Byta ut skärm till bärbar dator Dell Inspiron 15 7000 Gaming

Permalänk

Byta ut skärm till bärbar dator Dell Inspiron 15 7000 Gaming

Jag har en extra bärbar dator med en skärm som gått sönder spruckit.

Skulle gärna vilja byta ut skärmen på den bärbara datorn.

Kontaktat dell support har inte fått något bra tips. Kostar om jag ska lämna in den.

Skulle helst vilja byta ut på egen hand.

Vore guld om någon kan tips mig var man kan köpa en sådan skärm som passar. Gärna en 1080p IPS skärm eller bättre. Används mest till kontorsarbete Office och film.

Tack på förhand!

Bärbara dator är en Dell Inspiron 15 7000 Gaming
https://www.kitguru.net/lifestyle/mobile/laptops/dale-shaughn...

Permalänk

https://www.amazon.de/-/en/Replacement-Screen-Laptop-Inspiron...

dock kolla så det är till exakt rätt modell då de bara passar vissa exakta modeller du länkade ju till 15 7567 men är det inte exakt den modellen ska du ev ha någon annan panel.

denna är för en 7567 modell med 1080p IPS utan touchpanel.

hoppas du vet vad du ger dig in på är en djungel att byta panel i en craptop...

hade personligen skippat att återuppliva den med tanke på att displayen kostar typ halva laptopens värde...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

https://www.amazon.de/-/en/Replacement-Screen-Laptop-Inspiron...

dock kolla så det är till exakt rätt modell då de bara passar vissa exakta modeller du länkade ju till 15 7567 men är det inte exakt den modellen ska du ev ha någon annan panel.

denna är för en 7567 modell med 1080p IPS utan touchpanel.

hoppas du vet vad du ger dig in på är en djungel att byta panel i en craptop...

hade personligen skippat att återuppliva den med tanke på att displayen kostar typ halva laptopens värde...

No problems byta ut skärmen. Svårare hitta rätt skärm som passar till en craptop.

Vet du hur man ser exakt rätt model, letat överallt?
Står bara Inspiron 15 7000 Gaming på själva datorn och kvitto.

Varför tyska amazon? Finns säkert inte på svenska amazon. ca 1000 spänn +frakt inte så farligt!

Permalänk

svenska amazon har väääldigt mediokert utbud på reservdelar över lag.

testade faktiskt svenska först men fick inte upp en enda panel till dem alls där av att jag tog tyska amazon istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Bytte skärm på en HP tror jag för någon månad sedan. Själva jobbet är väldigt enkelt på de flesta laptops, men som nämnts innan så är det viktigt att köpa exakt rätt panel. Jag tog tipset att lossa panelen och kolla artikelnumret som finns på baksida. Sedan finns det sidor som bara säljer LCD-paneler, och där man anger nummer och få korrekt panel. Kostade han jag hjälpte 1000kr+frakt/tull 500kr (från Kanada).Men det var för att vi inte ville chansa på en amazon-panel..

Permalänk
Skrivet av Brannigan:

Bytte skärm på en HP tror jag för någon månad sedan. Själva jobbet är väldigt enkelt på de flesta laptops, men som nämnts innan så är det viktigt att köpa exakt rätt panel. Jag tog tipset att lossa panelen och kolla artikelnumret som finns på baksida. Sedan finns det sidor som bara säljer LCD-paneler, och där man anger nummer och få korrekt panel. Kostade han jag hjälpte 1000kr+frakt/tull 500kr (från Kanada).Men det var för att vi inte ville chansa på en amazon-panel..

Rackarna tips. De kan vara ett alternativ, vore guld om du kan tipsa mig om sidan.

Jag har en Dell Inspiron 15 7000 Gaming (Intel) - 7567 1 CN56702 mer exakt men måste nog lossa panelen och kolla artikel nummer på den.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

https://www.amazon.de/-/en/Replacement-Screen-Laptop-Inspiron...

dock kolla så det är till exakt rätt modell då de bara passar vissa exakta modeller du länkade ju till 15 7567 men är det inte exakt den modellen ska du ev ha någon annan panel.

denna är för en 7567 modell med 1080p IPS utan touchpanel.

hoppas du vet vad du ger dig in på är en djungel att byta panel i en craptop...

hade personligen skippat att återuppliva den med tanke på att displayen kostar typ halva laptopens värde...

De är en Dell Inspiron 15 7000 Gaming (Intel) - 7567 1 CN56702 jag har. Vad tror du kommer den att passa?

Permalänk
Skrivet av goddfather82:

De är en Dell Inspiron 15 7000 Gaming (Intel) - 7567 1 CN56702 jag har. Vad tror du kommer den att passa?

ingen aning.

men börja med att demontera den gamla panelen och ta ett mer exakt partnummer på panelen kan va så att de använt olika beroende på modell i samma serie.

först när vi ser vad det är exakt du ska ha kan man säga om det kommer passa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows