SweClockers öppnar portarna igen – serverstrul övervunnet

Permalänk
Medlem

Hade iofs varit kul om ni hade frågat ut varje anställd(ett par stycken i varje fall?) som hade behövt försvara sig och motivera varför just hen inte bär skulden till detta avbrott som ni sedan summerat i en artikel. Sen får vi rösta på vem vi anser bär ansvaret för detta avbrott!

"Kreativitet belönas!"

Och att ange någon annan med en bra förklaring är minst lika belönande

Permalänk
Medlem

Man blev ju lite ur balans när sidan var nere, nästan så pass att man missade att tillbaka var felstavat.

Permalänk
Medlem

Sä kert Tåg Station som inte defragglat sinna winchester minnen, typisskt pro blem närr man inte har ful koll på sin data.
Hälsllsningarr
/Dr. N.

Permalänk
Medlem

den här artikeln gjorde min dag!!! så kul

Permalänk
Medlem

Humor, jag märkte aldrig något pga att jag av någon udda anledning inte var in på Swec överhuvudaget under avbrottet.

Skrivet av HoboCop:

Vad hände? Något angrepp på bahnhof?

Inte otroligt, det har varit en smärre storm av angrepp på alla hörn och kanter på sistone. Sura ryssar och annat pack.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag säger inte att det var Ryssland... men det var Ryssland!

Tempus
Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk

Fick skratta gott i alla fall

Perfekt artikel, det var som att se en dokumentärfilm 😂

Permalänk
Medlem

Märkligt vad tomt internet blev när SweC låg nere... saknaden var uppenbar.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Idag håller jag äntligen på att koppla in fibern som jag beställde 2015. Inte ens en halv dags nertid? Jag tror inte ens jag hann blinka innan ni var tillbaka. Jag måste dock erkänna att jag gick till isitdownorjustme redan vi halvtio eller nåt...

bor du granne med mig eller nåt? beställde också fiber 2015 och fick inkopplat i tisdags.

Permalänk
Medlem

Tur det inte drabbade ett företag som är beroende av att vara tillgängligt på Internet för sin verksamhet och att det fanns en hanteringsplan vid ett avbrott så man snabbt var tillbaka och inte var borta en hel arbetsdag pågrund av ett fel hos sin enda leverantör.

Permalänk
Medlem

Många många refresh va det under gårdagen! Härligt att ni är tillbaka!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av kurtis:

Tur det inte drabbade ett företag som är beroende av att vara tillgängligt på Internet för sin verksamhet och att det fanns en hanteringsplan vid ett avbrott så man snabbt var tillbaka och inte var borta en hel arbetsdag pågrund av ett fel hos sin enda leverantör.

Ja, vi borde ju ha våra servrar hos alla så att vi slipper sånt här i framtiden. Det blir billigt och bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ja, vi borde ju ha våra servrar hos alla så att vi slipper sånt här i framtiden. Det blir billigt och bra!

Att ha redundans serverhårdvara hos "alla" lär varken bli billigt eller speciellt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Märkligt vad tomt internet blev när SweC låg nere... saknaden var uppenbar.

Internetaktiviteten i Sverige skönk med 15,4% medan Sweclockers låg nere ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av ELF:

Internetaktiviteten i Sverige skönk med 15,4% medan Sweclockers låg nere ;p

Den mentala hälsan däremot, minst 150 procent. Åtminstone på redaktionen, särskilt vid det här specifika skrivbordet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av suhrim:

bor du granne med mig eller nåt? beställde också fiber 2015 och fick inkopplat i tisdags.

Hehe, började med IP Only som aldrig fick något gjort, sedan kommunalt bolag som äntligen lyckades efter 3 år.
Jag är född i Osby, men bor mycket längre norrut numera, så troligen inte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hehe, började med IP Only som aldrig fick något gjort, sedan kommunalt bolag som äntligen lyckades efter 3 år.
Jag är född i Osby, men bor mycket längre norrut numera, så troligen inte.

Här va det först kommunen (Hässleholm) och sen försökte Zitius (Telia) men det blev inget och nu kom IP-only när de fick stöd av PTS. Kom med efter rätt mycket tjat eftersom min fastighet inte fick stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Kul att skaparen förutsätter att det sker något minst var 99:de dag.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Kul att skaparen förutsätter att det sker något minst var 99:de dag.

Teoretiskt sett kan man ju sätta på fler spikar eller så, men håller med, en kass design

Permalänk
Skrivet av enoch85:

Kul att skaparen förutsätter att det sker något minst var 99:de dag.

Eller var 10:e.

Eller binär räknare — nollor och ettor… 3 dagar?!
: - )