Köpa Windows 11 nyckel

Permalänk
Medlem

Köpa Windows 11 nyckel

Hej!

Någon som kan rekommendera en bra sida att köpa Windows 11 key från? Sett en del gamla rekommendationer men vet inte längre hur aktuella de är. Sett att Kinguin och G2A har för ca 20 euro men tänker om det finns något pålitligare alternativ?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Finns inte direkt några "pålitligare alternativ" med dessa nycklar. Det är "skum-nycklar", även om de fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomano:

Någon som kan rekommendera en bra sida att köpa Windows 11 key från?

Alla gamla nycklar från Windows 7 och framåt funkar.

Känns som bortkastade pengar att betala för Windows, då det är lätt att få en licens helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomano:

Hej!

Någon som kan rekommendera en bra sida att köpa Windows 11 key från? Sett en del gamla rekommendationer men vet inte längre hur aktuella de är. Sett att Kinguin och G2A har för ca 20 euro men tänker om det finns något pålitligare alternativ?

Tack på förhand!

https://programvara.se/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av walkir:

Alla gamla nycklar från Windows 7 och framåt funkar.

Känns som bortkastade pengar att betala för Windows, då det är lätt att få en licens helt gratis.

Varför köpa när man kan använda Windows utan licensnyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför köpa när man kan använda Windows utan licensnyckel.

För att man är en hederlig person som vill göra rätt för sig, till skillnad mot parasiter som lever på andra

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Skrivet av Perdonotknow:

Kan rekommendera denna med. Köpte windows 11 av dom när jag byggde min nya gaming dator och kände att kan jag lägga ut dom summorna på en GPU så kan jag betala 300 spänn för ett äkta windows

Permalänk
Skrivet av Superfrog:

För att man är en hederlig person som vill göra rätt för sig, till skillnad mot parasiter som lever på andra

Så därför köper man ”billiga” nycklar istället för att betala ordinarie marknadspris för sin region? Ditt argument haltar lite.. 🙃

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Köp en legitim Windows key direkt från Windows eller någon av de "riktiga" återförsäljarna (dustin, Webhallen, Inet etc.). Det är liksom ett engångs-köp du kan ha med dig för i princip resten av din datorbyggar-karriär.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Så därför köper man ”billiga” nycklar istället för att betala ordinarie marknadspris för sin region? Ditt argument haltar lite.. 🙃

Så länge man inte har något emot att sponsra kriminell verksamhet. Oftast kommer de där nycklarna via stulna kreditkort eller stulna enterprise-nycklar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santa6666:

Kan rekommendera denna med. Köpte windows 11 av dom när jag byggde min nya gaming dator och kände att kan jag lägga ut dom summorna på en GPU så kan jag betala 300 spänn för ett äkta windows

Äkta och äkta... tja, en stulen Rolex är också äkta. Microsoft säljer inte Windows för 300 spänn. Punkt. Sidan du länkar till utger sig för att vara en Microsoft Registered Partner, men de dyker inte upp på Microsoft partner-sida... Och de har bara klistrat in en bild, inte en officiell länk. Så en sida som utger sig för att vara något de inte är.

Samtidigt så bryr sig inte Microsoft. Så varför ska vi? Billiga licensnycklar har alltid varit en gråzon. Upp till var o en vad man vill stödja.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Så därför köper man ”billiga” nycklar istället för att betala ordinarie marknadspris för sin region? Ditt argument haltar lite.. 🙃

Att köpa stöldgods är enligt mig nästan värre än att stjäla något själv. Då är man inte bara en parasit, man är dessutom en feg sådan. Och att dessutom stoltsera över det gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Jag ser inte var det står att TS sökte moralisk guidning gällande ett köp av operativsystem.

Livekort.se vill jag slå ett slag för

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ang. Windows licenser, så kan det vara intressant att veta vilken typ av licens man faktiskt har:
https://www.windowscentral.com/how-determine-if-license-oem-r...

Själv har jag en blandning av licenser som både OEM, Retail och Volume.

OEM har jag främst fått själv via köp av dator. Alla typer av nycklar går även fint att flytta mellan maskiner, men fördelen med Volume är att man kan ha samma nyckel aktiverad på flera enheter.

Har även fått ett gäng nycklar via MSDN/Visual Studio Subscription genom åren.

Själv skulle jag aldrig kört annat än Pro/Enterprise, då jag anser att man borde få betalt av Microsoft för att köra Home-utgåvan.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Ang. Windows licenser, så kan det vara intressant att veta vilken typ av licens man faktiskt har:
https://www.windowscentral.com/how-determine-if-license-oem-r...

Själv har jag en blandning av licenser som både OEM, Retail och Volume.

OEM har jag främst fått själv via köp av dator. Alla typer av nycklar går även fint att flytta mellan maskiner, men fördelen med Volume är att man kan ha samma nyckel aktiverad på flera enheter.

Har även fått ett gäng nycklar via MSDN/Visual Studio Subscription genom åren.

Själv skulle jag aldrig kört annat än Pro/Enterprise, då jag anser att man borde få betalt av Microsoft för att köra Home-utgåvan.

För att Microsoft spionerar på en mer än PRO-versionen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Äkta och äkta... tja, en stulen Rolex är också äkta. Microsoft säljer inte Windows för 300 spänn. Punkt. Sidan du länkar till utger sig för att vara en Microsoft Registered Partner, men de dyker inte upp på Microsoft partner-sida... Och de har bara klistrat in en bild, inte en officiell länk. Så en sida som utger sig för att vara något de inte är.

Samtidigt så bryr sig inte Microsoft. Så varför ska vi? Billiga licensnycklar har alltid varit en gråzon. Upp till var o en vad man vill stödja.

https://appsource.microsoft.com/en-us/marketplace/partner-dir...

Skrivet av Superfrog:

Att köpa stöldgods är enligt mig nästan värre än att stjäla något själv. Då är man inte bara en parasit, man är dessutom en feg sådan. Och att dessutom stoltsera över det gör ju inte saken bättre.

Har ni någon källa till de här brottsanklagelserna ni slänger ur er, eller är det något ni hittar på utav bitterhet över att ha betalat en massa pengar i onödan?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Att köpa stöldgods är enligt mig nästan värre än att stjäla något själv. Då är man inte bara en parasit, man är dessutom en feg sådan. Och att dessutom stoltsera över det gör ju inte saken bättre.

Underligt inlägg med tanke på att du nyligen skrev i en annan tråd "Jag körde XP skarpt från och med RC3 och förhandsbeställde det så fort det bara gick. Första och enda gången jag köpt en Windows-licens helt lagligt".
#19934602

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Underligt inlägg med tanke på att du nyligen skrev i en annan tråd "Jag körde XP skarpt från och med RC3 och förhandsbeställde det så fort det bara gick. Första och enda gången jag köpt en Windows-licens helt lagligt".
#19934602

Har inte behövt köpa Windows-licenser efter det

Edit:

Fel av mig i det hänvisade inlägget gällande XP-licensen. Jag har även köpt Windows 7 och uppgraderingen till Windows 8.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Har inte behövt köpa Windows-licenser efter det

Då du tillägger "helt lagligt" så insinuerar du att du inte skaffar nycklar lagligt.
Man uttrycker sig inte så ifall man bara menar att man inte behövt köpa fler.
Det där med att kasta sten i glashus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Då du tillägger "helt lagligt" så insinuerar du att du inte skaffar nycklar lagligt.
Man uttrycker sig inte så ifall man bara menar att man inte behövt köpa fler.
Det där med att kasta sten i glashus.

Jag har köpt en olaglig licens när jag bytte moderkort och CPU i min dator för några år sedan och inte lyckades flytta över min lagliga licens.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Samtidigt så bryr sig inte Microsoft. Så varför ska vi? Billiga licensnycklar har alltid varit en gråzon. Upp till var o en vad man vill stödja.

De bryr sig om de får nys om att nycklarna är stulna. Då kan plötsligt ens nyckel sluta fungera och i värsta fall så kan ens kopplade Microsoft-konto bli bannat.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Äkta och äkta... tja, en stulen Rolex är också äkta. Microsoft säljer inte Windows för 300 spänn. Punkt. Sidan du länkar till utger sig för att vara en Microsoft Registered Partner, men de dyker inte upp på Microsoft partner-sida... Och de har bara klistrat in en bild, inte en officiell länk. Så en sida som utger sig för att vara något de inte är.

Samtidigt så bryr sig inte Microsoft. Så varför ska vi? Billiga licensnycklar har alltid varit en gråzon. Upp till var o en vad man vill stödja.

Dom är en officiell microsoft partner så vad menar du egentligen?
En licensnyckel, oavsett pris är antingen äkta eller inte. Finns ingen gråzon?

Permalänk
Medlem

Köpte Win11Pro från Programvaruexperten för nån dag sen efter att Kinguin strulade med den licens jag köpte därifrån. Funkade utmärkt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Hm, ja, jag har inte köpt Windows sedan Windows 7, som ingick i en dator eller två. Sedan gratis uppgraderingar, sanktionerade av Microsoft. Senast installerade jag Windows 11 på en dator jag har Windows 10 på, 11 aktiverades inte automatiskt, kunde välja någonstans "installerat på ny hårdvara" eller liknande, varpå den aktiverades.

Likaså en annan dator som jag bytte moderkort, cpu, ja, rubbet på. Har aldrig tappat aktiveringen på någon dator. Måste säga att jag inte har en aning om hur licensieringen fungerar, på vilka datorer jag har licens, och vilken licens det i sådana fall är, men mitt MS hotmailkonto har en hög olika Windows-datorer aktiverade.

Enda som strulat en smula är när jag kört Windows 10 både "på riktigt" och i en VM under MacOS, dvs, från samma hårddisk. Men det har löst sig nu, och vet inte hur, men då och då måste jag logga in på onedrive, hotmail, eller nåt igen.

Kanske TS kan logga in på Microsoft med Windows 10, om det inte redan är gjort, få aktiveringen knutet till kontot och sedan aktivera Windows 11 gratis?

Jag ser det inte som moraliskt förkastligt att köpa grånycklar, men ser det inte heller som stort bättre än att aktivera Win7 med D*z loader och ta det därifrån. Ska man ändå inte betala vill MS rätt säkert att man hellre kör Windows 11 än 10 eller 8, 7.

Skrivet av Sarato:

De bryr sig om de får nys om att nycklarna är stulna. Då kan plötsligt ens nyckel sluta fungera och i värsta fall så kan ens kopplade Microsoft-konto bli bannat.

Det där låter rätt trist om man exempelvis har alla familjens bilder "backupade" dit (ibland som enda lagring...)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av santa6666:

Kan rekommendera denna med. Köpte windows 11 av dom när jag byggde min nya gaming dator och kände att kan jag lägga ut dom summorna på en GPU så kan jag betala 300 spänn för ett äkta windows

Den var bra. Bra sagt. Du har så rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

https://appsource.microsoft.com/en-us/marketplace/partner-dir...

Har ni någon källa till de här brottsanklagelserna ni slänger ur er, eller är det något ni hittar på utav bitterhet över att ha betalat en massa pengar i onödan?

Ja. Detta är inte klokt vad de ska klaga och gnälla hela tiden. Om det är en illegal sida så skulle den nog bli ner stängd för länge sedan. Tack för länken.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Pro retail nyckel av microsoft för 279:-, dock var året 2013.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av santa6666:

Dom är en officiell microsoft partner så vad menar du egentligen?
En licensnyckel, oavsett pris är antingen äkta eller inte. Finns ingen gråzon?

De är partners inom andra områden, inte sina budgetlicenser. De får inte t.ex sälja OEM licenser separat till privatpersoner. Säger sig självt va? Så en jäkla gråzon.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3