Pixel 7a väntas få mer minne och snabbare skärm

Permalänk
Melding Plague

Pixel 7a väntas få mer minne och snabbare skärm

Läckt information om Googles väntade Pixel 7a pekar på 90 Hz uppdateringsfrekvens och 8 GB arbetsminne.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men klarar den att fina bilder på månen ?

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Avstängd

Det var ju för väl att upplösningen inte var 1080i

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av smygolf:

Men klarar den att fina bilder på månen ?

Möjligtvis bara fula! Nä, den lär nog vara lika bra som en Samsungtelefon att plåta månen.

Permalänk
Medlem

Denna hade gärna få kommit förra året, undrar om den också är närmare 4a i storleken. Tvivlar på det men då hade den varit perfekt.
Nu köpte jag en 7 pro och enda jag är missnöjd med är att den är så j*vla stor.. Är så sugen på att ha en mindre mobil igen och har funderat på att byta mig till en vanlig Pixel 7, men även den är för stor tycker jag haha.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Det börjar bli dags att uppgradera telefon nu. Har fn en oneplus 6 som blir 5 år i sommar, innan dess hade jag en galaxy note 3 som varade 5 år.
Funderade på att köpa en pixel 7 men sedan började det rycktas om 7a. Dock verkar "a" versionerna bara komma med 128gb vilket är gränsfall så det får nog bli en vanlig pixel 7 (256gb) för min del.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan bli en storsäljare, borde den inte köra över iPhone SE?

Pixel 7 ligger på 7300Kr och Pro på 9600Kr nu, ska bli spännande att se vad 7A landar på.

6A saknade väl lite rapphet och hade väl vissa anslutningsproblem, vilket borde vara löst i och med 7A.

Permalänk
Snusfri

Synd att den får en dvärgskärm.
6.7“ är minsta jag vill ha.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min Pixel 6a, speciellt för priset 3000:- så finns det verkligen inget man kan klaga på eller som jag saknar för normalt användande. Skulle bara va om de fått ner storleken i klass med Pixel 5 och fixat en annan yta för 6a är så hal att den åkt i golvet fler gånger än alla mina tidigare telefoner tillsammans har gjort.
Hade de fixat de två sakerna så hade jag kunnat tänka mig köpa 7a till nästa BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Sjukt nöjd med min Pixel 6a, speciellt för priset 3000:- så finns det verkligen inget man kan klaga på eller som jag saknar för normalt användande. Skulle bara va om de fått ner storleken i klass med Pixel 5 och fixat en annan yta för 6a är så hal att den åkt i golvet fler gånger än alla mina tidigare telefoner tillsammans har gjort.
Hade de fixat de två sakerna så hade jag kunnat tänka mig köpa 7a till nästa BF.

Håller med angående storleken. Om den kom i samma storlek som pixel 5 hade det varit jävligt intressant.
Å andra sidan är jag i och för sig sjukt nöjd med min femma så det kanske inte hade blivit byte ändå. Men alltid intressant med nya bra grejjer i rätt storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Sjukt nöjd med min Pixel 6a, speciellt för priset 3000:-

Jag med, känns som den borde kunna hänga med i fem år utan problem (så länge ska den uppdateras).

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Synd att den får en dvärgskärm.
6.7“ är minsta jag vill ha.

Tur att det finns typ 10 000 andra telefoner att välja på då De som vill ha kompakta telefoner som inte är skräp kan väl få glädjas åt att det iallafall kanske finns... två?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av BlackBird:

Tur att det finns typ 10 000 andra telefoner att välja på då De som vill ha kompakta telefoner som inte är skräp kan väl få glädjas åt att det iallafall kanske finns... två?

Never! Ni som vill ha en dvärgtelefon kan gott hålla er till skräp 😜

/s så klart 😁

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Är så sjukt nöjd med min pizel 7 pro. Den liksom bara fungerar. Skärm och annat håller kvalite. Nu band jag abonnemang men betala strax över 6000kr för telefonen via halebop (förutsatt bidningstid). Hade S21 Ultra innan som inte alls var kompis. Särkilt inte efter att android auto ej fungera med min bil (Samsungs egna skräp) Nu föll det i tiden byta telefon när jag gjorde. Annars hade denna varit mega intressant.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas den får trådlös laddning, det hade inte 6a varianten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag med, känns som den borde kunna hänga med i fem år utan problem (så länge ska den uppdateras).

Storleken och uppdateringstiden va de avgörande faktorerna, ser inte heller att jag kommer behöva byta så länge man får säkerhetsuppdateringarna. Möjligen ett batteribyte efter 3 år.

Min Xiaomi Mi6 hade jag i 5 år men tvingades kör Lineage OS sista tiden för att ha något mer uppdaterat OS, sjukt trevlig mobil men slutade få säkerhetsuppdateringar efter drygt 2 år.