Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Utforskaren i Windows 11 får nytt utseende

Permalänk
Sötast

Oh by the way. du ska inte köpa [Office 365]?Inte alls? [Onedrive klär dig...]
Om ni tar family pack så blir det ännu billigare för er som kunder!

Fanns en anledning till att ms inte brydde sig mer om privatpersoner kopierade deras OS ändå. Vinsten fanns alltid på företagen.

Men lyckas de forcera folk att betala för fina 365 för alltid så blir det enorm klirr i kistan.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag DirectoryOpus

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd

Så för att sammanfatta tråden:

För mig funkar Windows 11 bra i alla fall. Det har inte påverkat min produktivitet på jobbet nämnvärt, förutom integrationen med Teams som underlättar alla online-möten. Annars är det ju inga större skillnader, speciellt inte för oss som använder tangentbordet där det passar istället för att fjanta runt med musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det explorer behöver för att bli användbar är dual-pane view och möjligheten att få se storleken på mappar. Storleken på mappar må låta rätt random, men ack vad guld värt det är så fort man vants sig vid det från Directory Opus. Även möjligheten att gå upp ur mappar genom att dubbelklicka på nåt tomt ställe i fönstret är också väldigt smutt, men inte alls lika stor dealbreakar som avsaknade av dual-pane o mappstorlek.

Håller helt med!

Istället har man tagit steget "åt andra hållet" med flikar, vilket jag tycker är helt oanvändbart. Jag öppnar i nuläget två utforskarfönster sida vid sida istället.
Flikar fungerar bättre på webläsare där man bara browsar istället för att flytta filer.
Finns iofs alterntiva utforskare, men antingen så är dom extremt fula (som midnight commander i dos-stil) eller brister på andra punkter fast oftast så är det en halvtaskig "free"-version där pro-versionen är den man vill ha och då står jag ut med att ha windows explorers dubbla fönster öppna i sidled...
Fast nu med eventuell reklam så får man nog se över det hela och hitta en ersättare (eventuellt att betala för om fortfarande "free" är kasst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så för att sammanfatta tråden:
<Uppladdad bildlänk>

För mig funkar Windows 11 bra i alla fall. Det har inte påverkat min produktivitet på jobbet nämnvärt, förutom integrationen med Teams som underlättar alla online-möten. Annars är det ju inga större skillnader, speciellt inte för oss som använder tangentbordet där det passar istället för att fjanta runt med musen.

Det är en sak att skälla på molnet i allmänhet. Det gör i alla fall inte jag.
Jag kör molnet nästan fullt ut men med Google och i Windows 11(Som mestadels är klart bättre än Windows 10)!
Men att integrera molnet i en utforskare och bara göra det mot Microsofts tjänster är något helt annat.
För oss som tex har Google som molntjänst så gör det här bara allt absolut sämre.
Jag ser till att ta bort allt som har med microsofts tjänster att göra i Windows och använder bara ett lokalt konto.
Det är tvärtom mindre grumpy än det mer "Grandpa Simpsonaktiga" i att bara köra Microsofts defaulttjänster (och dessutom använda Edge som webläsare).