[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Alright, Witch Queen alltså. Försökt komma in i spelet senaste veckan eller så, efter över ett års uppehåll. Inte lätt - delvis för att ~75 % av all min gear hade gått igenom sunset. Ska se om jag kan få snurr på det igen nu.

Det är tbh en av utmaningarna med Destiny 2, att har man en för lång paus är det så himla svårt att komma igång igen. Nya valutor, system, uppgraderingar, ny vapen-meta, ny ability-meta, nya personer, uppdrag, nytt GUI...

Skippade beyond light i stort och att komma igång igen är som du säger en smula mycket, nästan för mycket.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tellus82:

Skippade beyond light i stort och att komma igång igen är som du säger en smula mycket, nästan för mycket.

Jag tror att jag får ta det bit för bit. Skönt att allt blev boostat till 1350 i alla fall, låg hopplöst bakom innan.

Sist jag spelad fanns liksom... planeter. Och Forges.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av emilakered:

Alright, Witch Queen alltså. Försökt komma in i spelet senaste veckan eller så, efter över ett års uppehåll. Inte lätt - delvis för att ~75 % av all min gear hade gått igenom sunset. Ska se om jag kan få snurr på det igen nu.

Det är tbh en av utmaningarna med Destiny 2, att har man en för lång paus är det så himla svårt att komma igång igen. Nya valutor, system, uppgraderingar, ny vapen-meta, ny ability-meta, nya personer, uppdrag, nytt GUI...

Kör kampanjen på Legndary!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag har inte lirat sedan Beyond Light släpptes. Spelade nog bara kampanjen då innan jag gav upp.
Men har börjat nu igen med Witch Queen.
Känner mig dock väldigt förvirrad på alla system. Speciellt det som hör till själva gubben.
Varje subclass verkar inte ha sånna där fragment/aspects heller?

Någon som har tips om en bra guide för att lära sig?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ronz:

Jag har inte lirat sedan Beyond Light släpptes. Spelade nog bara kampanjen då innan jag gav upp.
Men har börjat nu igen med Witch Queen.
Känner mig dock väldigt förvirrad på alla system. Speciellt det som hör till själva gubben.
Varje subclass verkar inte ha sånna där fragment/aspects heller?

Någon som har tips om en bra guide för att lära sig?

De håller på att ta en subclass i taget till det nya systemet med fragments. I Witch Queeen är det void, senare i år konverteras solar och arc också.

Men angående att komma in igen så skulle jag säga:
Kör kampanjen på legendary, inget annat. Dels för att det är en fantastisk spelupplevelse men också för att man får grymt bra/många rewards.

När du är klar: börja utforka throne world i lugn och ro. Fokusera på att göra alla quests som verkar vara direkt relaterade till witch queen. (Dvs låter de generiska eller tar upp begrepp som inte ingått i witch queen kampanjen: skippa dem tills vidare).

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

De håller på att ta en subclass i taget till det nya systemet med fragments. I Witch Queeen är det void, senare i år konverteras solar och arc också.

Men angående att komma in igen så skulle jag säga:
Kör kampanjen på legendary, inget annat. Dels för att det är en fantastisk spelupplevelse men också för att man får grymt bra/många rewards.

När du är klar: börja utforka throne world i lugn och ro. Fokusera på att göra alla quests som verkar vara direkt relaterade till witch queen. (Dvs låter de generiska eller tar upp begrepp som inte ingått i witch queen kampanjen: skippa dem tills vidare).

Jag tog normal mode först och hade stora problem med typ 5e uppdraget
Har jag för låg "gearscore" kanske? Började med 1350.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ronz:

Jag tog normal mode först och hade stora problem med typ 5e uppdraget
Har jag för låg "gearscore" kanske? Började med 1350.

Legendary är cappat så högre gearscore spelar inte roll där

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Legendary är cappat så högre gearscore spelar inte roll där

Då ska jag prova!
Men visst går det att spela om på Legendary senare? Om det är för svårt nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ronz:

Då ska jag prova!
Men visst går det att spela om på Legendary senare? Om det är för svårt nu.

Absolut!

Spelade du själv eller i grupp? Just nu skalar det så att det blir betydligt svårare i grupp.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Absolut!

Spelade du själv eller i grupp? Just nu skalar det så att det blir betydligt svårare i grupp.

Helt ensam!
Det var ett par fiender som i princip oneshottade mig i det senaste uppdraget jag gjorde, på normal läget.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är nån sugen på att joina en klan så letar vi nya spelare. De flesta har fått fullt upp med irl och barn osv.

Vi är en liten klan som spelar det mesta. Raider blir för det mesta på helger när vi kan få ihop folk.
Ålder är mellan 25-50+ så alla är välkomna.
Nybörjare eller erfaren spelar ingen roll, lär gärna nya spelare och hjälper till, började själv för 1½år sedan så vet att det är oerhört rörigt i början

Hör av er här eller på discord: Jthoor#2991

Permalänk
Medlem

Fick ett störigt problem med spelet och jag är tydligen inte ensam om det.
Det vägrade komma förbi startskärmen. Musiken spelar som vanligt men spelet har låst sig.

Sökte på det och provade alla tips jag kunde hitta och det var rätt många. Tog sin tid.
Inget hjälpte fören jag satte destiny2.exe och destiny2launcher.exe till Administrator.
Då funkade det igen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Började spela med denna och ja jivlar, den är BRA

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Viktigt för er som spelar på Stadia.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

https://www.bungie.net/7/en/News/Article/season-20-legacy-foc...

Stora nyheter inför säsong 20 för de som inte har läst på något om Lightfall.

Permalänk
Medlem

Tänker eventuellt testa Destiny 2 och se.

Bara nyfiken. OM jag gillar det finns dlc´s att köpa som bundle eller är det en och en som gäller?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tänker eventuellt testa Destiny 2 och se.

Bara nyfiken. OM jag gillar det finns dlc´s att köpa som bundle eller är det en och en som gäller?

Ingen bundle just nu såvitt jag vet, däremot är det ju dags för ny DLC om ett
par veckor och grundspelet i sig är ju gratis - så jag skulle säga att börja med
att spela det som Free och se om du gillar det över huvud taget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Ingen bundle just nu såvitt jag vet, däremot är det ju dags för ny DLC om ett
par veckor och grundspelet i sig är ju gratis - så jag skulle säga att börja med
att spela det som Free och se om du gillar det över huvud taget

Hade dock rekommenderat att man även köper Witch Queen DLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Hade dock rekommenderat att man även köper Witch Queen DLC

Den är billig nu, det stämmer! Men är det inte roligare att fokusera på Lightfall?

Permalänk
Medlem

Ingen ide att köpa WQ nu. 1,5 vecka kvar typ
Lightfall kan man köpa nu och WQ senare om/när det blir rea.

Runt 1000 lappen för LF och årspass.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Den är billig nu, det stämmer! Men är det inte roligare att fokusera på Lightfall?

Man kan inte missa ut på WQ storyn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Man kan inte missa ut på WQ storyn...

Jo det kan man om spelet är helt nytt för en.
Gotta ner sig i storyn kan man göra sen.
Provar man spela free och tycker det är kul så är Lightfall det självklara köpet.

WQ kommer finnar kvar och säljas billigt igen.

Btw.. om ni inte spelat Destiny 2 och vill veta storyn så finns allt på youtube.
Allt från lore och cut scenes till in game play.
Så ta en titt. Det är även en god idé att kolla hur dom olika klasserna skiljer sig.

Själv kör jag enbart solar Warlock. För den är BÄST 😘
Kastar healing och granater oftare än politiker ljuger.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Slänger in en helt skamlös förfrågan om någon har en klan med plats över ?
Lirat med ett gäng kompisar till en kompis till en kompis från USA ( -_- ) men
det är alltid ett jävla meck att få ihop en fungerande tid som funkar för alla..

Skulle säga att jag är Solo Casual, gillar inte direkt PvP utöver det jag "måste"
för Pinnacles men raidar gärna - även om jag av naturliga skäl inte gjort det så mycket,
kör Nightfalls, grindar seasonal content för Titles; I stort sett allt PvE alltså

Tack för mig !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Slänger in en helt skamlös förfrågan om någon har en klan med plats över ?
Lirat med ett gäng kompisar till en kompis till en kompis från USA ( -_- ) men
det är alltid ett jävla meck att få ihop en fungerande tid som funkar för alla..

Skulle säga att jag är Solo Casual, gillar inte direkt PvP utöver det jag "måste"
för Pinnacles men raidar gärna - även om jag av naturliga skäl inte gjort det så mycket,
kör Nightfalls, grindar seasonal content för Titles; I stort sett allt PvE alltså

Tack för mig !

Tjo!
Vi är en liten klan som söker medlemmar.
Bra sammanhållning och högt i tak.
Mest pve och en hel del raids.
Lär upp på det vi kan.
Välkommen att joina.
Oftast sitter vi i discord
Singing Oracle

https://discord.gg/B7N4gRER

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk

@Litecore

Vi har också en klan med hängivna spelare (enbart svenska). Lite av en low nu men lär ändras i och med Lightfall. Länkar discord nedan. Du kan självklart skicka pm också ifall det är något du undrar över!

https://discord.gg/NeHbr8V

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

För den som vill prova på Destiny 2 är kampanjen The Witch Queen gratis att spela i helgen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu är Lightfall släppt! Hur många satt uppe bara lite för länge igår kväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Nu är Lightfall släppt! Hur många satt uppe bara lite för länge igår kväll?

Haft ett långdraget projekt att uppgradera lite hårdvara och byta chassi,
och hjälp vad det tog längre tid att fixa än jag någonsin hade hoppats!

Kl 21 igår började jag ladda ner uppdateringen i Steam för DLCn ^^
Hann spela igenom första delen av kampanjen på legendary och sen
fastnade jag i att åka runt med sparrow och kolla in allt nytt, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Haft ett långdraget projekt att uppgradera lite hårdvara och byta chassi,
och hjälp vad det tog längre tid att fixa än jag någonsin hade hoppats!

Kl 21 igår började jag ladda ner uppdateringen i Steam för DLCn ^^
Hann spela igenom första delen av kampanjen på legendary och sen
fastnade jag i att åka runt med sparrow och kolla in allt nytt, haha!

Spelade genom ett par missions i kampanjen igår med en vän, och en eller två Battlegrounds: EDZ. Idag har det varit fokus på Crucible (competitive, här kör vi så det ryker). Ikväll blir det nog kampanjfokus igen.

Trivs med det so far, men nya mods-systemet är alldeles förenklat och i princip alla mods har blivit skit.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har sett många klaga på storyn i expansionen. Men precis lika illa är ju silver-surfer-fortnite-gubbarna i sig.
#notmydestiny

Visa signatur

240p är livet