Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja, våra beskyddare tycker att 7 gången är automatiskt förstadagsintyg, 3dje på ett halvår leder till samtal och är man mindre betrodd kan det krävas intyg även därefter. Turligt nog har jag barn så brukar bli sjuk när jag ändå vabbar.

Har haft medarbetare på jobbet som varit typ gröna i ansiktet men inte fått gå hem utan läkarintyg. Bandet måste rulla. Plötsligt har man ett värde.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Ja, våra beskyddare tycker att 7 gången är automatiskt förstadagsintyg, 3dje på ett halvår leder till samtal och är man mindre betrodd kan det krävas intyg även därefter. Turligt nog har jag barn så brukar bli sjuk när jag ändå vabbar.

Har haft medarbetare på jobbet som varit typ gröna i ansiktet men inte fått gå hem utan läkarintyg. Bandet måste rulla. Plötsligt har man ett värde.

Jo, vabb och sjuk har en tendens att sammanfalla. Jag fattar inte riktigt hur det funkar med läkarintyg från första dagen, ska man släpa sig till akuten och sitta och vänta i timmar när man är sjuk liksom? Hur ska man ens få en läkartid på en dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, vabb och sjuk har en tendens att sammanfalla. Jag fattar inte riktigt hur det funkar med läkarintyg från första dagen, ska man släpa sig till akuten och sitta och vänta i timmar när man är sjuk liksom? Hur ska man ens få en läkartid på en dag?

Läkarbesök genom kry-appen funkar nog bra för att få sjukintyg. Går snabbt och smidigt att få hjälp där.

Permalänk
Avstängd

Fan vilket skräp SL-appen är. Rövhattarna klarar inte ens av att uppdatera den att flera tåg är inställda i appen, som visas på skärmen på perrongen.
Sedan så kommer det en pendel som inte ens är listad i appen.

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll riktas till alla dessa koleriker som härjar med en inför att vi närmar oss jul och årsskifte. Samma visa år ut och år in; vad det än må vara - privat eller professionellt. Förr när jag jobbade i London lärde en gentleman mig ett härligt uttryck som jag numera kör stenhårt med. Uttrycket i fråga gör sig bäst med en rejäl dos av brittisk översittarinlevelse när man levererar budskapet.

"Don't make YOUR lack of planning MY problem."

Nu tar vi oss en kall öl och säger trevlig helg!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd

Fyran för vissa(?) butiker.
Skulle köpa en sådan grandiosa xtra allt mini-pizza.. 28 jävla kronor ska de ha för den. Normalpriset är ca 13kr

Permalänk

En sak som slog mig var hur sportsändningar för de stora sporterna (fotboll, hockey etc) ändrats från att vara mer eller mindre riksangelägenheter när det kommer till stora både inhemska cuper, seriespel och internationella mästerskap till att inte längre vara helt lättillgängliga.

match x spelas på tv7. match y kanal 85 och z endast via pay per view eller om du har viasats exxxtreme2 kanalpaket med tilläggspaket "sport ultra+" (dock ej i 4k. vill du ha 4k, då måste du ha 4k champions v.i.p editiontilägget. till tilägget, alltså) osv. Nästan lite komiskt med alla dessa "paket".

Jag följer inget slaviskt men har alltid uppskattat bollsporter på hög nivå och under hela min uppväxt var det inget snack om att inte följa alla mästerskapen i fotboll och hockey (minus de där hittepåmästerskapen som spelas en gång i månaden då såklart). De gick på svt eller tv4 och sen var det bra med det. Enkelt och smidigt och lätt för alla att kolla.

Senaste fotbolls-vm var nog sista gången jag aktivt gjorde en ansträngning för att försöka kolla på Sveriges matcher. Har man inte linjärtv som jag inte har (vem hade fortfarande det för fyra år sedan??) så var det rätt meckigt. Skaffade telias iptv enbart för just att kunna kolla på fotbollsvm och det gick väl bra i sig men hade dem bara kunnat visa den på svt play hade det varit så mkt smidigare. Samma sak med allsvenskan och shl. De inhemska ligorna liksom försvinner också från ens medvetande. Det blir en angenlägenhet för hängivna fans istället som är helt ok att betala 1kkr i månaden bara för att kolla på relevanta mästerskap eller ligor. Eller OS, har inte heller känts så relevant efter att de tog bort det från de stora kanalerna, man liksom tappar sugen på det hela.

Förstår det är pengar som styr men ändå. Om sport överlag blir mindre relevant kanske det slår tillbaka över tid och när detta väl upptäcks (oj vad hände med våra annonsintäkter???) så är det redan för sent. Nya generationer fostras i att kolla på strömmade esportmatcher och annat gratis på tuben och kanske inte ser vitsen med bollsporter överlag och defintivt inte om det är krångligare att se än det som de redan får serverat idag.

Lite spaning där kanske men gött att få ur sig lite småskönt gubbgnäll iaf.

#detvarbättrepågunnarnordalstid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bluetrain:

En sak som slog mig var hur sportsändningar för de stora sporterna (fotboll, hockey etc) ändrats från att vara mer eller mindre riksangelägenheter när det kommer till stora både inhemska cuper, seriespel och internationella mästerskap till att inte längre vara helt lättillgängliga.

Bra.
De borde förbjudas på de vanliga kanalerna och får uppta MAX 2 minuter av 15 minuter nyheter. De som vill se skiten kan gott betala för en egen kanal eller streaming så slipper resten av sverige plågas av att alla normala program flyttas runt och/eller ställs in p.g.a. sporthelvetet.

Permalänk
Skrivet av stgr:

Bra.
De borde förbjudas på de vanliga kanalerna och får uppta MAX 2 minuter av 15 minuter nyheter. De som vill se skiten kan gott betala för en egen kanal eller streaming så slipper resten av sverige plågas av att alla normala program flyttas runt och/eller ställs in p.g.a. sporthelvetet.

haha ookej okej ja men såklart, det finns vinnare här också såklart. Grattis då! Nu vet jag iofs inte vad svt visar i övrigt som är av så bra kvalitet att det skulle bli trångt i tablån med lite mer sport men jag förstår såklart ditt perspektiv om du inte gillar sport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag jobbade nog ungefär halvtid mellan november och midsommar, sjuk och vabb hela tiden

Permalänk
Avstängd

Meh , min zyxel 540 nas börjar bli full, har typ 20GB kvar av 6TB,
Behöver kanske sparka igång den avstängda burken och installera ett bad-system på den, tror den har typ nånstans mellan 4 och 16 TB total lagring, minns inte vilka diskar som sitter i den.

Permalänk
Medlem

Alltså Elgiganten värdelösa hemsida.
Fruktansvärt långsam. Att söka hitta något är ju ett skämt.

Går till outlet ska filtrera på tangentbord. När man väl har hittat kategorin och lyckas markera den.
För av ngn anledning hoppar sidan upp och ner.

Man trycker filtrera. Laddas, laddas och till slut hamnar på alla outlet produkter igen!
Hatar verkligen att vara på deras skit hemsida.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Går till outlet ska filtrera på tangentbord. När man väl har hittat kategorin och lyckas markera den.

Man trycker filtrera. Laddas, laddas och till slut hamnar på alla outlet produkter igen!

Tänkte precis på detta i morse när jag satt och försökte köpa en grej. Den är så kass, tar lång tid att ladda och saker hoppar omkring, och mycket information saknas helt. Dessutom väldigt seg, det är ju inte BF idag liksom, varför går det så trögt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

När de lägger en pizza på bandet då blir det nog annat ljud i skällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

När de lägger en pizza på bandet då blir det nog annat ljud i skällan.

Inte om de jobbar i Grandiosa-fabriken i Vansbro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Inte om de jobbar i Grandiosa-fabriken i Vansbro.

Eller hos en bagare med fyllning i brödet.

Det har hänt! Min farmor jobbade på bageri och bagaren var bakfull en dag...

Permalänk
Medlem

I dag hojtade frun om att katten tagit in en råtta. Katten brukar försvinna ner i källaren med sitt byte så jag ner och kollade. Det var en talgoxe. Den verkade oskadad och flög omkring. Hoppades kunna locka den mot ljuset så jag kunde få upp den och släppa ut den genom fönster eller dörr. Men vi kom inte överens. Inte äger jag någon håv att fånga fåglar med. Lyckades tillverka en håv av örngott, grov järntråd, pinne och maskeringstejp. Fick tag i fågeln och släppte ut den och den flög belåten ifrån mej. Men den glömde tacka för hjälpen för allt besvär jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

I dag hojtade frun om att katten tagit in en råtta. Katten brukar försvinna ner i källaren med sitt byte så jag ner och kollade. Det var en talgoxe. Den verkade oskadad och flög omkring. Hoppades kunna locka den mot ljuset så jag kunde få upp den och släppa ut den genom fönster eller dörr. Men vi kom inte överens. Inte äger jag någon håv att fånga fåglar med. Lyckades tillverka en håv av örngott, grov järntråd, pinne och maskeringstejp. Fick tag i fågeln och släppte ut den och den flög belåten ifrån mej. Men den glömde tacka för hjälpen för allt besvär jag haft.

Värsta MacGyver
Kul du lyckades!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag slutade använda butikernas sökfunktion för många år sedan. Går bara via Prisjakt direkt till rätt produkt. Prisjakt är inte helt perfekta heller men jag orkar inte söka på enskilda butiker.

Permalänk

Skaffade en ps5a till en teknikanalfabet och insåg vad mycket som har förändras.
Jag var mycket aktiv i ps2 vs xbox diskussionerna, där många ps2 anhängare sa att xboxen var för likt en dator, ps2 var bara att spela.

Nu med ps5an. Ja det är inte många spel som är anpassade för teknikanalfabeter. Varenda spel som installeras ska godkänna en massa villkor, skapa konto till det ena och andra stället. När spelet väl igång måste man i vissa spel göra en väldigt massa inställningar om ens gubbe med klädsel, lag etc. Att starta spelet så en massa val.

Jag inser genast att dagens spel generellt inte är anpassade för teknikanalfabeter. De vill ha ha högst samma val som man hade på Nes.
Den som jag fixade konsolen till ville ha grand turismo 7, jag fixade spelet. Och jag inser att han inte kommer klara av att starta spelet efter jag har installerat och konfigurerat det, det är på tok för många val för att starta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skaffade en ps5a till en teknikalfabet och insåg vad mycket som har förändras.
Jag var mycket aktiv i ps2 vs xbox diskussionerna, där många ps2 anhängare sa att xboxen var för likt en dator, ps2 var bara att spela.

Nu med ps5an. Ja det är inte många spel som är anpassade för teknikalfabeter. Varenda spel som installeras ska godkänna en massa villkor, skapa konto till det ena och andra stället. När spelet väl igång måste man i vissa spel göra en väldigt massa inställningar om ens gubbe med klädsel, lag etc. Att starta spelet så en massa val.

Jag inser genast att dagens spel generellt inte är anpassade för teknikalfabeter. De vill ha ha högst samma val som man hade på Nes.
Den som jag fixade konsolen till ville ha grand turismo 7, jag fixade spelet. Och jag inser att han inte kommer klara av att starta spelet efter jag har installerat och konfigurerat det, det är på tok för många val för att starta spelet.

Du menar väl teknikanalfabeter?

Permalänk
Skrivet av serafim:

Du menar väl teknikanalfabeter?

Ja, jag ändrade. Men dagens spel har blivit för krångliga.
Bortsett från de som har svårt att förstå sig på det. Så vill jag själv bara spela. Jag bryr mig inte om att konfigurera det ena och andra.

Permalänk
Medlem

Bortsett från de som har svårt att förstå sig på det. Så vill jag själv bara spela. Jag bryr mig inte om att konfigurera det ena och andra.

Svaret kanske är här?
http://lifeofageekadmin.com/how-to-install-and-play-doom-2-on...

Permalänk
Medlem

Du kanske ska sikta på att köpa spel riktade till barn istället?

Permalänk
Medlem

Jag har så jävla ont i ryggen, nere vid höger ländrygg, strålar mot mage typ, böjer jag mig bakåt känns det som sklettet gnider mot varandra, strålar ibland mot framsida höft???

Fan va trött jag är på skiten alltså!!

Tack och hej, skål på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim88:

Jag har så jävla ont i ryggen, nere vid höger ländrygg, strålar mot mage typ, böjer jag mig bakåt känns det som sklettet gnider mot varandra, strålar ibland mot framsida höft???

Fan va trött jag är på skiten alltså!!

Tack och hej, skål på det!

Diskbråck?

Permalänk

Är det bara jag som hatar klimatet vi har i Sverige? Alltså så jävla kallt i det här landet. Fryser konstant tio månader av tolv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Diskbråck?

Ja någon jävla skit är det iaf, kan ju hoppas att det bara är någon nerv som ligger i kläm, men får söka till kiropraktorn om skiten inte går över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim88:

Ja någon jävla skit är det iaf, kan ju hoppas att det bara är någon nerv som ligger i kläm, men får söka till kiropraktorn om skiten inte går över.

Börja med läkare, kiropraktor kan i värsta fall göra saken värre (inte oftast, men i värsta fall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som hatar klimatet vi har i Sverige? Alltså så jävla kallt i det här landet. Fryser konstant tio månader av tolv.

Nej du är inte ensam och när det väl är varmt så klagar 90% på att det är för varmt... förstår mig inte på människor!

Visa signatur

Amd o Apple