Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Är det bara hos mig youtube appen till shield ha blivit extremt seg?? Segt att gå upp/ner i spellistor, ibland hoppa den över en rad i min lista då man dubbel trycker upp eller ner.

Eller testa smartnexttube... youtube blev användbart igen...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Hallå !

Har haft lite problem med min Shield den senaste tiden. 3 appar som strular. Netflix och Hbo Tappar kontakten och stänger av vad jag tittar på sen räcker det att trycka på play igen så funkar det ett tag.

Använder också smartiptv och där blir bilden svart i 2-3 sekunder och även ljudet försvinner sen startar det upp av sig själv igen. detta händer ca 2-3 ggr i timmen. Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironi81:

Hallå !

Har haft lite problem med min Shield den senaste tiden. 3 appar som strular. Netflix och Hbo Tappar kontakten och stänger av vad jag tittar på sen räcker det att trycka på play igen så funkar det ett tag.

Använder också smartiptv och där blir bilden svart i 2-3 sekunder och även ljudet försvinner sen startar det upp av sig själv igen. detta händer ca 2-3 ggr i timmen. Någon annan som har samma problem?

Har inte det problemet, men det kan ju kanske beror på fult minne eller liknande 🤔.
Tästa att dubbel klicka på ring på kontrollen och stäng alla appar som går i bakgrunden.
Du kan även tästar att starta om schelden (meny-starta om)
Och sist ominstallera appar och eller schelden om det fortfarande krånglar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har inte det problemet, men det kan ju kanske beror på fult minne eller liknande 🤔.
Tästa att dubbel klicka på ring på kontrollen och stäng alla appar som går i bakgrunden.
Du kan även tästar att starta om schelden (meny-starta om)
Och sist ominstallera appar och eller schelden om det fortfarande krånglar.

Har testat allt utom att ominstallera apparna. Men det känns märkligt att man ska behöva göra det

Visa signatur

CPU: Intel Core 980 i7 Hexa Processor i7-970GPU: Gigabyte Radeon HD 6970 2GB GDDR5
RAM: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Moderkort: Gigabyte G1.Guerrilla, Socket-1366
Burk: Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart Hdd Western Digital VelociRaptor® 600GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironi81:

Har testat allt utom att ominstallera apparna. Men det känns märkligt att man ska behöva göra det

Okej
Ja jo 🤔
Kolla om det har något med behörighet eller varme att göra. Men det känns lika långsökt igentligen.
Tyvärr har jag inga mer eller bättre förslag än det just nu 🙁

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironi81:

Har testat allt utom att ominstallera apparna. Men det känns märkligt att man ska behöva göra det

Tömt cache? Det kan avhjälpa.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan bekräfta att Allenteappen fungerar på Shield?

Det är en make it or break it när det gäller om jag skall skaffa en eller inte.

Sorry om det här är min första post. Jag har varit medlem på Sweclockers förut men jag har glömt mina inloggningsuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frpe82:

Är det någon som kan bekräfta att Allenteappen fungerar på Shield?

Det är en make it or break it när det gäller om jag skall skaffa en eller inte.

Sorry om det här är min första post. Jag har varit medlem på Sweclockers förut men jag har glömt mina inloggningsuppgifter.

Finns en beta på den officiella store:en i vart fall, men jag har inte Allente så jag kan inte svara på hur den fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Finns en beta på den officiella store:en i vart fall, men jag har inte Allente så jag kan inte svara på hur den fungerar.
<Uppladdad bildlänk>

Tackar så mycket för svaret 🙂

Fattar inte varför det ska vara så svårt för dessa bolagen att stödja streaming på alla Androidenheter.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att alla tjänster som jag har via Allente fungerar ypperligt på Shielden (Pro). Jag har förutom Allente-appen, CMore, Viaplay, samt HBO.

Allenteappen har fått lite hicka ibland och går inte till rätt tidsangivelse när man spolar i live-TV. Och ibland skippar den programmet man tittar på och startar nästa. Då får man spola tillbaka igen.

Allenteappen är i och för sig inte helt färdig för AndroidTV, men det skulle ju inte skada att göra så den är identisk med den som finns till mobilen eller plattan. Jag tycker man skulle kunna få välja mellan "vanlig" Androidapp eller AndroidTV som installation.

Annars är jag nöjd. Shielden är ju så mycket snabbare än Allentes egna boxar, samt de flesta andra AndroidTV-stickor.

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frpe82:

Tänkte bara säga att alla tjänster som jag har via Allente fungerar ypperligt på Shielden (Pro). Jag har förutom Allente-appen, CMore, Viaplay, samt HBO.

Allenteappen har fått lite hicka ibland och går inte till rätt tidsangivelse när man spolar i live-TV. Och ibland skippar den programmet man tittar på och startar nästa. Då får man spola tillbaka igen.

Allenteappen är i och för sig inte helt färdig för AndroidTV, men det skulle ju inte skada att göra så den är identisk med den som finns till mobilen eller plattan. Jag tycker man skulle kunna få välja mellan "vanlig" Androidapp eller AndroidTV som installation.

Annars är jag nöjd. Shielden är ju så mycket snabbare än Allentes egna boxar, samt de flesta andra AndroidTV-stickor.

Du kan ju alltid installera vanliga android appen .apk, men då den inte är gjord för TV kan den vara lite omständig att använda med fjärrkontroll. Alternativet kan vara att använda Nvidia appen på telefonen som fjärrkontroll. Men om buggarna i Allente beta inte är alltför störande så skulle jag hålla mig till den appen och hoppas på en snar uppdatering.

Permalänk
Medlem

Vad hände med uppdateringen som skulle ta bort stream play? Jag har det än och boxen och mina drivrutiner på datorn är uppdaterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Vad hände med uppdateringen som skulle ta bort stream play? Jag har det än och boxen och mina drivrutiner på datorn är uppdaterade.

Tror inte nvidia gav något datum för när/om de skulle plocka bort GameStream från drivrutinen, dvs. serverfunktionen. För mig funkar det också bra men använder Moonlight som klient och inte nvidia-appen. Om/när Gamestream slutar fungera så kan man ist gå över till Sunshine (server) och Moonlight (klient). Sunshine har tydligen gjort stora framsteg sedan nvidias annonserade avveckling av Gamestream men har inte provat själv, fortsätter med Gamestream tills det slutar funka.

Permalänk
Medlem

Vilken tredjeparts-launcher är det som gäller nu? Har blivit rejält less på reklamen i stock-launchern. Fördel om denna launcher ersätter den vanliga så sömlöst som möjligt, dvs så att hemknappen tar en dit och inte till stock

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Vilken tredjeparts-launcher är det som gäller nu? Har blivit rejält less på reklamen i stock-launchern. Fördel om denna launcher ersätter den vanliga så sömlöst som möjligt, dvs så att hemknappen tar en dit och inte till stock

Funkar bra, har kört med denna drygt ett år nu utan problem.
https://play.google.com/store/apps/details?id=me.efesser.flau...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Funkar bra, har kört med denna drygt ett år nu utan problem.
https://play.google.com/store/apps/details?id=me.efesser.flau...

Tack, testar den

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Tror inte nvidia gav något datum för när/om de skulle plocka bort GameStream från drivrutinen, dvs. serverfunktionen. För mig funkar det också bra men använder Moonlight som klient och inte nvidia-appen. Om/när Gamestream slutar fungera så kan man ist gå över till Sunshine (server) och Moonlight (klient). Sunshine har tydligen gjort stora framsteg sedan nvidias annonserade avveckling av Gamestream men har inte provat själv, fortsätter med Gamestream tills det slutar funka.

Dom gav ett slutdatum.
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5436/~/ga...

Nu använder jag inte denna funktionen längre så jag borrade hål i golvet istället och drog 10m hdmi kabel istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Vilken tredjeparts-launcher är det som gäller nu? Har blivit rejält less på reklamen i stock-launchern. Fördel om denna launcher ersätter den vanliga så sömlöst som möjligt, dvs så att hemknappen tar en dit och inte till stock

tvQuickActions, gör att man istället för en launcher får snabbmenyer. Jag har satt homeknappen för att få upp en liten docka där nere med massa appar, o knappen till höger om den (på min Firestick-fjärris) tar upp en snabbmeny där jag kan trycka påmittknappen på fjärrisen för Spotify, vänster för att öppna Kodi, upp för Youtube, höger för Netflix o ner för FX File Browser. Går även att ställa in så man gör en grej när man dubbetrycker på hem-knappen eller håller in den nån sekund.
Mycket snabbt o smidigt, o så pass att jag bara ser min homescreen förutom när jag precis startat om Shielden. Kör dock annars ATV Launcher sen innan somjag gjort mycket cleanare än default, men spelar ju dock mindre roll nu när jag aldrig ser den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

Dom gav ett slutdatum.
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5436/~/ga...

Nu använder jag inte denna funktionen längre så jag borrade hål i golvet istället och drog 10m hdmi kabel istället

Dom nämner som sagt inte något om drivrutinen (servern), endast appen (klienten). Mycket möjligt att de redan plockat bort Gamestream i GeForce Experience om man ominstallerar men för mig funkar det för tillfället iaf. Om man ändå gör en fresh install så är det nog lika bra att köra med Sunshine ändå.

Permalänk
Medlem

Finns det på nåt tal om när en ny version släpps eller ska man skaffa det som finns idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Finns det på nåt tal om när en ny version släpps eller ska man skaffa det som finns idag?

finns inga rykten om någon ny på gång.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kan man använda trådlös mus och tangentbord för och navigera och skriva i t.ex YouTube och Plex osv? Finns det något krav på mus och tangentbord?

Sen undrar jag om HDR material funkar att visa via YouTube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Kan man använda trådlös mus och tangentbord för och navigera och skriva i t.ex YouTube och Plex osv? Finns det något krav på mus och tangentbord?

Sen undrar jag om HDR material funkar att visa via YouTube?

ja går använda möss och tangentbord med alla Android enheter.

HDR i YouTube fungerar inte med Shield, använd TV inbyggda om möjligt.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Hallå:
Precis hämtat ut min Nvidia Shield pro
Och jag ska installera den imorgon efter jag jobbat färdigt . Och den ska gå genom min förstärkare som både stödjer Dolby Atmos och Dolby Vision mm
Är det något jag ska tänka på ang inställningar
Någon annan som kör via förstärkare och kan ge lite tips ang inställningar .
Eller är det bara och plugga in och köra ?
Mvh peter

Permalänk
Medlem

Måste man ha ett Google konto för och ladda ner appar med denna spelare? Är det speciella i innehållet av appar som är just för Shield eller bara som vanligt med Google Play butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Måste man ha ett Google konto för och ladda ner appar med denna spelare? Är det speciella i innehållet av appar som är just för Shield eller bara som vanligt med Google Play butiken?

ja om du vill ladda ner från play butiken, det är vanliga Android TV appar, men går sideloada alla möjliga apk filer.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja om du vill ladda ner från play butiken, det är vanliga Android TV appar, men går sideloada alla möjliga apk filer.

Ok tack då vet jag.

Permalänk

Ni som kör Nvidia Shield direkt in i förstärkare
Är det någon inställning man ska tänkar på då ?
Får inte något ljud bara bild ?
Titta på inställningar för ljud och det står ju på auto vilka ljud forma den ska ta.
Kopplat Nvidia Shield till port"media player" och sen går det en hdmi till tv från port hdmi "out"
Blir fan inte klok på detta .

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Ni som kör Nvidia Shield direkt in i förstärkare
Är det någon inställning man ska tänkar på då ?
Får inte något ljud bara bild ?
Titta på inställningar för ljud och det står ju på auto vilka ljud forma den ska ta.
Kopplat Nvidia Shield till port"media player" och sen går det en hdmi till tv från port hdmi "out"
Blir fan inte klok på detta .

Volume control:
CEC - ON
HDMI fixed volume - ON
allt annat OFF

Systemljud: OFF (slipp klickljud)

Avancerade ljudinställningar:
Audio output: HDMI
Dolby audio processing - ON
Välj format: Välj allt manuellt
allt annat normalt sett OFF

HDMI-CEC Enable: ON

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Ni som kör Nvidia Shield direkt in i förstärkare
Är det någon inställning man ska tänkar på då ?
Får inte något ljud bara bild ?
Titta på inställningar för ljud och det står ju på auto vilka ljud forma den ska ta.
Kopplat Nvidia Shield till port"media player" och sen går det en hdmi till tv från port hdmi "out"
Blir fan inte klok på detta .

Har du fortfarande kvar din philips TV? Där du själv/en av Hifiklubbens personal konstaterade att Denon å philips inte funkar ihop via eARC, så hjälper det inte att köpa en Nvidia Shield, problemet kvarstår mellan Denon recviern å philips TV:n via eARC.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.