Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jo det borde väl funka även om det låter omständligt. Kan inte lova men har svårt att se att det inte skulle funka. Kan förstås bli att den bara tänder till senast använda och inte 100 %.
Så efter all den här texten är väl det rätta svaret: Jag har ingen jäkla aning

Min rädsla är att det ses som en konstant long-press. Men isåfall borde den också dimma upp till 100%. Men som du säger, man kanske får testa.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Första paketet med delar till 900an
Svingrullar, styrändsspeglar och lite grejer för att kunna montera dem

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Dammblåsare från Kompletts bonanza igår, nu ska det städas!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Första intrycket är bara Wow!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Precis hemleverad FD Torrent compact. Var dock lite för spontan tror jag. Läste och såg videos om den kommande jobbiga kabeldragningen först efter jag beställt (och inet är ju så jäkla snabba så jag hann inte ändra, och så hade de inte full towern inne ändåså)
Nåja, får se om det stämmer.. Jag har ju hela natten på mig

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Precis hemleverad FD Torrent compact. Var dock lite för spontan tror jag. Läste och såg videos om den kommande jobbiga kabeldragningen först efter jag beställt (och inet är ju så jäkla snabba så jag hann inte ändra, och så hade de inte full towern inne ändåså)
Nåja, får se om det stämmer.. Jag har ju hela natten på mig

<Uppladdad bildlänk>

Oohh byggde datorn till lillebror i detta, fan det var ren helvete. Man behöver de mjuka sladdar från PSU. Då bör det fungera bättre med kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Ett stycke Fyrtur till kontoret.

Inte till allas belåtenhet, en viss skepsis finns

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Dammblåsare från Kompletts bonanza igår, nu ska det städas!

https://i.imgur.com/izvMnTY.jpg

Hur funkar den? Är det något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Hur funkar den? Är det något att ha?

Har den också, och för priset den gick för under Bonanza så är den prisvärd, tror den gick för 599.
Men för vad den kostar nu, 1290 så njaaa.
Då hade jag hellre köpt något annat.
Bra tryck är det iallafall, och smidig att använda.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Hur funkar den? Är det något att ha?

Skrivet av Flutters:

Har den också, och för priset den gick för under Bonanza så är den prisvärd, tror den gick för 599.
Men för vad den kostar nu, 1290 så njaaa.
Då hade jag hellre köpt något annat.
Bra tryck är det iallafall, och smidig att använda.

@Flutters sammanfattar det bra, instämmer i bedömningen.

Har inte hunnit använda den mycket men provat blåsa av lite dammiga ytor. Fungerar bra. Den låter väldigt mycket, instruktionsmanualen anger <80 dB. Jag hade brusreducerande lurar på medans jag testkörde.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Snusfri

Blev en ratt

Samt ett par nya pjucks

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Oohh byggde datorn till lillebror i detta, fan det var ren helvete. Man behöver de mjuka sladdar från PSU. Då bör det fungera bättre med kabeldragning.

Jotack.. Har kämpat i timmar med lådan och kabeldragningen. Nåja, har tagit många pauser för att lugna ner mig. Måste skaffa mjuka sladdar till PSU, helst platta. Den stora strömsladden som följde med bequiets PSU är ju tjockare än ett elefantben till den här jäkla lådan. Glaset ligger ligger i spänn oavsett hur jag gör. Varför i helsike har man glas på baksidan av ett chassi? Jag var som sagt lite för spontan så jag kollade inte upp sånt innan.

Monterade moderkortet med CPU-fläkten och alla sladdar, men kom sen på att jag glömt koppla in CPUs strömförsörjning på moderkortet innan jag monterade den, och där är det trångt. "Men orka!" skrek jag och gav mig faen på att inte behöva riva allt igen. Vem kunde tro att en CPU-fläns var så vass, Men hellre det än att börja om från början

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jotack.. Har kämpat i timmar med lådan och kabeldragningen. Nåja, har tagit många pauser för att lugna ner mig. Måste skaffa mjuka sladdar till PSU, helst platta. Den stora strömsladden som följde med bequiets PSU är ju tjockare än ett elefantben till den här jäkla lådan. Glaset ligger ligger i spänn oavsett hur jag gör. Varför i helsike har man glas på baksidan av ett chassi? Jag var som sagt lite för spontan så jag kollade inte upp sånt innan.

Monterade moderkortet med CPU-fläkten och alla sladdar, men kom sen på att jag glömt koppla in CPUs strömförsörjning på moderkortet innan jag monterade den, och där är det trångt. "Men orka!" skrek jag och gav mig faen på att inte behöva riva allt igen. Vem kunde tro att en CPU-fläns var så vass, Men hellre det än att börja om från början <Uppladdad bildlänk>

En kompis sa till mig en gång att de kan vara väldigt vassa 🙄

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Hakinger:

<Uppladdad bildlänk>

Like the old days när man skruvade med datorer

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jotack.. Har kämpat i timmar med lådan och kabeldragningen. Nåja, har tagit många pauser för att lugna ner mig. Måste skaffa mjuka sladdar till PSU, helst platta. Den stora strömsladden som följde med bequiets PSU är ju tjockare än ett elefantben till den här jäkla lådan. Glaset ligger ligger i spänn oavsett hur jag gör. Varför i helsike har man glas på baksidan av ett chassi? Jag var som sagt lite för spontan så jag kollade inte upp sånt innan.

Monterade moderkortet med CPU-fläkten och alla sladdar, men kom sen på att jag glömt koppla in CPUs strömförsörjning på moderkortet innan jag monterade den, och där är det trångt. "Men orka!" skrek jag och gav mig faen på att inte behöva riva allt igen. Vem kunde tro att en CPU-fläns var så vass, Men hellre det än att börja om från början <Uppladdad bildlänk>

#computerdaredevil 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det vart att uppgradera från mitt 4070Ti då jag störde mig enormt på den fula 16pin adaptern och vill inte köpa nytt nätagg samt att ha i tanken att det kan börja brinna.

Så det vart ett msi 7900 XTX från komplett nu när de har erbjudande.

Riktigt trevligt kort som inte hörs under load som asus 4070Ti kortet kunde göra.

Permalänk
Medlem

Elstödet kom i rättan tid, sista readagen på jula idag och en liten snabbis till dollarstore.

Lampa så man ser när man gör något med motorn. Tråkigt nog tiltar som inte ned men det kunde lätt fixas.

En svets är aldrig fel.

Dollarstore bjuder alltid på något billigt. 20 kr för 3 flaskor medan jula tog 30 kr för en. Godis och en ask som knappt syns med olika typer av packningar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Elstödet kom i rättan tid, sista readagen på jula idag och en liten snabbis till dollarstore.

Lampa så man ser när man gör något med motorn. Tråkigt nog tiltar som inte ned men det kunde lätt fixas.
<Uppladdad bildlänk>

En svets är aldrig fel.
<Uppladdad bildlänk>

Dollarstore bjuder alltid på något billigt. 20 kr för 3 flaskor medan jula tog 30 kr för en. Godis och en ask som knappt syns med olika typer av packningar.
<Uppladdad bildlänk>

Kanske kan borra ett hål på 90 grader, antingen på mitten eller vid lampfästena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske kan borra ett hål på 90 grader, antingen på mitten eller vid lampfästena?

Funderar på någon sådan lösning faktiskt, nu får 2 stripes och en sladdstump duga. kanske var därför den reades ut?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Då min super trogna Kenwood Mikro Kombiugn döde efter 22 års tjänst, letade jag med ljus och lyktar efter en ny ugn, och då blev det en hel vetenskap, vi är ju inte datornördar för ingenting eller hur?

Så det blev en sällsynt Sage 3-in-1 (Breville) Mikro-Air-Fryer-Convection thingy...

Stort display, det gillar vi, här kan vi välja mellan att baka, pizza, pommes, bacon, stek, fisk, kyckling, nuggets, choklad, smör, popcorn och massor av andra grejer, den använder Grill + Mikro + Air Fritösen på ett smart sätt så maten kan bli helt perfekt, bye bye 50 tals ugn-koncept.

Och första försöket på en frusen pizza blev det bästa jag någonsin har sätt med en kombiugn (eller min gamla ugn), och det var även en billig 21,- Sek frusen pizza från Coop:

Om vi jämför med en standard mikro eller kombiugn, så är den ju inte helt billig, ca. 6500,- på netonnet, jag visade pizza bilden för min kompis i Kanada och han blev helt såld så han köpte en med, tur som är för Kanadensaren så säljs den ca. 2000,- billigare i Kanada, ouch!

Efter några dagar med denna, har jag blivit bortskämd, min stackars gamla traditionella ugn med plattor och ugn blir inte använd längre, och jag har fått den lysa idé att det finns inga behov längre för 1950 talets typ. familjeugn som har dominerat oss i årtal, jag tror jag vill komplettera med en extra av denna så jag kan tillaga 2 typer mat samtidig, hej då gammal-ugn-konceptet.

Permalänk
Medlem

Ny matta till musen, och lite nostalgi Blir en gamig helg!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ny matta till musen, och lite nostalgi Blir en gamig helg!
<Uppladdad bildlänk>

När avsaknaden av bokstaven "m" får en helt annan innebörd

Synonymer till gamig:
Girig , Hagalen , Rovgirig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

PostMord i farten ;/

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

PostMord i farten ;/

RIP 😢

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

En nödvändig kabinväska och en onödig ryggsäck.
Men väldigt nöjd med båda, speciellt ryggsäcken faktiskt.
Roligaste köpen jag gjort på år och dagar, är det ett ålderstecken kanske? 🤔

Tumi 19 degree Carry On
Tumi Alpha Bravo Search Ryggsäck

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Ny plånka i färgen umbra

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hur FAN lyckas dom ☹️

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett stycke PS5 och skateskidor

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

Tyckte de va dags att byta ut mitt gamla moderkort så inte det nyaste men en uppgradering och jag är nöjd. Och nu får man ta del av prestandan utav Pci-e 4.0 iallafall

Gigabyte B550I AORUS PRO AX
WD Black SN850X 1TB Gen 4

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Ja ha . Nu får man äta nudlar i 14 dagar.