Permalänk
Medlem

Lättare speldatorer till barn

Har två ungar som spelar mycket Roblox men också Minecraft. Behöver laptops till båda och vill därför helst inte behöv betala för myckwt samtidigt som jag får en dräglig prestanda för dem att kunna spela på.

Är det någon som vet något bra på marknaden?
Tycker att allt förändras så snabbt just nu så jag hänger inte alls med.

Permalänk
Medlem

Du tror inte en varsin iPad skulle kunna vara en bra idé annars?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vad skulle du sätta för budget per dator?

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Vad tänker du budget ? 6-7kr / dator ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du tror inte en varsin iPad skulle kunna vara en bra idé annars?

Nej, de skulle inte vara nöjda med det, jag har kultiverat goda nördar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalmac:

Vad skulle du sätta för budget per dator?

Skrivet av Tawen:

Vad tänker du budget ? 6-7kr / dator ?

Så billigt jag kommer undan egentligen med en ok prestanda för ovannämnda spel, så mycket att säga om kvalitet har de ej.

Men ja, helst max omkring 5-6 per dator kanske.

Permalänk
Medlem

Varken minecraft eller roblox kräver något av dator, du kan nog köra på i princip vad som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnomvid:

Har två ungar som spelar mycket Roblox men också Minecraft. Behöver laptops till båda och vill därför helst inte behöv betala för myckwt samtidigt som jag får en dräglig prestanda för dem att kunna spela på.

Är det någon som vet något bra på marknaden?
Tycker att allt förändras så snabbt just nu så jag hänger inte alls med.

Skrivet av rumpino:

Varken minecraft eller roblox kräver något av dator, du kan nog köra på i princip vad som?

Jag håller med om att det inte behöver vara dyra prylar. Nu hittar jag inte mitt eget inlägg från tidigare, men jag köpte mig en laptop med integrerad grafik, Intel® UHD Graphics 620 och det fungerar utan problem för Roblox och minecraft.

Mitt tips, om det är OK med begagnade prylar, är att titta på blocket.

En sådan här hade klarat av det galant.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/dell_latitude_7310_1_...

Du borde kunna hitta en maskin med 4 kärnor, minst 8 gb ram och en ssd med windows för cirka 2000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnomvid:

Har två ungar som spelar mycket Roblox men också Minecraft. Behöver laptops till båda och vill därför helst inte behöv betala för myckwt samtidigt som jag får en dräglig prestanda för dem att kunna spela på.

Är det någon som vet något bra på marknaden?
Tycker att allt förändras så snabbt just nu så jag hänger inte alls med.

Kör med Optifine så kan du spela Minecraft på en potatis, i värsta fall sänker du även hur många chunks som renderas, rekommenderar dock verkligen inte att gå under 8.
Roblox drar ingenting, särskilt inte med lägsta inställningar på grafiken.

Köp det billigaste du hittar begagnat.

Känner några som kör Minecraft på en 10 år gammal Fujitsu dator som jag hade som jobbdator, kommer inte exakt ihåg vad som är i, är väl en i7 tror jag. Men ändå, det fungerar, med Optifine.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.