Permalänk
Medlem

Corsair PCI--E kabel sökes

Hej!
Skulle byta till ett 3080 igår och insåg då att jag behöver en till kabel för att kunna driva kortet.

Någon i Örebro som kan tänkas ha en som ligger och skräpar?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är det type 4 på dina andra kablar?
Har 3st efter att jag bytt till custom kabel.

Dock i Södertälje

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är såklart type 3 jag har 😐

Permalänk
Medlem

Borde ha en i garderoben om ingen annan har 🤔

Permalänk
Medlem

Från Corsair’s hemsida:

”Disclaimer: The only difference between Type 3 and Type 4 cables is the pinout of the 24-pin ATX cable; all other cables (SATA, PCIe, etc) are the same.”

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Pratade med Kjell och Company och dom sa att man ska vara försiktig med att mixtra med kablar från olika fabrikat.
Blir lite nojig. Fick låna ett nätagg av en granne med 24 pin men av annat märke. Kanske är säkrast att byta till den istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonJ:

Pratade med Kjell och Company och dom sa att man ska vara försiktig med att mixtra med kablar från olika fabrikat.
Blir lite nojig. Fick låna ett nätagg av en granne med 24 pin men av annat märke. Kanske är säkrast att byta till den istället?

Som jag länkade från Corsair så skiljer sig endast 24 Pin kabeln mellan Type3 och 4. Så har du ett Corsair borde en kabel av samma fabrikat fungera. Men självklart bäst att ha rätt från samma agg.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Följer du denna tabell så är det inga problem:

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility