Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Just bänk-klämmor använder jag så sällan så där har jag inget jätteerfarenhet. Brukar alltid bli att jag föredrar att klämma sakerna på sidan så man kommer åt hela ytan.

Samtidigt är det ju typ inom just detta segment ganska liten skillnad mellan bessey och andra. Men som sagt, var lite lustig. Bessey saker är ju absolut inte dålig tvärt om.

Blir bara så full i skratt när man ser någon "kreatör" som har tvingar för tusentals kronor för att limma ihop några plyfa-bitar. Hahah.

Använder dem rätt flitigt till olika fixturer till justersågen, men även vid metallarbete och liknande där den typen av fasthållning krävs. De är väldigt trevliga!
Och visst är det så, du behöver inte ett gäng Bessey Revo för ett par plywoodbitar... Men du kan!

Nog om det, ska inte kluttra upp tråden med offtopic.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Homepoddar... används till TVn, dolby atmos låter faktiskt heeelt ok med spatial audio trots att det bara är två högtalare. Klart ett riktigt system låter bättre, men detta duger mer än väl för mig och blev snyggare/mer lättmöblerat. (sen är jag fast i kretsloppet med homepod minisar i alla andra rum )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Blev lite inspirerad efter denna artiklen och kommentarsfältet så köpte en IT Dusters CompuCLeaner på Amazon.
Får man se om den är värd 614 kr som jag betalade
Flera i kommentarsfältet verkade nöjda iallafall!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Blev lite inspirerad efter denna artiklen och kommentarsfältet så köpte en IT Dusters CompuCLeaner på Amazon.
Får man se om den är värd 614 kr som jag betalade
Flera i kommentarsfältet verkade nöjda iallafall!
https://i.imgur.com/lvg4Ucr.jpg

riktigt sugen på en sådan, såg webhallen hade ett kit med esd säkra penslar etc...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Sen lite material för att bygga en vägg här hemma. Glömde ta bild men skickar en in the making bild

<Uppladdad bildlänk>

Jag ser att du har en inspektör på plats, bra!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Äh! 3 nya spel till Switchens backlog. Jag har flera dussin spel jag inte ens har startat. Vad håller jag på med?

Snake Pass - 30kr
Tony Hawk - 159kr
WRC9 - 62kr

Ville köpa Civilization VI för 60kr också, men det låg visst redan där i backloggen. Suck.

Permalänk
Medlem

Behövde 32gb RAM hade bara 16gb sedan tidigare... allt är J.K. Rowlings fel*

Fick även med godis😉

(*) - Hogwarts Legacy😅

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Livsnjutare 😎

Testmontering utav kontorets skylt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av tBiorrith:

Äh! 3 nya spel till Switchens backlog. Jag har flera dussin spel jag inte ens har startat. Vad håller jag på med?

Snake Pass - 30kr
Tony Hawk - 159kr
WRC9 - 62kr

Ville köpa Civilization VI för 60kr också, men det låg visst redan där i backloggen. Suck.

https://i.ibb.co/tD7CVVs/IMG-20230218-011039.jpg

Har Nintendo nån rea nu eller vadå?! Det där ju riktigt bra priser !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab S7 FE WiFi med Samsung Book Cover Keyboard. Mycket trevlig platta och fin skärm. Använder den mestadels som light laptop.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Flutters:

Blev lite inspirerad efter denna artiklen och kommentarsfältet så köpte en IT Dusters CompuCLeaner på Amazon.
Får man se om den är värd 614 kr som jag betalade
Flera i kommentarsfältet verkade nöjda iallafall!
https://i.imgur.com/lvg4Ucr.jpg

Vi har Pro-modellen på jobbet, riktigt bra !
Värd varenda krona 👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

riktigt sugen på en sådan, såg webhallen hade ett kit med esd säkra penslar etc...

Riktigt bra tryck i grejerna! Gör rent det mesta utan något som helst bekymmer. Väldigt nöjd

Skrivet av andreas_dock:

Vi har Pro-modellen på jobbet, riktigt bra !
Värd varenda krona 👍🏼

Jo jag är verkligen sjukt nöjd! Riktigt bra tryck i grejerna! Skönt att slippa tänka på att luften ska ta slut som det gör rätt fort i en tryckluft på burk.
Nu kan man ta sin tid med att rengöra datorer och liknande
+ i kanten att den inte tar speciellt mycket plats heller.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ger upp att försöka hitta ett trådlöst HS jag verkligen gillar.
Får bli trådat tills vidare
GSP 600 för en tusenlapp kändes som ett vettigt alternativ.

Beställt en Sound Blaster GC7 som jag hoppas ska funka bra. Har en GSX300 som funkar men är lite klen.
Sound Blaster G6 hade kraft men latensen för sidetone va bedrövlig tyvärr. Svårt att hitta Dac/amp till PS5 med UAC1

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av eFoppa:

Ger upp att försöka hitta ett trådlöst HS jag verkligen gillar.
Får bli trådat tills vidare
GSP 600 för en tusenlapp kändes som ett vettigt alternativ.

https://i.ibb.co/QQQNn3h/D6988-D1-F-FD60-472-D-AD6-C-EABEEC459829.jpg

Beställt en Sound Blaster GC7 som jag hoppas ska funka bra. Har en GSX300 som funkar men är lite klen.
Sound Blaster G6 hade kraft men latensen för sidetone va bedrövlig tyvärr. Svårt att hitta Dac/amp till PS5 med UAC1

Har du provat Microsofts ?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5718551

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Nä inte testat.
De verkar vara prisvärda men tyvärr inget för mig. Dels använder jag bara HS till PS5. Xboxen är inkopplad till TVn (och stereon). Sen går 12-15 tim batteritid och pleather-kuddar bort.
Jag inser att mina krav kanske är för specifika för att hitta ett trådlöst HS i dagsläget. Har kvar GSP370 som ett alternativ när jag kör sim-racing då trådat är jobbigt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Bestämde mig byta ut min Dali 12F, som har jag haft ca ett år. Skaffade mig en Svs sb2000 pro istället
och vilket lyft det blev ljudmässigt, både i film och musik nu. Jag är verkligen helt nöjd 😄

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Bestämde mig byta ut min Dali 12F, som har jag haft ca ett år. Skaffade mig en Svs sb2000 pro istället
och vilket lyft det blev ljudmässigt, både i film och musik nu. Jag är verkligen helt nöjd 😄

Ser att det är lägenhet, vad säger grannarna om subben?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ser att det är lägenhet, vad säger grannarna om subben?

Inte så jätte mycket faktiskt. Har 28 cm tjock betongvägg som dämpar väldigt mycket. Passade även köpa svs gummifötter också. Testade vara inne hos min närmaste granne och höra om det lät något och det var väldigt ljudlöst.

Enda gången mina grannar klagade, vart när jag borrade och satte upp väggfästen för mina surroundhögtalare.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Inte så jätte mycket faktiskt. Har 28 cm tjock betongvägg som dämpar väldigt mycket. Passade även köpa svs gummifötter också. Testade vara inne hos min närmaste granne och höra om det lät något och det var väldigt ljudlöst.

Enda gången mina grannar klagade, vart när jag borrade och satte upp väggfästen för mina surroundhögtalare.

Åh fan! Schysst av dig att kolla så att det var okej för dem med! Sugen på nytt system här hemma, men rädd för basen och att störa nämligen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Åh fan! Schysst av dig att kolla så att det var okej för dem med! Sugen på nytt system här hemma, men rädd för basen och att störa nämligen.

Har en 15" och bor i en äldre lägenhet. Inga klagomål.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Finns en "enkel" lösning om man vill ha bra baskänsla och samtidigt inte störa grannarna, bass shakers / butt kickers. Eller bara ett grymt komplement till basen.

Nästan klar med mitt projekt, dragit alla kablar genom kabellister sticker bara ut där de kopplas in för att kattsäkra installationen

Halvsuddig bild eftersom det är en screenshot från en video, hade ingen bild på bygget.

Fixade typo
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Lite delar till ett nytt skrivbord, då jag tillslut helt ledsnat på hur stökigt det blir när man vill ha fler saker på bordet än vad det finns utrymme till.

(Återstår att, kapa, slipa, betsa, lacka, montera rampamuffar, montera ihop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har Nintendo nån rea nu eller vadå?! Det där ju riktigt bra priser !

Det går reor hela tiden. Även Subnautica är på rea just nu.
Jag använder DekuDeals.com för att hålla koll, kanonbra sida. Det går att skapa önskelista så att den skickar mail när ett spel når ett önskat pris, när reor slutar, info om spelen, prishistorik m.m.

www.dekudeals.com

Permalänk
Medlem

Lite nya skruvar med special gänga, kapas och blir skyddskruv till de nyrenoverade okens handbromsinställning.

En ny lenovo, den gamla för 690kr börjar, trots att jag kör in lite custom roms på den bli olidligt seg(10-20 sec att öppna chrome tex). Får se hur länge den häl håller innan jag kör lite custom på den också. Kör enbart youtube och någon websida då och då.
Denna kostade 1290kr på utförsäljning.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av eFoppa:

Ger upp att försöka hitta ett trådlöst HS jag verkligen gillar.
Får bli trådat tills vidare
GSP 600 för en tusenlapp kändes som ett vettigt alternativ.

https://i.ibb.co/QQQNn3h/D6988-D1-F-FD60-472-D-AD6-C-EABEEC459829.jpg

Beställt en Sound Blaster GC7 som jag hoppas ska funka bra. Har en GSX300 som funkar men är lite klen.
Sound Blaster G6 hade kraft men latensen för sidetone va bedrövlig tyvärr. Svårt att hitta Dac/amp till PS5 med UAC1

Beställde ett GSP 500 (samma fast öppen) i måndags som kommer på fredag, berätta gärna vad du tycker om komfort osv

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

En vecka sedan men fortfarande det senaste köpet. Så det gills antar jag. KFA2 RTX 4090 SG + Corsair RM1000e. Nätdelen var inte förstahandsvalet direkt (ATX 3.0 ja tack) men fick bli vad det blev tills vidare.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Beställde ett GSP 500 (samma fast öppen) i måndags som kommer på fredag, berätta gärna vad du tycker om komfort osv

Kul! Jag hade GSP500 också hemma för test. Komforten är ganska lika. 500 är aningen lättare och det är luftigare med en öppen lur. Jag tyckte dock själva kuddarna va skönare på 600 med memoryskum. 500 kuddarna va lite styvare. Så överlag skulle jag säga att det är 50/50 mellan dem. Det handlar mest om man kan ha öppen eller måste ha stängd. Jag har min setup i anslutning till ett vardagsrum där familjen tittar på tv så för mig måste jag ha stängda lurar.
Ett tips är att köra kuddtricket eller liknande dvs man viker en kudde dubbelt och sätter lurarna över natten. Jag upplevde att ”clamping force” va alldeles för hög på båda men efter att ha tänjt ut dem så sitter de perfekt!
Provade även H6, som jag tycker är aningen skönare i komforten men eftersom jag redan hade en GSX300 (dac/amp) så vart det typ dubbla priset. Behöver man ett externt ljudkort så kan den bundle med Epos H6 + GSX300 för 1799:- va värd att kika på.
Fördelen med öppen lur är dock att man inte behöver mecka med sidetone. Hade öppen funkat för mig hade jag nog bara pluggat den rätt in i kontrollen (ps5) och inte brytt mig om ljudkort.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av eFoppa:

Kul! Jag hade GSP500 också hemma för test. Komforten är ganska lika. 500 är aningen lättare och det är luftigare med en öppen lur. Jag tyckte dock själva kuddarna va skönare på 600 med memoryskum. 500 kuddarna va lite styvare. Så överlag skulle jag säga att det är 50/50 mellan dem. Det handlar mest om man kan ha öppen eller måste ha stängd. Jag har min setup i anslutning till ett vardagsrum där familjen tittar på tv så för mig måste jag ha stängda lurar.
Ett tips är att köra kuddtricket eller liknande dvs man viker en kudde dubbelt och sätter lurarna över natten. Jag upplevde att ”clamping force” va alldeles för hög på båda men efter att ha tänjt ut dem så sitter de perfekt!
Provade även H6, som jag tycker är aningen skönare i komforten men eftersom jag redan hade en GSX300 (dac/amp) så vart det typ dubbla priset. Behöver man ett externt ljudkort så kan den bundle med Epos H6 + GSX300 för 1799:- va värd att kika på.
Fördelen med öppen lur är dock att man inte behöver mecka med sidetone. Hade öppen funkat för mig hade jag nog bara pluggat den rätt in i kontrollen (ps5) och inte brytt mig om ljudkort.

Jag är tvärt om i behov av ett öppet för att kunna höra om baren vaknar och man behöver skynda dit
Tittade först på Game One och H6PRO men hittade av en slup GSP 500 för 786kr så kunde inte låta bli det erbjudandet efter att ha läst/sett lite olika tester och jämförelser.
Av de tester/jämförelser jag kunde hitta så var så gott som alla överens om att GSP 500 klämde lite på huvudet, men tror att det kommer ge med sig efter en tid, men kuddtricket ska jag prova om de klämmer för hårt
Att kuddarna sedan är lite styvare ser jag som en fördel då jag har problem med hörlurar som trycker mot själva örat, så om de är lite styva borde de skapa en bra distans

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag är tvärt om i behov av ett öppet för att kunna höra om baren vaknar och man behöver skynda dit
Tittade först på Game One och H6PRO men hittade av en slup GSP 500 för 786kr så kunde inte låta bli det erbjudandet efter att ha läst/sett lite olika tester och jämförelser.
Av de tester/jämförelser jag kunde hitta så var så gott som alla överens om att GSP 500 klämde lite på huvudet, men tror att det kommer ge med sig efter en tid, men kuddtricket ska jag prova om de klämmer för hårt
Att kuddarna sedan är lite styvare ser jag som en fördel då jag har problem med hörlurar som trycker mot själva örat, så om de är lite styva borde de skapa en bra distans

Tror du kommer riktigt nöjd med dem
Ljudmässigt kanon + en av få bra mikrofoner på ett gaming headset.
786:- är faktiskt en galet bra deal, jag har tipsat flera kompisar om den.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Höll på att få hjärtattack av Resident Evil, nära att jag packade ner allt i lådan igen.