Söker mic med brusreducering.

Permalänk

Söker mic med brusreducering.

Jag är helt lost på detta med att hitta en mikrofon som jag sätter på tröjan då jag har ett bra headset som jag vill använda.

Har en Sennheiser GSX 1000 som har mic ingång men nu kommer den stora frågan.
Finns det mikrofoner med inbyggd brusreducering då endast rösten ska höras som funkar i denna?
https://www.inet.se/produkt/6600003/epos-sennheiser-gsx-1000

Behövs det någon speciell mjukvara eller finns det inbyggt i micken?
Ska användas till Discord.

Eller är det helt enkelt bättre att köra med en usb mic?

Permalänk
Medlem

Nvidia broadcast gör ett jättebra jobb med att ta bort bakgrundsljud oavsett mic. Även den inbyggda i Discord gör ett rätt bra jobb.

Kolla på en Lavalier mic, t.ex: Rode Lavalier GO. De funkar bra, men har rätt låg känslighet så kan upplevas som lite låg om man kör dem direkt från moderkortet. (beror såklart på ljudkortet ombord på ditt moderkort).

Permalänk
Skrivet av Mikos:

Nvidia broadcast gör ett jättebra jobb med att ta bort bakgrundsljud oavsett mic. Även den inbyggda i Discord gör ett rätt bra jobb.

Kolla på en Lavalier mic, t.ex: Rode Lavalier GO. De funkar bra, men har rätt låg känslighet så kan upplevas som lite låg om man kör dem direkt från moderkortet. (beror såklart på ljudkortet ombord på ditt moderkort).

Jag kör externt ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Jag kör externt ljudkort.

Saksamma, lär antagligen vara bättre än ett inbyggt.

Permalänk
Skrivet av Mikos:

Saksamma, lär antagligen vara bättre än ett inbyggt.

Blir att testa en sådan mikrofon och har upptäckt att Discord har inbyggd brusreducering vilket jag inte visste innan=)