Anmäl dig till Roborock Challenge!

Razer naga -hotkeys slutar att funka randomly

Permalänk
Medlem

Razer naga -hotkeys slutar att funka randomly

Jag har en Razer Naga Trinity.

För cirka 4 veckor sedan började några hotkeys att helt plötsligt sluta fungera, oavsett vad jag gjorde för att lösa det. Startade om datorn, ominstallerade Razer mjukvaran och så vidare.

Det är olika hotkeys varje gång. Jag märker det bara när jag spelar WoW eftersom jag inte använder hotkeysen annars.
Jag vet inte hur jag ska felsöka. Jag vet inte om det är musen eller något annat som spökar. Det känns lite sådära att köpa en ny mus om det visar sig vara något annat problem.

Men det brukar lösa sig själv efter någon dag för att komma tillbaka några dagar senare.

Har ni haft samma problem eller har några förslag på felsökning?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Du kan kontrollera dessa alternativ för att söka efter problem:
1. Uppdatera musens drivrutin[Programvara], från inställningarna för drivrutinen.
2. Kontrollera din spelinställning, inställningar för snabbknappar med mera.
3. Kontrollera med annan mus om du har någon, om annan mus fungerar så är det bekräftat att det är musen som har problemet.

Razer naga trinity är min favorit. Jag föredrar alltid att köpa enheter med rätt garanti och äkta leverantörer.