Permalänk

Glansig 1440p 60hz Monitor

Hej. Är så trött på skärmar med matt "anti-glare" hinna, och är ute efter en 24-27 tum 1440p 60hz skärm som skall helst efterlikna min Macbook's Retinaskärm.

Någon som kan länka olika alternativ?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

https://www.computersalg.se/i/6089293/lg-ultrafine-24md4kl-b-... Detta är vad jag lyckades hitta på prisjakt som är glansig men den är 4K. Vill du att skärmen ska efterlikna din macbook när det kommer till färger så får du kalibrera både din macbook och skärmen så de visar samma färger, alternativt mäta av hur din macbook producerar färger och sedan kalibrera skärmen efter det men inte något jag skulle rekommendera om du ska arbeta med färger.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

https://www.computersalg.se/i/6089293/lg-ultrafine-24md4kl-b-... Detta är vad jag lyckades hitta på prisjakt som är glansig men den är 4K. Vill du att skärmen ska efterlikna din macbook när det kommer till färger så får du kalibrera både din macbook och skärmen så de visar samma färger, alternativt mäta av hur din macbook producerar färger och sedan kalibrera skärmen efter det men inte något jag skulle rekommendera om du ska arbeta med färger.

Tack! Färg är inte så viktigt för mig då jag är programmerare. Varför jag nämner Macens Retina är för att det är den enda skärmen jag suttit vid som har glansig skärm. Tycker det är en så stor skillnad i kontrast/skärpa när man skippar "anti-glare".

Permalänk
Bildexpert 📺

Tänk på att mycket av Retina-upplevelsen är en kombination av flera saker med allt från reflexfiltret till den höga upplösningen och hur Mac OS renderar. 1440p på 24-27-tum blir en synlig pixelstruktur som inte märks/är dold på retinaskärmarna. Ifall du är ute efter kvaliteten på den renderade texten sikta på en 4K i 24–28 tum istället.

Annars är detta med reflefiltret typiskt en sådan spec som borde vara en spec som hjälper alla. Men tyvärr är det inte norm att ange typen av reflexfilter eller dess karaktär. Men räkna med att det är ett undantag då den förkrossande majoriteten bildskärmar kommer med matta filter.

Permalänk
Medlem

Får den vara wide?
alienware aw3423dw
Glansig men inte så man ser sig själv. Så sjukt nice
Något större så förlåt men den är så trevlig.