Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Webhallen felsökning dålig kommunikation.

Permalänk
Medlem

Webhallen felsökning dålig kommunikation.

Jag lämnade in mitt RX 6700XT på felsökningen den 29 december hos Webhallen och då sa personen i "kassan" att det skulle troligtvis redan bli klart dagen efter eller på måndag veckan efter. Nu har har det gått över en vecka och statusen på ärandet han inte ens uppdateras från mottaget en. Mailade dom även i torsdags och är än så länge inte fått någon svar. Jag har även försökt med deras live chatt på deras hemsida men dar kan dom tydligen inte hjälpa mig och anvisar mig till maila i stället. Så hur får man kontakt med specifik Webhallen butik på enklast sätt eftersom dom verkar inte ha något nummer till respektive butik enligt deras support utan bara en mail adress som dom ändå aldrig svarar på.

Något som har upplevt något liknade ? Och hur lång tid dar det egentligen för en felsökning ? Visade även bilder till dom på problemet när jag lämna in kortet så dom vet ju exakt vad de ska testa och vad problemet är för något.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jag lämnade in mitt RX 6700XT på felsökningen den 29 december hos Webhallen och då sa personen i "kassan" att det skulle troligtvis redan bli klart dagen efter eller på måndag veckan efter. Nu har har det gått över en vecka och statusen på ärandet han inte ens uppdateras från mottaget en. Mailade dom även i torsdags och är än så länge inte fått någon svar. Jag har även försökt med deras live chatt på deras hemsida men dar kan dom tydligen inte hjälpa mig och anvisar mig till maila i stället. Så hur får man kontakt med specifik Webhallen butik på enklast sätt eftersom dom verkar inte ha något nummer till respektive butik enligt deras support utan bara en mail adress som dom ändå aldrig svarar på.

Något som har upplevt något liknade ? Och hur lång tid dar det egentligen för en felsökning ? Visade även bilder till dom på problemet när jag lämna in kortet så dom vet ju exakt vad de ska testa och vad problemet är för något.

@webhallen kan ni hjälpa till?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jag lämnade in mitt RX 6700XT på felsökningen den 29 december hos Webhallen och då sa personen i "kassan" att det skulle troligtvis redan bli klart dagen efter eller på måndag veckan efter. Nu har har det gått över en vecka och statusen på ärandet han inte ens uppdateras från mottaget en. Mailade dom även i torsdags och är än så länge inte fått någon svar. Jag har även försökt med deras live chatt på deras hemsida men dar kan dom tydligen inte hjälpa mig och anvisar mig till maila i stället. Så hur får man kontakt med specifik Webhallen butik på enklast sätt eftersom dom verkar inte ha något nummer till respektive butik enligt deras support utan bara en mail adress som dom ändå aldrig svarar på.

Något som har upplevt något liknade ? Och hur lång tid dar det egentligen för en felsökning ? Visade även bilder till dom på problemet när jag lämna in kortet så dom vet ju exakt vad de ska testa och vad problemet är för något.

Får man fråga vad problemet med kortet är? Svart skärm?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Får man fråga vad problemet med kortet är? Svart skärm?

Problemet är att hotspot temperaturen går upp till en bit över 100c så fort börjar spela ett spel och fläktarna går på nästan 100% hela tiden i spel vilket gör kortet extremt högljutt Och efter någon timmes spelande så går temperaturen på hotspoten upp till 110c och stänga spelen bara av. Antar att problemet är kortet blir så pass varmt och enligt AMD så är hotspot gränsen på 110c så antagligen så är det anledningen varför kortet kraschar till desktop då och då. Det kan ju inte vara normalt att korten ska gå upp i dessa temperaturer när fläktarna är inställda på 2550rpm och låter som ett jet flygplan.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Det låter ju som samma problem som dom nya XTX korten har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Det låter ju som samma problem som dom nya XTX korten har.

Japp dock var mitt kort köpt på dagen 6700XT kom ut.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jag lämnade in mitt RX 6700XT på felsökningen den 29 december hos Webhallen och då sa personen i "kassan" att det skulle troligtvis redan bli klart dagen efter eller på måndag veckan efter.
...
Något som har upplevt något liknade ? Och hur lång tid dar det egentligen för en felsökning ?

Med tanke på att ett sådant ärende mellan tummen och pekfingret tar tre veckor (och några bonusdagar tack vare julhelgen) låter det som att du talat med någon som inte hade särskilt bra koll.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd flyttad till konsumenträtt*

Notera att forumet inte är ett alternativ till Webhallens eller någon annan återförsäljares kundtjänst för enskilda fall.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Med tanke på att ett sådant ärende mellan tummen och pekfingret tar tre veckor (och några bonusdagar tack vare julhelgen) låter det som att du talat med någon som inte hade särskilt bra koll.

Hen sa att det ärendet skulle gå fort eftersom att kortet fortfarande hade gsranti kvar vilket betyder att dom felsöker kortet direkt i butik i stället för att sicka det till deras verkstad.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hen sa att det ärendet skulle gå fort eftersom att kortet fortfarande hade gsranti kvar vilket betyder att dom felsöker kortet direkt i butik i stället för att sicka det till deras verkstad.

Även om det nu skulle felsökas i butik är jag rätt säker på att det tar betydligt längre tid än en dag, om de inte råkar ha anställda som står och väntar på att glatt få kasta sig över ärenden som dyker upp
Kortet lämnades alltså in torsdag i mellandagarna (då butikerna fokuserar stenhårt på försäljning då denna tid är helt avgörande för butikernas ekonomi) sedan var fredag halvdag för många som inte jobbar direkt mot kund, sedan nyårsafton (lördag) och nyårsdagen (söndag) och kortet skulle troligen vara klart senast dagen därefter? Som sagt, det låter tyvärr som att personen inte har koll eller hellre lämnar ett positivt än ett ärligt svar.

Hursom, ungefär tre veckor anses vara skälig tid i sammanhanget.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Rimligt ändå att det kan ta lite länge tid en vad som var sagt på grund av de röda dagarna under denna period.

Dock så förstår jag inte varför det aldrig svarar på mailen man sickar som chatt supporten anvisar en till om fråga dom ärendet ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Kortet är nu felsökt och kommer få tillbaks vad jag betelade för inte alls dåligt eftersom det är långt över vad det går för begagnat idag.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO