Philips gör OLED-skärm med färgglad ljusshow

Permalänk
Medlem
Skrivet av independent20:

Man kan ganska enkelt bygga sin egen belysning. Har du en TV med WebOS (LG) så kan du med lite trixande köra PicCap direkt på TV:n som ersätter ett capture card som annars behövs. Har du en nyare Samsung TV så har Philips nyligen släppt en svindyr app som gör det samma.

Jisses, det här var helt nytt för mig. TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag såg en Audi TT ombyggd till EPA häromdagen, borde vara något medeltida våldsamt straff på sådana gärningar.

Audi TT är inte ens en riktig Audi, det är en sketen VW Golf med annan kaross 😂👎 Frisörbil...

Permalänk
Medlem

Hade detta varit generation 2 av QD-oled panelerna hade det varit mycket intressant men gissar samma som övriga, alienware, msi och samsung. Alla finns redan sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det är din åsikt.

Det var väl rätt så underförstått att jag inte skrev det som en objektiv sanning kan jag tycka. Brukar annars lägga till det i mina inlägg, att det är min åsikt, så det är så där riktigt övertydligt. Nu missade jag det och så blev någon förstås stött direkt. 🙄

Men! https://www.sweclockers.com/artikel/28702-ambilight-till-tv-r...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Must have RGB everywhere

Permalänk
Medlem

Står mellan något som denna eller LG:s 27-tummare med 240Hz. Är van vid Ultrawide idag och stannar gärna med det men frågan är om det är värt att gå ned till 27" för att få 240Hz eller om man ska nöja sig med 175Hz.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det nice då, med bakgrundsbelysning? Hur blir tv-tittandet bättre?

Permalänk
Medlem

Mitt krav är 240hz vid nästa skärm köp, vet dock inte om jag vill ha ultrawide eller en 4k, lutar åt en 4k skärm.
Sedan vill jag inte ha konstiga problem då dessa skärmar brukar kosta ganska mkt pengar!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

"Peak luminance of 400 cd/m2"
Samma som "true black"

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille90:

Audi TT är inte ens en riktig Audi, det är en sketen VW Golf med annan kaross 😂👎 Frisörbil...

Alla VAG bilar är ju samma skrot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Är det nice då, med bakgrundsbelysning? Hur blir tv-tittandet bättre?

Jag tycker det är väldigt behagligt. Det är egentligen inget man tänker på under dagligt tittande, men nog förbättrar det stämningen en del och ser tufft ut. Att kontrasten mellan skärmyta och omgivningen minskar är också mycket tacksamt för synergonomin så det är säkert minst lika bra på en datorskärm!

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det var väl rätt så underförstått att jag inte skrev det som en objektiv sanning kan jag tycka. Brukar annars lägga till det i mina inlägg, att det är min åsikt, så det är så där riktigt övertydligt. Nu missade jag det och så blev någon förstås stött direkt. 🙄

Men! https://www.sweclockers.com/artikel/28702-ambilight-till-tv-r...

Du ska inte låta dig färgas av artiklar - Lev med en ett tag så ska du se att vi får över dig till den mörka sidan.

Den där stora skaran som glatt kan leva med nästan vad för tv som helst, även om de inte vill erkänna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Alla VAG bilar är ju samma skrot

Från 97 och framåt ja 😂

Permalänk
Medlem

Philips är luriga, dom gör oftast produkter som är till 80% helt suveräna och 20% hål i huvudet. Väldigt sällan dom lyckas hela vägen, iaf med skärmar och tv apparater. Är alltid något. Så rekommenderar att invänta recensioner på denna innan köp.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Mitt krav är 240hz vid nästa skärm köp, vet dock inte om jag vill ha ultrawide eller en 4k, lutar åt en 4k skärm.
Sedan vill jag inte ha konstiga problem då dessa skärmar brukar kosta ganska mkt pengar!

Vill du ha konstiga problem om skärmen är billigare då?

Annars gillar jag att den är vit och klättrade upp på listan över skärmar jag villhöver tillsammans med AW3423DWF.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredag:

"Peak luminance of 400 cd/m2"
Samma som "true black"

HDR400, menar du?
Den stora skillnaden är ju dock i kontrasten, där det oftast handlar om typ 1000:1 för IPS och praktiskt taget oändlig för OLED/"true black".

Eftersom den sannolikt har samma panel som Alienware-skärmen som klarar strax över 1000 nits som mest så skulle jag räkna med att denna inte har några problem att nå snarlika siffror för highlights, däremot så klarar den (som alla andra OLEDs över några få tum) inte det på några större ytor.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Alla VAG bilar är ju samma skrot

Marty's Golf GTI Mark 7.5 verkar ganska trevlig ändå.

Den nya Golf R Mark 8 som Moog har verkar ganska najs till stor del...
...men känns som de gått för långt med touch grejer.
Bättre med riktiga knappar. Framförallt på ratten.
Men det är väl inte ett specifikt VAG problem.
Många nya bilar tar det hela med touch "knappar" för långt.

Jag skulle kunna tänka mig en ny Golf GTI eller R om jag hade råd med en ny bil.
Men jag tycker att Toyota GR86 är snyggare och hade nog varit tillräckligt praktisk för mig.

Permalänk

Snygg, men det priset! Kostar nästan dubbelt som jag gav för min LG 50" OLED TV ifjol(på rea ifs). Vi har ju svinbilliga telefoner med OLED så varför är det så svårt att få till nån 22-24" skärm för 3000-4000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSIV:

Tänk om det faktiskt var en OLED, istället för ett Quantum-Dot marketing knep. Smaklöst av Samsung.

Fast QD-OLED är OLED fast bättre... Tror du blandar ihop det med QLED.

Permalänk
Medlem

Ambilight är bra, då ser jag att grannen är arbetslös för hans TV är på dygnet runt.. man kan gå upp kl 0400 och se han från andra sidan gatan spelandes nått spel.

Kl 08 är han fortfarande igång.

Ibland är tvn av typ mellan 15-21.

Permalänk
Medlem

Jo jag är fullt medveten om att det är en LCD panel i dom, justerade bara QLED förkortningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jo jag är fullt medveten om att det är en LCD panel i dom, justerade bara QLED förkortningen

Jag fattar, inget illa menat, ville bara vara tydlig med att QLED är LCD för de som inte visste

Permalänk

Finns ambilight till pc, jag håller på att finjustera mitt, hoppas få ordning på det i helgen