kan man begära ut rådatat från Spotify och göra egna analyser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Det är något fuffens med den där rankingen, jag fick två ståuppartister på min topp 5, och jag vet med säkerhet att jag lyssnade på dem bara 1 gång under hela året och jag hade 40 000 minuter sammanlagt. Helt obegripligt hur de hamnade på topplistan helt enkelt.

Om man vill grotta djupare i det så kan man begära ut rådatat från Spotify och göra egna analyser.

Min mest spelade låt har jag lyssnat Max 10 gånger på (är inte ens något jag skulle välja frivilligt), men hade visst 170+ plays på den 😂😂 så ja något är lite skumt. Men kan leva med det, då resten av allt ser någorlunda rätt ut!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

Om man vill ha en lite mer opeppig upplevelse kan ni också testa den här tjänsten: https://pudding.cool/2021/10/judge-my-music/

Småroligt.

Michael Jackson är sonen, till 99% i alla fall, annars stämmer det bra.

Permalänk
Medlem

noided

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd

Spotify kör jag inte alls med. Fick någon sammanfattning från YT music men när det klickades bort så kan jag inte hitta tillbaka till den igen. Bravo.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Inga överrraskningar direkt

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

<Uppladdad bildlänk>noided

Så förbannat bra. Såg dem i Stockholm för ett par år sedan. Ett av mina favoritband.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Enviro:

Om man vill ha en lite mer opeppig upplevelse kan ni också testa den här tjänsten: https://pudding.cool/2021/10/judge-my-music/

You say that, men jag tog det här som en komplimang:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Top 0.05 % av de som lyssnat mest på kent i Sverige tydligen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Som förväntat.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk
Medlem