Missa inte nattens spelfest The Game Awards!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Missa inte nattens spelfest The Game Awards!

Idag, eller rättare sagt i natt, är det dags för Goeff Keighley att svida om till finsneakersen för att presentera vinnare samt ha världspremiär för kommande spel. Det handlar förstås om att den stora spelfesten The Game Awards går av stapeln klockan 02:00.

Specifikt vad kvällen kommer erbjuda är för tillfället okänt. Priser kommer förstås delas ut till vinnarna i de olika kategorierna och det ser för tillfället ut som att både Elden Ring och God of War: Ragnarök kommer bli storvinnare, men det råder lite oklarheter vilken av dessa titlar som kammar hem anrika Game of the Year.

Utöver prisutdelning kommer det visas ordentligt med trailers under spelfesten. 40-50 stycken sägs visas och hur många av dessa blir world premiere-trailers återstår att se. En titel som bekräftats dyka upp är Star Wars Jedi: Survivor och det ryktas att bland annat Tekken 8, Elden Ring-expansion samt någon rykande färsk titel från 505 Games med Michael Madsen ska debutera under showen.

Om du är sugen på ett Steam Deck, så får du inte glömma att registrera intresse för att delta i Valves giveaway där en enhet ges bort varje minut. Glöm även inte att du behöver se Game Awards-strömmen via Steam för att ha möjlighet att delta.

Mer information och samtliga nomineringar hittar du på The Game Awards hemsida.

Permalänk

Jäkligt synd de är 0200..

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av martincool:

Jäkligt synd de är 0200..

Har genuint övervägt att sova några timmar och ställa klockan. Men det är inte en jättesoft tid alltså.

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Har genuint övervägt att sova några timmar och ställa klockan. Men det är inte en jättesoft tid alltså.

vet vi när steamen läggs upp ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Håller man sig vaken på julmust och skinkmacka? Ska nog testa ändå, men känns som att man kommer ångra sig imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

vet vi när steamen läggs upp ?

02.00 inatt. vet inte riktigt länken dit för att kolla dock?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

Nej, egentligen vem bryr sig om vilka titlar får utmärkelser?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

02.00 inatt. vet inte riktigt länken dit för att kolla dock?

Inte hittat något heller men märks antar jag. Jag är bara intresserad av steam deck lottningen så blir gå upp slå på de å lägga sig igen. Hoppas man har en deck när man vaknat. Showen i sig kan jag se i efterhand

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Håller man sig vaken på julmust och skinkmacka? Ska nog testa ändå, men känns som att man kommer ångra sig imorgon

Jag har gjort det tidigare år och ångrat mig varje gång, blir detta år också dock, för att det är ju lite kul ändå...

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

02.00 inatt. vet inte riktigt länken dit för att kolla dock?

Du har redan länken i första posen, klippet du ser just nu är just där det kommer sändas. när det gäller steam så brukar det vara under https://steam.tv

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Woopsi
Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

On December 8th when The Game Awards airs, every minute a random name will be drawn from the pool of registrants currently watching the show on Steam.

We will be streaming The Game Awards at https://steam.tv - winner will be announced in chat as each drawing takes place.

Det är vad jag går på kom igen vinn en deck nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Tror det blir https://steam.tv/SteamAwards men det är inte igång än.

Steam Awards är deras egna röstning och har inget med game awards att göra, steam awards har de nominering i november rean samt under winter rean får alla rösta på de högst nominerade, resultatet burkar sändas i slutet av vinter rean.

https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_Awards

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag kan hälsa alla att Call of Duty multiplayer har vunnit alla kategorier! Inget spel har haft bättre singeplayer när det kommer till story eller art direction!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Inte hittat något heller men märks antar jag. Jag är bara intresserad av steam deck lottningen så blir gå upp slå på de å lägga sig igen. Hoppas man har en deck när man vaknat. Showen i sig kan jag se i efterhand

Bara följa Youtube länken som Sweclockers postade, den Youtube länken kommer starta streamen du kommer säkerligen även ha en stream på Twitch.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Bara följa Youtube länken som Sweclockers postade, den Youtube länken kommer starta streamen du kommer säkerligen även ha en stream på Twitch.

I videon längst ner på sidan där man registrerade sig så låter det som att man behöver kolla på streamen via Steam för att vara med i utlottningen. Så antingen via Steamklienten eller steam.tv, förmodar jag.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram mot att höra några ord från Ken och Roberta (Sierra on-Line).

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Bara följa Youtube länken som Sweclockers postade, den Youtube länken kommer starta streamen du kommer säkerligen även ha en stream på Twitch.

Om man vill vara med i utlottningen så var man tvungen se genom steams egna stream

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

funkade ju verkligen ass att se via länken. lyckades efter en massa försök få skiten att spela.

Permalänk
Medlem

Hoppas någon här vinner! Fattar inte att jag känner lite hype för en så liten chans… jag har i alla fall Zeunert att trösta mig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas någon här vinner! Fattar inte att jag känner lite hype för en så liten chans… jag har i alla fall Zeunert att trösta mig med

Om viewer count är något att lita på så har du 1 / 200'000, vilket är bättre odds än vad du kan köpa i din lokala spelbutik.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hoppas någon här vinner! Fattar inte att jag känner lite hype för en så liten chans… jag har i alla fall Zeunert att trösta mig med

Bara scammers med långa nummer som vinner tyvär. Typ användarnamn som 3513498510322.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Bara scammers med långa nummer som vinner tyvär. Typ användarnamn som 3513498510322.

Funkar för oss iaf

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Bara scammers med långa nummer som vinner tyvär. Typ användarnamn som 3513498510322.

Det är inte användarnamn det är steamid's

Permalänk
Medlem

Väldigt lite game-awards för en show som heter "Game awards". Varför är jag ens vaken... Ah just ja. Steam Deck xD
Intressant dock att det har mer eller mindre blivit E3 ersättaren.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Någon Mono vann tydligen en Steam Deck. Osäker på om det var jag.
Lär väl få ett mail om så är fallet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Vad var det där på slutet? Bill Clinton, Orthodox Rabbi?

Bara gått typ 15minuter redan massa memes på twitter.

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Vad var det där på slutet? Bill Clinton, Orthodox Rabbi?

Bara gått typ 15minuter redan massa memes på twitter.

" I want to nominate this award to my reformed orthodox rabbi Bill Clinton " enligt andra på nätet säger han följande.. xD

glömde några ord med =/
Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Kul att Elden Ring fick goty, mycket möjligt att det blir Armored Core 6 nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vad var det där på slutet? Bill Clinton, Orthodox Rabbi?

Bara gått typ 15minuter redan massa memes på twitter.

https://twitter.com/geoffkeighley/status/1601066733564928001?...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4