Variabel kundservice!

Permalänk
Medlem

Variabel kundservice!

Jag köpte ett RTX 4080 och då hade Webhallen en kampanj, öppet köp till 10 januari..

jag pratade med Daniel på Webhallens kundservice och han var otroligt hjälpsam.. han sa att fram till den 10 januari kan jag fundera på om jag vill behålla mitt 4080 eller byta det mot ett 4090 eller bara rent ångra köpet.

När jag ringer Webhallen den 9 januari så är det otroligt svårt att få tag i någon som faktiskt kan stanna i samtalet, jag försökte 3 gånger men jag blev "frånkopplad".. jag har aldrig blivit det tidigare så min tanke är naturligtvis att det handlar om vad mitt samtal handlar om..

I vilket fall så skriver jag ett mail till Webhallen och gör klart att jag vill ha en retursedel till min GPU då dom har prissänkt den från 19990kr till 18590kr och att jag vill ångra mitt köp, skicka tillbaka min GPU för att sedan köpa den eller ett RTX 4090 istället.. detta hade jag redan sagt på telefon vid tidigare kontakt.

Jag har fått 0 återkoppling från Webhallen.. jag har inte fått någon retursedel.. alltså! Jag har gjort vad jag kan och vad jag skall.. Jag är otroligt besviken!

Tråd flyttad till konsumenträtt. // MOD
Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HiGrip:

Jag köpte ett RTX 4080 och då hade Webhallen en kampanj, öppet köp till 10 januari..

jag pratade med Daniel på Webhallens kundservice och han var otroligt hjälpsam.. han sa att fram till den 10 januari kan jag fundera på om jag vill behålla mitt 4080 eller byta det mot ett 4090 eller bara rent ångra köpet.

När jag ringer Webhallen den 9 januari så är det otroligt svårt att få tag i någon som faktiskt kan stanna i samtalet, jag försökte 3 gånger men jag blev "frånkopplad".. jag har aldrig blivit det tidigare så min tanke är naturligtvis att det handlar om vad mitt samtal handlar om..

I vilket fall så skriver jag ett mail till Webhallen och gör klart att jag vill ha en retursedel till min GPU då dom har prissänkt den från 19990kr till 18590kr och att jag vill ångra mitt köp, skicka tillbaka min GPU för att sedan köpa den eller ett RTX 4090 istället.. detta hade jag redan sagt på telefon vid tidigare kontakt.

Jag har fått 0 återkoppling från Webhallen.. jag har inte fått någon retursedel.. alltså! Jag har gjort vad jag kan och vad jag skall.. Jag är otroligt besviken!

Om du har varit tydlig med att du vill ångra ditt köp inom 14 dagar från köpet så får de lösa det.
Har du försökt nå företaget efter detta initiala mail?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Jag köpte ett RTX 4080 och då hade Webhallen en kampanj, öppet köp till 10 januari..

jag pratade med Daniel på Webhallens kundservice och han var otroligt hjälpsam.. han sa att fram till den 10 januari kan jag fundera på om jag vill behålla mitt 4080 eller byta det mot ett 4090 eller bara rent ångra köpet.

När jag ringer Webhallen den 9 januari så är det otroligt svårt att få tag i någon som faktiskt kan stanna i samtalet, jag försökte 3 gånger men jag blev "frånkopplad".. jag har aldrig blivit det tidigare så min tanke är naturligtvis att det handlar om vad mitt samtal handlar om..

I vilket fall så skriver jag ett mail till Webhallen och gör klart att jag vill ha en retursedel till min GPU då dom har prissänkt den från 19990kr till 18590kr och att jag vill ångra mitt köp, skicka tillbaka min GPU för att sedan köpa den eller ett RTX 4090 istället.. detta hade jag redan sagt på telefon vid tidigare kontakt.

Jag har fått 0 återkoppling från Webhallen.. jag har inte fått någon retursedel.. alltså! Jag har gjort vad jag kan och vad jag skall.. Jag är otroligt besviken!

Varför skulle du få en retursedel? Hos Webhallen står du själv för kostnaden för att returnera en vara.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Sötast
Skrivet av jnsson:

Varför skulle du få en retursedel? Hos Webhallen står du själv för kostnaden för att returnera en vara.

Det är ju lite av ett tomt argument då just retursedeldelen nog är det minsta problemet i texten han beskriver.
Oavsett, bara för sakens skull så kan jag informera om att webhallen definitivt erbjuder retursedlar... Bara att fråga om det.

Permalänk
Skrivet av HiGrip:

Jag köpte ett RTX 4080 och då hade Webhallen en kampanj, öppet köp till 10 januari..

jag pratade med Daniel på Webhallens kundservice och han var otroligt hjälpsam.. han sa att fram till den 10 januari kan jag fundera på om jag vill behålla mitt 4080 eller byta det mot ett 4090 eller bara rent ångra köpet.

När jag ringer Webhallen den 9 januari så är det otroligt svårt att få tag i någon som faktiskt kan stanna i samtalet, jag försökte 3 gånger men jag blev "frånkopplad".. jag har aldrig blivit det tidigare så min tanke är naturligtvis att det handlar om vad mitt samtal handlar om..

I vilket fall så skriver jag ett mail till Webhallen och gör klart att jag vill ha en retursedel till min GPU då dom har prissänkt den från 19990kr till 18590kr och att jag vill ångra mitt köp, skicka tillbaka min GPU för att sedan köpa den eller ett RTX 4090 istället.. detta hade jag redan sagt på telefon vid tidigare kontakt.

Jag har fått 0 återkoppling från Webhallen.. jag har inte fått någon retursedel.. alltså! Jag har gjort vad jag kan och vad jag skall.. Jag är otroligt besviken!

Webhallen är snabba med att skicka varor, men om du behöver komma i kontakt med deras kundservice gällande ett problem så kan du glömma med att få varken hjälp eller några råd. Har slutat helt att handla där efter att jag behövde hjälp en gång av de. Det är när det krisar som man får se hur bra ett företag fungerar och allt man har hört om de stämde tyvärr. Har tom varnat tillverkaren och berättat hur de behandlar kunder som köper deras produkter.

Jag har flera gånger behövt att ta något med Inet och varje gång har de varit proffsiga från sin sida. Svarar snabbt och hjälper till.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det är ju lite av ett tomt argument då just retursedeldelen nog är det minsta problemet i texten han beskriver.
Oavsett, bara för sakens skull så kan jag informera om att webhallen definitivt erbjuder retursedlar... Bara att fråga om det.

Vad klassar du som retursedel? För det står följande hos Webhallen "Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Webhallen oskadad." Källa: https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Kan också säga att jag inte haft några problem med Webhallens service vad jag kan minnas. Däremot har jag gått till en butik vid serviceärenden o inte via telefon/chatt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Sötast
Skrivet av jnsson:

Vad klassar du som retursedel? För det står följande hos Webhallen "Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Webhallen oskadad." Källa: https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Kan också säga att jag inte haft några problem med Webhallens service vad jag kan minnas. Däremot har jag gått till en butik vid serviceärenden o inte via telefon/chatt

Det är en retursedel. Huruvida frakten är något kund står för är ju baserat på typ av ärende och företagets good will.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Varför skulle du få en retursedel? Hos Webhallen står du själv för kostnaden för att returnera en vara.

Det är oftast bättre att företaget kör ut en retursedel än att man själva ska krångla med dåliga privatpriser, man skickar (enligt butiken) på ”fel” sätt o dyl. Det hindrar ingalunda butiken från att dra av kostnaden för returfrakten om de inte ha gratis returer.

Permalänk
Medlem

Webhallen erbjuder retursedlar mot betalning. Så han har gjort helt rätt att kontakta dom inom 14 dagar. Så nu är det väl bara invänta svar, samt retursedel, som sedan sätts upp som en order.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Webhallen erbjuder retursedlar mot betalning. Så han har gjort helt rätt att kontakta dom inom 14 dagar. Så nu är det väl bara invänta svar, samt retursedel, som sedan sätts upp som en order.

Det visste jag inte ens om, de har inte skrivit något om det på deras hemsida

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig