Permalänk
Medlem

Lurkade i början innan jag till slut reggade ett konto. Sedan lurkade jag med reggat konto. Och nu fnyser jag mest åt ungdomen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Den gamla goda tiden då det fanns tillverkare av CPU-kylare som hette GlobalWIN och Alpha. CPU-fläktar på 60-70 mm som snurrade i över 4000 RPM ansågs inte vara något problem.

EDIT:
Och detta var på den tiden då man byggde sin fläktkontroller av komponenter från Elfa. Runda IDE-kablar gjorde man själv med hjälp av en mattkniv och eltejp, samt att plexiglaskit fick man importera från USA.

Kommer ihåg när jag var yngre körde jag med nån Coolermaster CPU fläkt som snurrade typ 4000 rpm och sov ju typ 1½ meter bort och datorn snurrade 24/7, no problem!

Hittade recension t.o.m! https://www.overclockersclub.com/reviews/xdreamheatinkreview/

Upp till 4800 rpm / 46 dB på 80 mm fläkt xD

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Har bara varit medlem sen 2007, och läsare sedan 2005, så vet inte om jag klassas som veteran. De är nog nått andra får bedöma.
Själv anser jag att de är en hatt som bara dom som varit med närmare 20 år får stoltsera med.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Varit medlem sedan 2010. Det är lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Och samma BF1942-avatar har du alltid haft. Bilderna blir en del av användarnas identitet efter ett tag.

Jo sen SweC och FZ dagens "moderna" forum drog igång har jag haft den

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Medlem sen 2008-08-11. Satan vad tiden går!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Detta konto har jag haft sen 2006

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr! Faktiskt! Och jag har fortfarande datorn i sign. kvar! Bara nytt passivt nätagg som lagts till. Tyckte överklockning förlorade charmen efter "Barton" perioden när det började bli standard med "automatisk överklocking" på alla moderkort.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Höll på mkt back in the days, peltier kylning mm, swiftech vattenblock, det va grejer det!

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem

Firar 20 år som medlem i november. Skriver inte så mycket längre helt enkelt för att jag tycker hårdvara har blivit så mycket tråkigare. Med det menar jag att mycket är automatiserat och informationsutbytet medlemmar emellan är mindre.
Allt var inte bättre förr, men det var definitivt roligare 😉
Sen är det väl lite så att utvecklingen går så sakta framåt så det är sällan man känner wow när något nytt kommer. Även om det blivit lite bättre med den saken så är det ju i närheten av den procentuella progressionen vi hade förr.

Läser mest nyheter idag för att se om något kul är på gång 😊

Permalänk
Medlem

Jag har lurkat här sedan 2009. Det här blir mitt 11:e inlägg sedan jag blev medlem.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är mest fantastisk att forumet överlevt och är aktivt än idag, det är inte många forum som jag var aktiv på för 20år sedan som existerar idag. Swec och svenska elektronikforumet är de enda som jag använde då som fortfarande är aktiva

Permalänk
Medlem

🙋‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Och samma BF1942-avatar har du alltid haft. Bilderna blir en del av användarnas identitet efter ett tag.

Jag vet inte vad du pratar om

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Blev medlem oktober 2003 så får väl motvilligt erkänna mig som veteran Var läsare ett par år innan jag tog steget och registrerade mig.

Permalänk

Varit medlem sedan 2004. Lurkade innan jag gjorde ett konto. Har inte varit aktiv senaste åren dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Den är för alltid satt till före juli 2003. Nybörjare!

phew, då klarar man sig undan som veteran då.

Permalänk
Medlem

Började hänga på sweclockers redan när sidan startade 99, men skapade inget konto förrän jag behövde hjälp med min dell dimension 8400 och krånglande drivrutiner haha https://www.sweclockers.com/forum/trad/520792-x850xt-pa-dell-...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Över 20år registrerad, har för det mesta läst nyheterna, och ibland en liten fundering på forumet

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag var aktiv på forumet men läser ändå nyheterna de flesta veckor.
Idag är det 20 år sedan jag registrerade kontot så jag loggar in och bjussar på en kommentar.

Permalänk
Medlem

Jag har varit med längre än denna version av forumet har existerat. Registrerade mig först 1998, tror jag.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

På äldre dagar har jag blivit väldigt bekväm av mig, men minns tillbaka på tiden i högstadiet då en kunde spendera mer av fritiden på att latja runt med datorn till föräldrarnas stora förtret. Fick tag på en skiva med Windows NT 4.0 Server som jag givetvis installerade på min mors dator. Problemet var bara att jag inte hade något s/n. Vi hade på den här tiden ingen internetuppkoppling hemma. Vid ett skolbesök på stadshuset såg jag en dator i foajén som var låst till någon informationssida. Lyckades komma ut från kiosk-läget och gick in på en av många s/n-sidor på den tiden. Skrev ner alla numer jag fick tag på och kunde sen installera NT på datorn. Det tog inte många dagar så blev jag leds och provade något nytt. Förmodligen installation av Red Hat eller Mandrake.

Minns fortfarande tillbaka på tiden med Gentoo och alla optimeringar som jag försökte göra vid kompileringarna. Förmodligen hade jag sparat tid om jag bara låtit bli och istället kört med default. På den tiden var det riktigt kul att genomföra felsökningar, försöka lösa paket som inte var kompatibla med varandra.
Fick tidigt upp ett intresse för programmering och skrev QBasic-kod från en bok jag lånat på biblioteket. Känslan av att se något som jag själv skapat komma upp på skärmen kan jag ännu idag minnas.

På den tiden hängde jag mycket på IRC och Undernet-nätverket. I staden jag bodde umgicks väldigt många på en gemensam kanal. När vi fick bredband hem var det riktigt skoj att kunna vara inloggad och i efterhand följa vad som hänt under dagen. Har till och med kvar gamla chattloggar från 00-talet som jag ibland läster igenom tillsammans med skämskudden.

När jag flyttade hemifrån och insåg att jag kunde byta fritid mot pengar blev det väldigt mycket arbete istället och IT-intresset falnade lite. Kom in på en utbildning vid ett universitet med ett rikt studentliv och började genast engagera mig inom IT-lösningar igen. Studierna gick sisådär, men jag hade riktigt kul och bitvis svettigt som ansvarig för infrastrukturen till 50 hyresgäster samt studentnationen med expeditionen. Kan än idag minnas hur vi i IT-utskottet vid större arbeten kunde jobba på hela nätter till tidig morgon för att sedan kämpa på under dagens föreläsningar.

Numera går väldigt mycket av livet till att söka glädjen i vardagen. Kan fortfarande få en kick när någon IT-lösning hemma fungerar som jag tänkt, men tiden till optimeringar och utvecklingar finns inte längre. För mig har IT-strukturen hemma gått från att vara något jag som ungdom tyckte var roligt och lärorikt att experimentera på till något jag bara vill ska fungera.

Köpte en iBook på mitten av 00-talet och lämnade successivt GNU/Linux till förmån för MacOS/Darwin i takt med att jag blev bekvämare och började prioritera min tid annorlunda.
När jag skriver dessa rader kan jag dock höra hur min TrueNAS-server låter så ett visst intresse finns kvar.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Hedersmedlem

Fortfarande bitter att min beställning blev avbeställd/annullerad för att boken var helt slut.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Jag har varit med längre än denna version av forumet har existerat. Registrerade mig först 1998, tror jag.

Det var skickligt, eftersom sweclockers grundades 1999

Permalänk
Medlem

2002 här...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyllbert:

Det var skickligt, eftersom sweclockers grundades 1999

Nu får kanske Edin eller någon annan gammal räv rätta, men det fanns ju om jag inte minns helt galet ett forum innan sajten "SweClockers" fanns. Oklart om den startades 1998 eller 1999 dock.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

2007 här

Permalänk
Medlem

Jag registrerade kontot Feb 2010
(jag hade ett tidigare från 2009 som jag hade glömt användarnamnet på och lösenordet)

Första tråden var för att fråga om rekommendationen utav speltjänsten Steam. Eftersom att Call of Duty: Modern Warfare 2 hade lanserats på Steam för första gången och jag var ju van att spela på skiva och förstod inte hur digitaliserade tjänster fungerade.

Första tråd.

Dock så var man inte så bra på stavning, förklaringar, punkter, kommatecken och etc....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

hm, fan är vi veteraner nu? jag trodde bara jag var gammal

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det var skickligt, eftersom sweclockers grundades 1999

Jag är en väldigt skicklig kille.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com