Google bjuder in till test av AI:n Bard

Permalänk
Melding Plague

Google bjuder in till test av AI:n Bard

Slaget mellan AI-plattformar hettar till ordentligt när Google bjuder in allmänheten att testa AI:n Bard.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bard isn’t currently supported in your country. Stay tuned!

Klassiskt google, lär väl vara här om 10 år ungefär, eller nej, det lär läggas ner inom 4.

Permalänk
Medlem

Edit. Redan nedlagt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av dlq84:

Klassiskt google, lär väl vara här om 10 år ungefär, eller nej, det lär läggas ner inom 4.

VPN baby

Permalänk
Medlem

Vem vågar fästa sig vid en tjänst som högst troligt kommer att läggas ner efter några år? Ska Google lansera något nytt nu vore det bättre om det är ett löfte om att det som faktiskt lanseras är en produkt som skall vara kvar på marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vem vågar fästa sig vid en tjänst som högst troligt kommer att läggas ner efter några år? Ska Google lansera något nytt nu vore det bättre om det är ett löfte om att det som faktiskt lanseras är en produkt som skall vara kvar på marknaden.

De lovade ju att de satsade helhjärtat på Stadia som en långvarig strategi också. Ingen kan väl lita på deras löften heller längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De lovade ju att de satsade helhjärtat på Stadia som en långvarig strategi också. Ingen kan väl lita på deras löften heller längre?

Sant. Ja vad ska man göra då? Testa är väl alltid bra men känns ju aldrig bra att bli mer eller mindre beroende av en produkt som hux flux kan försvinna rött vad det är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag tror Google är lite skrajsna nu

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte litar på google längre?

Permalänk
Medlem

Känns lite som "to little to late" men tiden får väl utvisa vem som kommer ur det här helskinnad. Rätt fantastiskt ändå att goole på riktigt är hotade, trodde inte jag skulle få se det innan jag blev pensionär...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Jag tror Google är lite skrajsna nu

Google är i samma sits som Intel var när AMD kom med Ryzen. Tagna med brallorna helt av. Snacka om att ha försummat ett enormt försprång.

Speciellt i den här världen där First to market kommer få ett gigantiskt övertag, tänk bara hur många bolag som just nu har sett Microsofts Copilot annonsering och börjar fundera kring att migrera över till teams eller för den delen bara totalt ha avfärdat Googles motsvarighet som ett alternativ, eller hur många privatpersoner som testat ChatGPT och nya Bing och börjat ta Bing på allvar som konkurrent till Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Klassiskt google, lär väl vara här om 10 år ungefär, eller nej, det lär läggas ner inom 4.

Inte ens Bard tror på sig själv.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Framstår som desperat: "Alla gör saker med AI! Uhm... det gör vi också! Kolla här!"
Dessutom: Litar inte på en ny Googleprodukt. Kom tillbaka om fem år så ser vi vad som finns kvar - kanske är det intressant.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sant. Ja vad ska man göra då? Testa är väl alltid bra men känns ju aldrig bra att bli mer eller mindre beroende av en produkt som hux flux kan försvinna rött vad det är.

I och med att jag blev omnämnd ser jag väl anledning att kommentera detta.
Jag förstår Googles affärsmässiga beslut vid nedläggningar. Finns det låg efterfrågan för något så avslutar man projekten och går vidare till något annat.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Inte ens Bard tror på sig själv.

<Uppladdad bildlänk>

Ännu roligare är att om man följer länken som Bard ger som källa så kommer den "faktan" från något som en forumanvändare genererat via ChatGPT

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

I och med att jag blev omnämnd ser jag väl anledning att kommentera detta.
Jag förstår Googles affärsmässiga beslut vid nedläggningar. Finns det låg efterfrågan för något så avslutar man projekten och går vidare till något annat.

Ja. Det är ju den affärsmässiga inställningen som är bekymmersamt. De står bara för något om det är snabb tillväxt av användare precis i början. Annars ser de det som ett misslyckande och avbryter produkten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

AI:exander Bard 🤔

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Apropå Bing vs chat GPT, varför förstår inte bing Svenska? Trodde MS bara tryckt dit en kopia av chat GPT, men det verkar inte vara fallet då GPT förstod svenska utmärkt...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ännu roligare är att om man följer länken som Bard ger som källa så kommer den "faktan" från något som en forumanvändare genererat via ChatGPT

Källkritik är inget för barden :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Apropå Bing vs chat GPT, varför förstår inte bing Svenska? Trodde MS bara tryckt dit en kopia av chat GPT, men det verkar inte vara fallet då GPT förstod svenska utmärkt...

Jo Bing förstår svenska utan problem.
Däremot kan jag instämma i att jag trodde detsamma att det i princip skulle vara detsamma men tycker resultaten jag får från bing chat är mycket sämre än chatgpt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Jo Bing förstår svenska utan problem.
Däremot kan jag instämma i att jag trodde detsamma att det i princip skulle vara detsamma men tycker resultaten jag får från bing chat är mycket sämre än chatgpt

Konstigt, jag fick en prompt typ. "Tyvärr förstår jag inte svenska än men blir bättre hela tiden etc etc" när jag testade på datorn.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StRANGER:

AI:exander Bard 🤔

Jag har hållit utkik efter att verbalt halshugga den första som droppar Alexander men denna får faktiskt passera Men nu måste vi ge oss med att skriva Alexander i varje nyhet om AI:n Bard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara jag som inte litar på google längre?

Gränsen drogs väl 2015 när de tog bort "don't be evil" från uppförandekoden.