Dator (Vi försöker igen)

Permalänk
Medlem

Dator (Vi försöker igen)

Okej, förra gången funkade inte min link, så vi testar denna ;).

http://www.datorbutiken.com/se/bcart.php

Vet nästan säkert att denna är en bra dator, men vill veta om det är nån här som haft krångel med nån av komponenterna. Och måste jag köpa nån mer fläkt om jag inte ska överklocka (direkt )? Om ja, vilken är bäst? Är chassiet bra att överklocka med? Tänkte köpa antingen detta eller lanboy, och detta tycker jag var snyggast. Och ja just det. Struntar i det där med dubbla minnen till en början. Ska köpa ett till minne om ett tag, och då blir det ett till 512 mb.

Tacksam för svar.

Permalänk

Ska du ha en dator eller bara några kartonger?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Titta på länken. http://www.datorbutiken.com/se/bcart.php Tror du att en sån länk skulle kunna vara unik för din kundvagn, nej just det.Fel länk igen..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nä. Försök 1 gång till. Du fick bara med Stylesheets den här gången. Ser inte vilken AMD XP du valde.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Okej efter lite försök så tog jag mig till din lista.

Ta 2X256 hellre än 1X512. nForce2 stödjer Dual channel DDR så 2 minnen är snabbare än ett. Och Twinmos-winbond är att föredra före Twinmos original. Annars har jag inget att anmärka på

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

du kan inte länka din kundvagn. Det är cookie baserat så vi kan inte kolal din kundvagn.
Ta en skärmdump och spara filen som antingen png eller jpg och lägg upp den.

Permalänk
Medlem

Ykalon: Jag skrev tidigare att jag skulle köpa 512 mb till när jag får lite mer pengar, så jag får 2 * 512 minne.

Persa: Hur lägger man upp bilder? Kanske inte kollade noga nog, men såg inte nånstans om hur man gör.

Permalänk
Medlem

du måste ha en server att lägga upp bilden på.

Permalänk
Medlem

Spara filen med så stark komprimering att den kommer under 10 kb. Kör med JPEG och gör bilden svartvit och förminska den hårt. Sen kan du bifoga den i ett inlägg i tråden.

Bilden lär dock se ut som om den kommit ur en krossad mobil från 80-talet... men vi får iaf se.

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Hedersmedlem

Eller spara den som PNG och få den under 10k med bibehållen kvalitet.

Edit:

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Varför tar du ett Hightech 9800 Pro när de säljer Hercules (som är bättre) för 3949:- ? Om du inte har tänkt på det så gör det. Precis som nån annan nämnde, ta 2x256 istället för 1x512. Annars ser det väl ut att vara ett hyfsat system...pga av det inte är P4 förstås. Hade det var det med ett ABIT eller ASUS kort av nyare modell och en P4C så hade det varit riktigt fint.