Permalänk
Medlem

Nischad layout av KB för fighting spel

Det är inte ovanligt med fightsticks som brukar sig av switchar i dagsläget men jag tänkte fråga och kolla om någon vet om en ''rakare'' layout typ finns för tangentbord.

För att förtydliga så menar jag något i still av en layout liknande numpad, där tangenterna är rakt över varandra.

Tillgång av röda switchar är ett måste.

Permalänk
Medlem

Är det tangentbord av typen ortholinear du är ute efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Är det tangentbord av typen ortholinear du är ute efter?

Ah precis, men med tillgång till röda switchar.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.com/Koolertron-Single-Handed-Programmable-...

Denna kan vara en kandidat, andra numpads kan vara för små för att bekvämt ha två händer i mellan.

Permalänk
Medlem

verkar inte finnas lokalt vad jag kan se

Permalänk
Medlem

ok jag tror jag hitta guldstandarden

Planck EZ eller preonic, dessvärre mycket slutsålt

Definitivt dyrare men absolut det bästa alternativet med utmärkt tillgång till olika switchar

dessvärre snackar vi om 220$ minimum

Permalänk
Medlem

Köp japanska arkadknappar och bygg en hitbox istället!

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Byggde själv en hitbox med delar från smallcab.net, landade på typ 130 eur, och då byggde jag själva lådan själv.

Permalänk
Medlem

Jag har en hitbox som jag tänkte köpte qanba gravity ks knappar till (just nu ssanwa), men faktumet är att mitt k95 med bruna switchar presterar betydligt bättre i respons.

Jag tror taket för knappar är högre med KB(sidesteps definitivt) så jag vill definitivt utforska.

Har även hunnit kolla på keyboard kits

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

ok jag tror jag hitta guldstandarden

Planck EZ eller preonic, dessvärre mycket slutsålt

Definitivt dyrare men absolut det bästa alternativet med utmärkt tillgång till olika switchar

dessvärre snackar vi om 220$ minimum

Den nya revisionen är på G och finns för pre-order hos drop.com
Finns även liknande custom brädor tillgängligt på eftermarknaden.

Men om du bara ska ha det till fighting-spel så kanske något hos splitkb.com passar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Den nya revisionen är på G och finns för pre-order hos drop.com
Finns även liknande custom brädor tillgängligt på eftermarknaden.

Men om du bara ska ha det till fighting-spel så kanske något hos splitkb.com passar bättre.

Det enda jag är lite skeptiskt över själva ''split'' konceptet kan man låsa ihop dem?

Verkar inte vara ortholinear heller.

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

Det enda jag är lite skeptiskt över själva ''split'' konceptet kan man låsa ihop dem?

Verkar inte vara ortholinear heller.

Jag tänkte att du bara behövde en halva för spelandet.
Och de är column staggered.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag tänkte att du bara behövde en halva för spelandet.
Och de är column staggered.
<Uppladdad bildlänk>https://docs.splitkb.com/hc/article_attachments/360006654560/Kyria_rev1_Printable_Layout_Tester_Letter.png

En halva har för lite utrymme för två händer, behöver tre rader för rörelse och två rader för slagknappar samt minst en rad i mellan för att tummarna inte krockar, helst två i mellan