Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Många fiiina kissar i tråden! Trevligt att skrolla här
Har tyvärr ingen katt just nu, men slänger upp två av mina miljoner bilder jag har tagit på min gamla bästis Musse, som efter ett långt o lyckligt liv gick bort i en stroke för några år sen. Han var en väldigt social katt som alltd blev lika glad när jag kom hem o han fick krypa upp i min famn för att få gos eller bara hänga. Första bilden är en favorit som jag har printat stort o hängt på väggen i köket ^^

Permalänk
Medlem

Vår kattlucka har lite problem med att stänga sig ibland. Följande var vad som fann sig i köket imorse när jag steg upp.

Katten som äter tillhör grannen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Vår kattlucka har lite problem med att stänga sig ibland. Följande var vad som fann sig i köket imorse när jag steg upp.

<Uppladdad bildlänk>

Katten som äter tillhör grannen.

Mmm, second breakfast 😸

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Vår kattlucka har lite problem med att stänga sig ibland. Följande var vad som fann sig i köket imorse när jag steg upp.

<Uppladdad bildlänk>

Katten som äter tillhör grannen.

Hade samma fenomen för länge sedan. När grannen släppte ut sin katt kom hon direkt in till mej och kollade matskålen. Min hankatt accepterade det. Kanske för att han fick besök av honkatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Hade samma fenomen för länge sedan. När grannen släppte ut sin katt kom hon direkt in till mej och kollade matskålen. Min hankatt accepterade det. Kanske för att han fick besök av honkatt?

Anvönde universalmedlet WD40 på luckan igår och problemet försvann ögonaböj. Tom idag med minus 22 grader

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Katten som äter tillhör grannen.

Det var ju iallafall inte en räv!

(Tvättbjörn, om det varit det nya landet...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det var ju iallafall inte en räv!

(Tvättbjörn, om det varit det nya landet...)

Roliga är att grannkatten höll på att bli tagen av en räv kvällen innan han besökte vårt kök men klarade sig med blotta livhanken

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd

https://imgur.com/a/XPWFkhC

En riktig sötnos som jag hämtade idag.

Lilla Flisan är precis 12 veckor gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

https://imgur.com/a/XPWFkhC

En riktig sötnos som jag hämtade idag.

Lilla Flisan är precis 12 veckor gammal.

Kul med en liten kisse!

Här är en bild från när vår Lovis bara var en liten lurvig skrutt på 12-13 veckor.

Idag (5 år senare) är hon liite större och väger in på 7 kg, men fortfarande lika lurvig

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Kul med en liten kisse!

Här är en bild från när vår Lovis bara var en liten lurvig skrutt på 12-13 veckor.
<Uppladdad bildlänk>
Idag (5 år senare) är hon liite större och väger in på 7 kg, men fortfarande lika lurvig

Jättefin, vad är det för ras?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Jättefin, vad är det för ras?

Hon är en norsk skogskatt. Jättefina, stora och sociala i allmänhet
Men hon är svår att få bra bilder på, här är en som jag la upp i höstas: #19721171

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Katter liksom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

Katter liksom.

Helt förståeligt beteende, ibland är jag också på det humöret att det verkar gött att krypa in under mattan en stund.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Letade en av kattungar här hemma men fann den ej. Den hade däckat i en av frugans växter haha

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Från omplacering och fräsande i en månad till detta, man blir allt lite rörd...

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

https://i.imgur.com/SzeZdoU.jpg

Från omplacering och fräsande i en månad till detta, man blir allt lite rörd...

Ser nästan ut som den vit(are) katten himlar med ögonen. Typ "Jaja.. vi är vänner nu".

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Ser nästan ut som den vit(are) katten himlar med ögonen. Typ "Jaja.. vi är vänner nu".

Han är väldigt snäll och är nog egentligen inte helt med på det där upplägget haha :).

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Vår kattlucka har lite problem med att stänga sig ibland. Följande var vad som fann sig i köket imorse när jag steg upp.

<Uppladdad bildlänk>

Katten som äter tillhör grannen.

Hur bra funkar kattluckor annars? Har funderat på att skaffa en för att slippa bli väckt då våran ena katt gallskriker när han vill ut och krafsar bort lacken på dörren då han vill in.
Släpper dom igenom kalluft? Svåra att montera på ett snyggt sätt?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hur bra funkar kattluckor annars? Har funderat på att skaffa en för att slippa bli väckt då våran ena katt gallskriker när han vill ut och krafsar bort lacken på dörren då han vill in.
Släpper dom igenom kalluft? Svåra att montera på ett snyggt sätt?

Vi bor i ett riktigt kallhål där tempen kan bottna ut runt minus 35 om vintrarna och fevryari kan stabilt hålla sig på minus 20. Trots det tycker jag inte kattluckan meckar upp innetempen alltför mkt. Självklart är det ett visst svinn i närheten av luckan men den är tätad med list så de har väl gjort vad de kunnat.

Oavsett, att slippa exakt det problemet du beskriver är guld värt och luckan är reggad på chioet i kattens nacke så den släpper bara in henne (förutom då luckan stod öppen o grannkatten kom in men det har jag åtgärdat med några sprut WD40).

Kostade runt 8-900.

Enkel att montera. Följde bara anvisningarna och spgade upp ett hål i altandörren och monterade.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag har ett smalt fönster vid sidan om dörren som går ända ner till golvet. Fönsterglaset ersatte jag med dubbel plast (vad det nu heter) där det var lätt att göra hål för kattgluggen. Fönsterglaset är sparat så det går att återställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>
Vi bor i ett riktigt kallhål där tempen kan bottna ut runt minus 35 om vintrarna och fevryari kan stabilt hålla sig på minus 20. Trots det tycker jag inte kattluckan meckar upp innetempen alltför mkt. Självklart är det ett visst svinn i närheten av luckan men den är tätad med list så de har väl gjort vad de kunnat.

Oavsett, att slippa exakt det problemet du beskriver är guld värt och luckan är reggad på chioet i kattens nacke så den släpper bara in henne (förutom då luckan stod öppen o grannkatten kom in men det har jag åtgärdat med några sprut WD40).

Kostade runt 8-900.

Enkel att montera. Följde bara anvisningarna och spgade upp ett hål i altandörren och monterade.

Det vi brukade göra var att ställa en kartong med en till lucka (kan ju vara en billig) för att det inte skulle bli kallt.
Men ni kanske måste använda dörren

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>
Vi bor i ett riktigt kallhål där tempen kan bottna ut runt minus 35 om vintrarna och fevryari kan stabilt hålla sig på minus 20. Trots det tycker jag inte kattluckan meckar upp innetempen alltför mkt. Självklart är det ett visst svinn i närheten av luckan men den är tätad med list så de har väl gjort vad de kunnat.

Oavsett, att slippa exakt det problemet du beskriver är guld värt och luckan är reggad på chioet i kattens nacke så den släpper bara in henne (förutom då luckan stod öppen o grannkatten kom in men det har jag åtgärdat med några sprut WD40).

Kostade runt 8-900.

Enkel att montera. Följde bara anvisningarna och spgade upp ett hål i altandörren och monterade.

Läste snett först, tyckte det stod att grannkatten fick smaka WD40 😂

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Det vi brukade göra var att ställa en kartong med en till lucka (kan ju vara en billig) för att det inte skulle bli kallt.
Men ni kanske måste använda dörren

Det var ju iofs en smart lösning men jo, dörren används dagligen

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Läste snett först, tyckte det stod att grannkatten fick smaka WD40 😂

Menar... är ju rätt evil men inte SÅ evil

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Det va en trevlig tråd detta med, jag får posta ett par härliga bilder på vara katter

Vi jobbar på en lite mer diskret diet just nu på ett par.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast

omg jag kommer få fläskläpp.

Jag å katten leker tage, han väljer å hoppa över soffan till sängen.
Jag väljer att gömma mig på golvet mellan soffan å sängen.

Vi krockar i luften, katthuvud rakt in i min mun… båda två sprang allt vi kunde xD
Best night ever xD

Permalänk
Medlem

Det börjar bli trångt för Rolf mellan skärm och tangentbord. Han har dock en lösning på problemet. Det är bara att sparka ner tangentbordet med baktassarna. Som en bonus höll Torsten på att få det i huvudet senast.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.