Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har precis påbörjat Metroid Prime-remastern och varvar den med att skrapa ihop de sista troféerna i God of War: Ragnarök.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 1, EE.

På tur står BG 2 EE och Icewind dale 1 och 2

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Sitter i samma sits med rdr2, men måste försöka få tid till de, ett av de bästa spelen ja spelat 👌🏻

Aa se där, riktigt bra spel,så mycket saker att upptäcka 👍🙂
Är ju ett sånt spel man inte vill stressa igenom heller.men har man lite mer begränsad tid till o spela så vill man ju klara ut det någongång 😁

Som det blev för mig,körde Witcher 3,kom typ halva spelet och sen kom det något annat spel i vägen samt att tiden inte fanns riktigt.när det hade gått ca 2 år utan att spela det,så var det bara att börja om från början😋 men nu har jag kört igenom mainquest och är inne på dlc😁

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Blev lite Destiny 2 i helgen av logiska skäl. Känns mig helt borta i det

Blev även lite Rainbow Six Siege!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Har äntligen börjat med Elden Ring. Snart 20h in och det finns så mycket att göra så det blir omöjligt att hålla koll på allt man påbörjat.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Baldurs Gate 1, EE.

På tur står BG 2 EE och Icewind dale 1 och 2

Nu lär det säkert dröja ett tag innan du är klar med alla dessa klassiker, men blir det Planescape: Torment med?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

X4 Foundations, Medieval Dynasty, Transport Fever 2

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

har fastnat i Fortnite...HILFE!!1

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Har kört maneater. Roligt spel och det är ett spel som man kan klara 100% inom en rimlig tid.

Skrivet av sINsen:

Sitter i samma sits med rdr2, men måste försöka få tid till de, ett av de bästa spelen ja spelat 👌🏻

Jag gillade också rdr2. Gillar du utforskarspel så är maneater ett rätt trevligt spel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Overwatch 2

Började 2017 med Overwatch 1
Blir en hel del timmar. Ett fartfyllt FPS som roar mig.

Uppdaterar just BF 2042. Blir inte mycket spelande i Battlefield numera. BF2 och 3 var det som trollband mig.
Sen gick det lite utförs på nå sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu lär det säkert dröja ett tag innan du är klar med alla dessa klassiker, men blir det Planescape: Torment med?

Har inte spelat Planescape när jag var barn, så den väcker inga varma nostalgiska känslor.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Uncharted: Legacy of Thieves

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

ATLAS

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Vradark's Revenge... ett action-RPG som tidigare endast fanns till ZX Spectrum Next men finns nu i Steam. Jag missade att det inte hade handkontrollsupport men det gick bra att spela med mus och tangentbord också🙂
https://store.steampowered.com/app/2267170/Vradarks_Revenge/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem

Singel: Cyberpunk 2077
Co-Op: Halo Infinite med lillebrorsan. Han kör på Xbox och jag på PC. Cross-play är fina grejor.
Multi: Lite BF242, men min speltid är begränsad.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Jag har börjat lira No Man's Sky igen. Har inte rört spelet sedan releasen och herrejösses vad det har lagts till nya grejer. Börjar komma upp i 30 timmar och det känns fortfarande som att jag bara skrapat på ytan av vad spelet har att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Köpte Mad Max för 5€ på Steam rean och har riktigt kul.
https://youtu.be/4BDHzCrp8V4

Permalänk
Medlem

Testade TW Warhammer 1.

Bara ytterligare en bekräftelse på min avoghet gentemot turordningsbaserade spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Indie-pixel-äventyr i A Space for the Unbound.

Precis börjat så kan inte uttala mig så mycket än, men har fått bra kritik.

Annars lite VR:ande i Tentacular och What the Bat då vi fick hem PSVR2-prylarna i veckan :

Permalänk

Falcon BMS för det mesta, en del BeamNG.Drive, Deep Rock Galactic, DCS och FS2020.
Ibland även Beyond all Reason (skitbra RTS)

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk

Tänkte lira BotW dlc igår men var helt slut på kvällen efter gym, nu känns det som att jag är påväg att bli sjuk...

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Oftast blir det LoL, PUBG, L4D2 med grabbarna. Nu har vi startat en egen server för Valheim igen och nördar ner oss.
Lite Elden Ring eller Dark Souls solo.
Annars blir det WoW classic eller Hogwarts Legacy med damen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Plockade just upp Ori - Will of the Wisps på Steam for 60 kronor, jag har länge undrat mig varför detta "sidescroller" spel har fått så extrem god kritik, och alltid velat spela det men sidescrollers till 350,- har varit sådär i min värld... men när jag spelade detta idag då det var tlll salu så billigt så fattar jag kritiker rosen, herregud vilken story och vilken musik - och vilken grafik fest!

<Uppladdad bildlänk>

Jag kan bara säga - du kommer att bli förbryllad som den bästa Disney film med musik och inlevelse som är på ett helt annat plan!

Ja, Ori-spelen har verkligen något magiskt i sig. Ori and the Blind Forest släpptes ungefär samtidigt som jag sakta men säkert kände att dator-/tvspel inte längre skänkte samma glädje som innan och att speltimmarna minskade i snabb takt. När jag plockade upp Ori and the Blind Forest dock så var spelglädjen återfunnen och jag hade fantastiskt roligt med det spelet.

Efter att ha spelat igenom det så sjönk speltimmarna till noll och ingenting, de få spel som gavs en chans blev kortvariga och jag tröttnade snabbt. Men när Ori and the Will of the Wisps släpptes fem år senare så var det första gången på många år som jag faktiskt längtade efter ett spelsläpp, och uppföljaren bjöd på precis samma spelglädje och känsla som första spelet.

Fantastiska spel!

Permalänk

Roar mig med Risk of Rain 2 för tillfället. Mest singelplayer då det är lättare att kombinera med nattning av barn och andra hushållsbestyr.

Har även blandat in lite Civ VI, men det slutar alltid med att jag går för science victory vilket lätt gör det för monotont.

Permalänk
Medlem

Mest d2r och stardew valley

ibland lite spiritfarer.

Ska köpa octopath traveler 2 och spela klart 1an.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: The Old Blood spelar jag för tillfället.

Permalänk
Medlem

Need for speed Heat. Riktigt kul. Var ett tag sedan jag körde NFS

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Power Wash Simulator på Steam Deck. Vansinnigt beroendeframkallande.

Måste. Rengöra. Allt.

Permalänk
Medlem

Har kört Assassins Creed Odesey några veckor, men tröttnat lite så har tagit en paus. Såg att Steam hade rea igen så jag slog till på
Civilization VI för löjliga 66kr. Det skulle jag inte ha gjort. Det är så förbannat svårt att sluta när man väl har börjat så det blev 6 timmar rakt av. Tur att jag är ledig idag..

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Noctua u12A. Corsair Vengeance 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Fractal Design Torrent Compact. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Har kört Assassins Creed Odesey några veckor, men tröttnat lite så har tagit en paus. Såg att Steam hade rea igen så jag slog till på
Civilization VI för löjliga 66kr. Det skulle jag inte ha gjort. Det är så förbannat svårt att sluta när man väl har börjat så det blev 6 timmar rakt av. Tur att jag är ledig idag..

Ha ha - "just one more turn" känner man igen.
Spelar bara ESO sedan ett par månader, level 240 och börjar få fason på saker o ting. Vill framhäva att utforskandet är 10 av 10.

Visa signatur

Gammal gubbe